wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33247
Strona 1 z 2

Autor:  mario17 [ 13 lis 2011, 19:28 ]
Tytuł:  kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Witam wszystkich i pozdrawiam!!!
Problemem jest silnik kamaza (stary wolnossący) który od pierwszego dnia remontu do dnia dzisiejszego dużo kopci(spaliny raczej koloru białego przechodzące w kolor szary nie niebieskie a to mnie zastanawia tym bardziej) Silnik ma problemy z rannym rozruchem a odpaleniu towarzysza kłęby dymu... od remontu mam przejechane ok 5000 km a zamiast być coraz lepiej z silnikiem jest coraz gorzej . jakby tego było jeszcze mało ostatnio zaobserwowałem ze kolektor wydechowy na jednym cylindrze jest zapaskudzony czarna substancja(obstawiam po zapachu i wyglądzie ze to olej silnikowy)O czym może świadczyć ten mokry kolektor bo niewątpliwie ma on wpływ na spaliny???i drugie pytanie jaki jest okres docierania owego silnika ???
Za wszystkie wskazówki i podpowiedzi serdecznie dziękuje życzę szerokości wszystkim!!!!

Autor:  Edler [ 13 lis 2011, 19:38 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

A poziom płynu chłodniczego się zgadza? Jak spaliny są szare to możliwe że uszczelka pod głowicą jest walnięta :)

Autor:  MAN [ 13 lis 2011, 19:45 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Z twojego opisu wygląda na niespalone paliwo, czy dobrze masz ustawioną pompę wtryskową/kąt wtrysku?
Ta czarna substancja to może być ropa z sadzą jeśli na gorącym silniku tego wycieku nie widać
Być może jeden wtrysk leje na tym cylindrze

Autor:  mario17 [ 13 lis 2011, 22:34 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Jakiś miesiąc temu pojechałem do mechanika który robił kapitalke z podejrzeniem właśnie uszczelki pod głowica lub złe ustawionym kacie wtrysku ale on stwierdził ze silnik jest w jak należytym porządku i nie ma mowy o złe ustawionym kącie wtrysku ani o walniętej uszczelce pod głowicą.Dokonał przeglądu gwarancyjnego skasował i powiedział dowidzenia.W tamtym tygodniu zauważyłem owy kolektor i teraz sam sie zastanawiam o co chodzi temu silnikowi.czy możliwe jest ze przy wkładaniu uszkodził się pierścień i tak leje teraz do wydechu????sam już nie wiem o co chodzi jak ktoś ma jakiś pomysł niech pisze.Każda informacja na wagę złota!!!!!

Autor:  arti1987 [ 14 lis 2011, 10:49 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Jeżeli dymi na biało i ma problem z porannym rozruchem to najprawdopodobniej masz zbyt wcześnie ustawiony początek wtrysku

Autor:  kraz [ 14 lis 2011, 13:32 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Sprawdzałeś czy ubywa oleju?

Autor:  M.Radomiak [ 14 lis 2011, 15:56 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Ojjj,miałem do czynienie z Kamazami,ale nie chce strugać eksperta,bo przyczyn może być wiele.Z czasow kiedy byłem w posiadaniu tego urządzenia,pamiętam,że do Kamaza braliśmy fachowca,który na nim zęby zjadł(fachman z transbudu).Pierwsze co przychodzi mi do głowy,to zapłon i ustawienie zaworów(silnik V).Dziwi mnie to słabe odpalanie.Kamaz nawet zimą nie mial broblemów z rozruchem.

Autor:  M.Radomiak [ 14 lis 2011, 16:03 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Cytuj:
Jakiś miesiąc temu pojechałem do mechanika który robił kapitalke z podejrzeniem właśnie uszczelki pod głowica lub złe ustawionym kacie wtrysku ale on stwierdził ze silnik jest w jak należytym porządku i nie ma mowy o złe ustawionym kącie wtrysku ani o walniętej uszczelce pod głowicą.Dokonał przeglądu gwarancyjnego skasował i powiedział dowidzenia.W tamtym tygodniu zauważyłem owy kolektor i teraz sam sie zastanawiam o co chodzi temu silnikowi.czy możliwe jest ze przy wkładaniu uszkodził się pierścień i tak leje teraz do wydechu????sam już nie wiem o co chodzi jak ktoś ma jakiś pomysł niech pisze.Każda informacja na wagę złota!!!!!
Ha ha ha"dokonal przeglądu gwrancyjnego",a to ciekawe.Nie naprawić tak jak należy,wziąć za to pieniądze i jeszcze kasować za przegląd gwarancyjny :) Z takimi cwaniakami trzeba twardo.Zaprowadź,postaw mu to na placu i powiedz,że jesteś z powrotem za kilka dni i wszystko ma być tak jak należy.Kuź....a,płacisz za naprawę a sam podpowiadasz co może być nie tak???Co Cię to interesuje,nie ty jesteś mechanikiem.Zapłaciłeś,żądaj!

Autor:  mario17 [ 14 lis 2011, 19:11 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Z olejem jest wszystko w porządku nawet przy etapie docierania nie brał tak dużo oleju.Jeżeli to rzeczywiście kąt wtrysku to wie ktoś jak sprawdzić bądź ustawić ten kat.?????

Autor:  Ropasiak [ 14 lis 2011, 19:14 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Sprawdź czy nie ma luzu na sprzęgiełku pompy wtryskowej.

Autor:  M.Radomiak [ 14 lis 2011, 19:41 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Cytuj:
Z olejem jest wszystko w porządku nawet przy etapie docierania nie brał tak dużo oleju.Jeżeli to rzeczywiście kąt wtrysku to wie ktoś jak sprawdzić bądź ustawić ten kat.?????
Kolego,jeszcze raz ci powtarzam.Jeżeli ktoś naprawiał i wziął za to pieniądze,to niech dochodzi co zepsuł.Daj sobie spokój z dochodzeniem i kombinowaniem na własną rękę.Zaprowadź to żelazo do fachmana i zostaw na placu.

Autor:  mario17 [ 14 lis 2011, 21:54 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Zgadzam się z tobą tylko problem tkwi w tym że ów fachowiec twierdzi ze z silnikiem jest wszystko w porządku(jeszcze nie widział tego mokrego kolektora) i cała rozmowa z nim jest stratą czasu bo za każdym razem twierdzi że nie widzi nic niepokojącego!!!!

Autor:  M.Radomiak [ 14 lis 2011, 22:09 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Cytuj:
Zgadzam się z tobą tylko problem tkwi w tym że ów fachowiec twierdzi ze z silnikiem jest wszystko w porządku(jeszcze nie widział tego mokrego kolektora) i cała rozmowa z nim jest stratą czasu bo za każdym razem twierdzi że nie widzi nic niepokojącego!!!!
Kolego powiedz mi, z jakiego powodu zaprowadziłeś tego Kamaza do naprawy???

Autor:  mario17 [ 16 lis 2011, 20:30 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Zasadniczo z 3 głownych powodów
1 Silnik brał bardzo dużo oleju przez co kopcił
2 Brak mocy
3 Wycieki

Autor:  M.Radomiak [ 16 lis 2011, 20:52 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Cytuj:
Zasadniczo z 3 głownych powodów
1 Silnik brał bardzo dużo oleju przez co kopcił
2 Brak mocy
3 Wycieki
Co sie zmieniło po naprawie???Z tego co piszesz,to widze,że niewiele.I to własnie powiedz mechanikowi.

Autor:  driver890 [ 16 lis 2011, 22:00 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

kąt wtrysku jest spizgany,i ten kolektor...pewnie niedokrecony bo nawet jak cos to olej by szedl w komin a nie przez uszczelnienie kolektor,glowica.ale masz mechanika ;) ;)

Autor:  mario17 [ 17 lis 2011, 21:47 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Trochę się zmieniło jakoś to jedzie wycieków brak tylko to kopcenie.
Ostatnio rozmawiałem z ze znajomym który ma lekkie pojecie o mechanice i powiedział że najprawdopodobniej poszło uszczelnienie prowadnicy zaworów co wy na to!!!!

Autor:  M.Radomiak [ 17 lis 2011, 22:38 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Cytuj:
Trochę się zmieniło jakoś to jedzie wycieków brak tylko to kopcenie.
Ostatnio rozmawiałem z ze znajomym który ma lekkie pojecie o mechanice i powiedział że najprawdopodobniej poszło uszczelnienie prowadnicy zaworów co wy na to!!!!
Kolego,Kamaz to specyficzna maszyna i fachmany nawet od jelcza niech sie za nia nie biorą.Czy założone sa stare głowiece, i czy komplet naprawczy był Polski?

Autor:  kraz [ 18 lis 2011, 13:48 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Możliwe że prowadnica, jak stoi to nakapie oleju do komory spalania i stąd chmura dymu, potem jest mniejsze dymienie bo olej leci powoli i jest na bieżąco spalany.

Autor:  norbi_m10 [ 25 sty 2012, 23:10 ]
Tytuł:  Re: kamaz 55111 problem z silnikiem po kapitalce!!!

Witam,
mario17 czy rozszyfrowałeś już co jest przyczyną trudnego porannego odpalania i mocnego kopcenia. W moim kamazie objawy są identyczne z rana muszę długo kręcić rozrusznikiem a przy - 2 to bez startera nie odpali, a jak zapali dopóki dobrze się nie rozgrzeje to strasznie kopci jasno niebieskim dymem. Myślę nad oddaniem pompy wtryskowej do sprawdzenia, może któraś sekcja padła.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/