wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Wykonywanie przerw - poradnik. http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=32350 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | etransport [ 04 wrz 2011, 10:15 ] |
Tytuł: | Wykonywanie przerw - poradnik. |
Rozporządzenie 561/2006 (Unia Europejska) przerwa - oznacza okres, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku; Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku. Uploaded with ImageShack.us Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożonych w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego. Uploaded with ImageShack.us Przykład nieprawidłowo odebranej przerwy. Uploaded with ImageShack.us W tym przypadku kierowca odebrał pierwszą przerwę w wymiarze 30 minut, a następną w wymiarze 15 minut. Jeśli po 15 minutowej przerwie rozpocznie jazdę, zostanie przekroczony maksymalny czas prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy. Dzieje się tak, ponieważ kierowca błędnie podzielił odbiór przerw. Jeśli kierowca odbiera pierwszą przerwę w wymiarze 30 minut, to przerwa ta liczy się jako 15 minutowa, a kolejna musi zostać odebrana w wymiarze 30 minut. Zgodnie z przepisami jeśli kierowca chce podzielić przerwę, może to zrobić w taki sposób, że pierwsza przerwa musi mieć minimum 15, ale mniej niż 45 a kolejna minimum 30. W związku z tym jeśli kierowca chce podzielić przerwę i odbierze pierwszą w wymiarze nawet 40 minut, to zostanie mu to zaliczone jako 15 minut. Kierowca może odebrać przerwę w każdej chwili nawet po 5 minutach jazdy i po odebraniu tej przerwy rozpoczyna się kolejny okres, w którym kierowca może prowadzić pojazd przez cztery godziny i 30 minut bez wymaganej przerwy. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Tak jak mówi przepis, kierowcy przysługuje przerwa po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny. W tym przykładzie kierowca może prowadzić pojazd jeszcze 1 godzinę i 30 minut , ponieważ liczy się wyłącznie czas jazdy, a nie jak w tym przypadku „inne prace”. Uploaded with ImageShack.us Należy pamiętać, że czas kontroli drogowej nie wlicza się do przerwy. Ukazuje to poniższy schemat. Uploaded with ImageShack.us Umowa AETR (kraje trzecie :np.: Rosja, Białoruś, Ukraina itp.) Po prowadzeniu przez cztery i pół godziny, kierowca musi przestrzegać przerwy trwającej co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że zaczyna okres odpoczynku. Ta przerwa może być zastąpiona przez przerwy trwające co najmniej po piętnaście minut, mające miejsce podczas okresu prowadzenia lub bezpośrednio po tym . Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Należy zauważyć, że kolejność odebrania przerwy przy podziale nie ma znaczenia tak jak w rozporządzeniu 561/2006. Dodatkowo możliwy jest podział przerwy na trzy minimum 15 minutowe. Uploaded with ImageShack.us Możliwe jest również odebranie przerwy w taki sposób jaki ukazuje poniższy schemat. Wystarczy że 2 części przerwy mają powyżej 15 minut a ich suma wynosi minimum 45 minut. Uploaded with ImageShack.us |
Autor: | Mieciu [ 04 wrz 2011, 19:52 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
Cytuj: Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożonych w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego.
Proza OK ale rys do tego to juz niepasuje. Zeby zachowac zgodnosc z przepisami akapitu pierwszego pierwsza przerwa niezaleznie od czasu jej trwania (mniej niz 45min) zostaje policzona jako 15min czyli zeby zachowac proporcje to czas prowadzenia pojazdu max1,5h.(4,5h jazdy>45min pauzy czyli na 15 min pauzy przypada 1,5h jazdy-wtedy dopiero jest proporcjonalnie)Chyba że się myle...Image P.S. Po mojemu to nalezy zamienic wartości w czerwonych sześcianach(1,5h zamiast3h i 3h zamiast 1,5h) |
Autor: | zzx [ 04 wrz 2011, 20:08 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
Cytuj: Cytuj: Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożonych w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego.
Proza OK ale rys do tego to juz niepasuje. Zeby zachowac zgodnosc z przepisami akapitu pierwszego pierwsza przerwa niezaleznie od czasu jej trwania (mniej niz 45min) zostaje policzona jako 15min czyli zeby zachowac proporcje to czas prowadzenia pojazdu max1,5h.(4,5h jazdy>45min pauzy czyli na 15 min pauzy przypada 1,5h jazdy-wtedy dopiero jest proporcjonalnie)Chyba że się myle...Image P.S. Po mojemu to nalezy zamienic wartości w czerwonych sześcianach(1,5h zamiast3h i 3h zamiast 1,5h) |
Autor: | korni8808 [ 04 wrz 2011, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
Trochę licho, że ograniczyliście się do rozporządzenia unijnego, a nie przepisów krajowych dotyczących kierowców, którzy są w stosunku pracy. Szósty schemat zostałby zmiażdżony przez ustawę o czasie pracy kierowcy. |
Autor: | etransport [ 05 wrz 2011, 10:28 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
Cytuj: Trochę licho, że ograniczyliście się do rozporządzenia unijnego, a nie przepisów krajowych dotyczących kierowców, którzy są w stosunku pracy.
Jak najbardziej temat jest otwarty na dodawanie schematów z czasu pracy na podstawie innych przepisów prawa. Uwierzcie, że przygotowanie takiego poradnika też zabiera trochę czasu, chociaż nie jest on zaawansowany graficznie ani bogaty w treść. Mam nadzieję, że przyda się komuś.Szósty schemat zostałby zmiażdżony przez ustawę o czasie pracy kierowcy. Pozdrawiam. |
Autor: | ziemalok [ 05 wrz 2011, 16:54 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
Ściągi graficzne : Rozporządzenie 561/2006 Rozporządzenie 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 od 11 kwietnia 2007 r. link do ściągi : http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf =================================================================================== Rozporządzenie 3820/85 Rozporządzenie 3820/85 z 20 grudnia 1985 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego. link do ściągi z Rozporządzenia 3820/85 - czas pracy kierowcy: http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf Pozdrawiam |
Autor: | Sonix [ 18 paź 2011, 15:01 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
Witam, Czyli Rozporządzenie Rozporządzenie 3820/85 z 20 grudnia 1985 r. nadal obowiązuje? chyba niee.. jest zastąpione Rozporządzenie 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 marca 2006 r m.in. chodzi o to ze trzeba miec w Polsce czy w Europie ze sobą 28 tarczek w tył, a nie 15 jak pisze w 3820/85 |
Autor: | K44 [ 30 gru 2011, 1:39 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
to która jest w końcu poprawna dla podwójnej załogi? 1 kierowca 4,5h, 2 kierowca 4,5h, 1 kierowca 4,5h , 2 kierowca 4,5h , odpoczynek dobowy czy 1 kierowca 4,5 drugi 4,5 i tu pauza 45 m? i potem znowy 1 kierowca 4,5 i drugi kierowca 4,5? |
Autor: | Gersio1992 [ 30 gru 2011, 2:59 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
Gdzieś czytałem że właśnie niby obydwie formy są prawidłowe, tylko ta druga z przerwa 45 min jest wymagana w jakiś tam państwach, nie pamiętam jakich. Warto to sprawdzić. |
Autor: | Guciek [ 30 gru 2011, 13:21 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
Na slajdach z KW uczyli, że obie formy poprawne. Przy wariancie nr 1 pierwsze 45 minut gotowości można zaliczyć temu kierowcy jako pauzę. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 30 gru 2011, 13:24 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
Cytuj: to która jest w końcu poprawna dla podwójnej załogi?
Obydwie opcje są poprawne. Nie ma żadnych różnic, że w którymś kraju musi być te 45 min, a w innym nie.
1 kierowca 4,5h, 2 kierowca 4,5h, 1 kierowca 4,5h , 2 kierowca 4,5h , odpoczynek dobowy czy 1 kierowca 4,5 drugi 4,5 i tu pauza 45 m? i potem znowy 1 kierowca 4,5 i drugi kierowca 4,5? |
Autor: | Misiek105 [ 30 gru 2011, 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
Cytuj: Gdzieś czytałem że właśnie niby obydwie formy są prawidłowe, tylko ta druga z przerwa 45 min jest wymagana w jakiś tam państwach, nie pamiętam jakich. Warto to sprawdzić.
Raczej mało realne. Jadąc w podwójnej 1 kierowca 4,5h, 2 kierowca 4,5h, pauza 45minut, kolejne 4,5h, znowu 4,5h i co teraz chcąc iść na 20h jazdy, robiąc kolejną przerwę 45minut, braknie czasu pracy, który wynosi 21h. Więc nikt nie broni robić przerwy, zresztą kiedyś trzeba zjeść na spokojnie, a nie tylko podczas jazdy |
Autor: | Bald [ 30 gru 2011, 22:11 ] |
Tytuł: | Re: Wykonywanie przerw - poradnik. |
Cytuj: Gdzieś czytałem że właśnie niby obydwie formy są prawidłowe, tylko ta druga z przerwa 45 min jest wymagana w jakiś tam państwach, nie pamiętam jakich. Warto to sprawdzić.
Chodzi o Francję. W ich oczach lepiej to wygląda, tak samo jak krótka pauza nie po 4.30, a po 3h jazdy.
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |