Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 maja 2009, 15:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2009, 15:43
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Mercedes Atego 1518

Witam wszystkich forumowiczów.

Jeżdzę Mercedesem Atego 1518 z 2003 roku. Mam problem z układem chłodzenia, a mianowicie od czasu do czasu podnosi ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym, rośnie temp. do 110 stopni i zaczyna piszczec. Jak zatrzymam auto i odczekam pare minut, termostat odpuszcza i powraca normalna temperatura ale upuszcza płyn zaworem bezpieczeństwa. Słyszałem od innych kierowców ze może to być termostat, zapchana chłodnica albo zaworek odpowietrzający. Termostat wymieniłem na nowy i nadal objawy występuja. Co to może być? Dodam że latam w krótkie trasy po mazowszu, robie dziennie około 250 km.
Prosze o rade jak ktoś miał styczność z takim problemem, i gdzie mam szukać zaworka odpowietrzającego jeśli takowy jest. Jak jeżdzę z korkirm od zbiornika zakreconym mocno to dzieje mi sie to częściej niż jak jeżdzę z lekko poluzowanym korkiem, ale poluzowanie korka na dłuższą mete nic nie pomaga


Post Wysłano: 05 cze 2009, 13:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2009, 13:32
Posty: 2
GG: 0
Samochód: ATEGO

Cześć Kolego. Miałem ten sam problem jest to na 90% uszczelka pod sprężarką powietrza.Po wymianie jest już cacy.Pozdrawiam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Witam. Wybaczcie ze pisze w starym temacie ale mam podobny problem. Temperatura faluje praktycznie cały czas od 83 do 100 stopni (pomaga włączenie ogrzewania ale nie przy tej temperaturze na zewnątrz). Wymienilem termostat, wymienione wisko, pompa wody. Powoli brakuje mi pomyslow a temperatura dalej faluje. Czy ktos z szanownych kolegow ma jakis pomysl? Pozdrawiam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

A chłodnica :?: :wink:

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Cytuj:
A chłodnica :?: :wink:
Własnie myślę nad tym ale kurcze wymiana nie jest tania ani łatwa. Wlałem płyn czyszczący do środka i niby powinno być okey ;) Z tego co patrzyłem to spora ilość lamelek jest pokrzywiona. Tylko czy jeśli to faktycznie wina chłodnicy to czy temp nie powinna iść maksymalnie do góry i powinna się trzymać? To znaczy chodzi mi o to że nie powinna spaść ;D


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

kolego wykręć chłodnicę na zewnątrz porządnie wymyj i wyprostuj wszystkie lamelki jakie się tylko da jeżeli to nie nic nie da chłodnica do wymiany może być zakamieniona od środka jeżeli na wodzie ktoś jeździł:wink:
Nie próbuj myć chłodnicy bez jej wykręcania nie jeden to robił już na forum i nic to nie dało :wink:

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

sebotrucker: Problem w tym ze chłodnice były wyciągnę i myte na zewnątrz już dawno temu bo serwis jak oglądał samochód przy okazji naprawy wiązki elektrycznej stwierdził ze jeśli termostat został wymieniony a takie rzeczy dzieją się dalej to najprawdopodobniej jest zabrudzona chłodnica. Całość została wyczyszczona (nie wiem ile lamelek faktycznie jest pokrzywionych na całej powierzchni chłodnicy wiem tylko ze sporo jest takich w miejscach które widać bez wykręcania). Przez pewien czas po wyczyszczeniu było widać zmiany tzn samochód się nie grzał przez jakiś tydzień. Po tym okresie wróciło wszystko do stanu poprzedniego. Dlatego zacząłem szukać dalej i wymieniłem wisko które było że tak powiem martwe i nie nadawało się do regeneracji, później do wymiany poszła pompa wody. Z tego co widziałem chłodnica kosztuje około 2500 zł co nie jest małą kwota. Do tego jeśli to nie jest chłodnica a jeszcze coś innego to jestem 2500 w plecy ;) Dlatego szukam jakiegoś innego rozwiązania po za chłodnica które mogę sprawdzić zanim wymienię ten element.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2011, 18:54
Posty: 23
Samochód: Volvo

Hej. Wymierz mi tą chłodnicę - podaj VIN i numer z chłodnicy - z mercedesami jest różnie.

Może, ale może pomoże sama wymiana rdzenia - jeżeli coś będe miał to zwykle pomaga.

Ostatnio wymienialiśmy rdzeń z firmy holowniczej PATYK z VOLVO F614 z 1974 roku.

Oryginalna chłodnica ok. 7000 pln + 3 tygodnie czekania, a spasowała po małych przeróbkach chłodnica od rosyjskiego spychacza DT75 :)

Cena - coś koło 2100 - ale było sporo kombinacji.

Do twojego sprzętu może być taniej.

Jak jeździsz DK-1 przez Częstochowę to zrobię to w 2 dni - ale muszę mieć zdjęcie z naniesionymi wymiarami, markę, model i VIN - coś dobierzemy - wtedy podam cenę. Jak cos to PV.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: