wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

FM 12 460
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=31871
Strona 1 z 1

Autor:  Prezesss [ 25 lip 2011, 0:12 ]
Tytuł:  FM 12 460

Witam jestem zainteresowany kupnem FM 12 460 2004rok interesuja mnie dane techniczne silnika lub opinie. Skrzynia biegów I-Shift co to takiego. Ciężarówka lora do wożenia osobówek. Pozdrawiam.

Autor:  Kazik1404 [ 25 lip 2011, 17:17 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Jak się nie mylę to jest silnik ten mocniejszy D13 czyli pojemność 12, (7,8) litra generujący wystarczającym momentem obrotowym. Skrzynia biegów I-Shift to automatyczne skrzynie biegów do której możesz wybrać sobie jedno z wybranych oprogramowań dostępnych na drążku zmiany. Jednym jest dostępny:
Ekonomik- dobiera przełożenia tak oby zredukować zużycie paliwa.
Siła- Dobiera biegi w taki sposób, że łatwiej jest podjechać pod górkę lub ruszyć pod nią (dobra rzecz w Austrii)

Skrzynie te posiadają 12 przełożeń z sprzęgłem dwu tarczowym.

Jak chcesz więcej szczegółów pisz do mnie na Prywatną wiadomość. Pozdrawiam.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 25 lip 2011, 21:37 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Cytuj:
Jak się nie mylę to jest silnik ten mocniejszy D13 czyli pojemność 12, (7,8) litra generujący wystarczającym momentem obrotowym.
Mylisz sie napisał wyraźnie FM 12 460 czyli silnik D12D 460 KM euro3.

Autor:  Kazik1404 [ 25 lip 2011, 22:24 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

No sorry. To jak masz więcej szczegółów to się wypowiedź.

Autor:  Prezesss [ 27 lip 2011, 23:59 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Jakie spalanie ma ten motor i generalnie jaka krąży o nim legenda bo szczerze powiedziawszy z Volvo 460 Ps nie miałem do czynienia i nie mam kogo o to zapytać. Co innego FH 13 440 2006r

Autor:  Grzesiek_KBR [ 28 lip 2011, 20:52 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Spalanie + rzecz względna (jeśli można to rzeczą nazwać), zależy od nogi kierowcy. 460 w moim odczuciu ma lepsze odejście i elastyczność niż 440+tka euro 5. Co do I-shifta mi osobiście ta skrzynia nie pasuje (swoja droga nie lubię automatów). Wiele w tym temacie już nie dodam bo moja przygoda z 460-tka (zresztą w automacie) trwała 1 dzień, więcej mogę powiedzieć o 440 (e3 i e5).

Autor:  Prezesss [ 30 lip 2011, 1:44 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Wiem że spalanie zależy od kilku rzeczy ale mam na myśli za jaki uchodzi ten silnik 460 Ps niewypał i dużo pali czy dobry i oszczędny motor. Bardzo mało jeździ Volvo z taka mocą prędzej już 480.

Autor:  Borek [ 30 lip 2011, 13:42 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Dobry i w miarę oszczędny. FH D12D E3 2005r lata u wuja po EU pod cysterną. Wychodzi 31-33l. Skrzynia I-Shift FEC. Przebieg ~550tys i zero awarii zarówno silnika jak i skrzyni.

Autor:  Levuss [ 30 lip 2011, 17:45 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Cytuj:
Wiem że spalanie zależy od kilku rzeczy ale mam na myśli za jaki uchodzi ten silnik 460 Ps niewypał i dużo pali czy dobry i oszczędny motor. Bardzo mało jeździ Volvo z taka mocą prędzej już 480.
460ps D12D i D12C to były bdb konstrukcje. Silnik ten był swojego czasu bardzo popularny :D np. u nas w firmie było ok 40 takich sztuk i wszystkie spisywały się należycie. Dla nas 440 jest nawet lekko mocniejsza jak 460-tka i na pewno mniej pali.

Autor:  mateo2526 [ 06 sie 2011, 17:21 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Tak to bdb silnik. Nie brakuje mu mocy oraz jest dosyć oszczędny, a nawet oszczędniejszy niż 420. jeśli chodzi o konkretne spalanie, to nasze auto(fh12 460) spokojnie mieści się w 30l a na pusto potrafi spalić nawet do 26l/100 km

Autor:  Kierownik [ 06 sie 2011, 17:41 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Silnik ok, tylko zastanowił bym sie czy pakować się w ten automat. Wszystko jest super do czasu aż zacznie się psuć.

Autor:  Prezesss [ 28 wrz 2011, 1:21 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Przyprowadziłem swoje FM miesiąc temu teraz maluje się zabudowa. Samochód ma 956.000km skrzynia I-Shift pracuje idealnie już nie chce żadnej manualnej skrzyni biegi przełącza idealnie. Przejechana trasa 2800km bez najmniejszego problemu. Spalanie wyszło ok 36l z 10 autami filtr powietrza totalnie zabity i ogólnie jeżdżone do końca i zostawione. Prędkość max ma ustawiona na 85 tragedia na prostej ale pod gore wszystko bierze. I wielki mankament tego samochodu FM na lorze ma niska kabinę i niema schowków w dachu a o tym nie wiedziałem we dwóch niema gdzie się podziać z tobołami.

Autor:  Levuss [ 28 wrz 2011, 20:24 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Niestety taka prawda o niskich kabinach. Szczerze to ja nie pamiętam żadnej niskiej kabiny gdzie miałbyś duże schowki (nad szybą rzecz jasna) ba nawet normalne schowki. Niestety powierzchnia dachu kończy się zaraz nad szybą czołową=takim o to efektom :D .

Autor:  zzz [ 28 wrz 2011, 22:05 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Jak kogoś to jeszcze interesuje to: D12D460 - sprawdzona jednostka napędowa, moim zdaniem przy dobrym egzemplarzu bezproblemowa. Co do spalania to jak wcześniej wielu wspomniało, zależy ono w głównej mierze od kierowcy.
I-SHIFT - bardzo dobra zautomatyzowana skrzynia biegów, ale :) przy przebiegu ok 900tys. będzie wymagała małego remontu (ok. 10tys. zł), bolączką tej generacji i-shifta jest siłownik sprzęgła, a właściwie to jego cena (ok. 6tys zł) czasami potrafi się zepsuć.

Autor:  Edler [ 28 wrz 2011, 23:09 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Siłownik sprzęgłą padł u mojego Taty w aucie oraz synchronizator chyba 12 biegu :)

Autor:  Prezesss [ 28 wrz 2011, 23:39 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Moje volvo full serwis non stop nawet zarowki zmienial serwis mam wydruki wizualnie zaniedbane

Autor:  tszpak [ 29 wrz 2011, 0:08 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

to ciekawe bo w I-shift nie ma synchronizatorow !!!! a 12 to bieg bezposredni na wysokim przelozeniu !!!
Obrazek

i tak tworzy sie legendy ....ups brak podstawowej znajomosci budowy i zasady dzialania skrzyni biegow
Cytuj:
Siłownik sprzęgłą padł u mojego Taty w aucie oraz synchronizator chyba 12 biegu :)

Autor:  zzz [ 29 wrz 2011, 22:00 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Cytuj:
to ciekawe bo w I-shift nie ma synchronizatorow !!!! a 12 to bieg bezposredni na wysokim przelozeniu !!!
Obrazek

i tak tworzy sie legendy ....ups brak podstawowej znajomosci budowy i zasady dzialania skrzyni biegow
Cytuj:
Siłownik sprzęgłą padł u mojego Taty w aucie oraz synchronizator chyba 12 biegu :)
święta racja :) synchronizatora z I-Shifcie nie znajdziesz ;)

Autor:  Edler [ 30 wrz 2011, 17:27 ]
Tytuł:  Re: FM 12 460

Okej sorry mój błąd z tym synchro 12 biegu, jednak właśnie rozmawiałem z tatą to I-Shift ma 1 Synchronizator, główny. Skrzynie biegów to dla mnie jednak mimo wszystko czarna magia :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/