wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Tuning Silnika Renault http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33810 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dokts [ 28 gru 2011, 19:46 ] |
Tytuł: | Tuning Silnika Renault |
Wszyscy rozpisują się o tuningu wizualnym. NIe jestem fachowcem w tej dziedzinie i nie będę się wypowiadał- bo moim zdaniem zawiesić sobie super spojler i " malnąć" coś na masce to nie wszystko. A co ze specami z tuningu mechanicznego podnoszącego moc z zmniejszającego zużycie paliwa - geniusze? |
Autor: | Kierownik [ 28 gru 2011, 19:52 ] |
Tytuł: | Re: Tuning Silnika Renault |
Nie pomyliłeś przypadkiem tego serwisu, z portalem tunerów polonezów caro atu plus? |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 28 gru 2011, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: Tuning Silnika Renault |
Cytuj: Nie pomyliłeś przypadkiem tego serwisu, z portalem tunerów polonezów caro atu plus?
Albo Caro, albo Atu... bo to dwa różne modele....
|
Autor: | Scania94g [ 28 gru 2011, 23:27 ] |
Tytuł: | Re: Tuning Silnika Renault |
Może nie Renault , ale na forum ktoś pisał ze do Scani dają czy dali wtryski z kutrów (z silnikami scania) i miały tam moc większą. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 28 gru 2011, 23:41 ] |
Tytuł: | Re: Tuning Silnika Renault |
Inaczej, wtrysk z silnika okrętowego daje Ci możliwość przelania większej ilości paliwa na pojedynczym wtrysku, więc wyciągniecie 800-1000 koni nie jest większym problemem. Oczywiście musi za tym iść przeprogramowanie ECM-u, oraz najczęściej zmodyfikowanie systemu dostarczania powietrza do silnika, większe turbiny, czasami nawet 2. Problem w tym, że na rynku istnieje niewiele silników zdolnych do uzyskiwania dużych przyrostów (które wbrew pozorom nie podnoszą znacząco spalania, kiedy silnik jest wykorzystywany w górzystym terenie). Nie wiem jak producenci zapatrują się na trwałość takiego motoru pod realnym obciążeniem przy dużej mocy, ale zastanowiłbym się, czy warto ryzykować. Sądzę, że realne predyspozycje mają silniki mające dużo wspólnego z jednostkami wykorzystywanymi właśnie w okrętach, czy przemyśle, czyli właśnie np. Scania V8, może Volvo D16 ? Być może Man V8 ? Przeciętnej 12-13 litrowej jednostce najlepiej pomóc zaślepiając EGR oraz udając się do do dobrego tunera, który zmodyfikuje ECM poprawiając mapę, bo te jednostki nie były raczej przystosowane do osiągania bardzo dużych mocy. Okazuje się, że ze względu na ekologię, część silników ma celowo skopane mapy, jeżeli nie jesteśmy eko świrami, to możemy spokojnie naprawić to. Caterpillary Acerty mają taką przypadłość. Można się bawić w tuning mechaniczny, pozostaje pytanie tylko po co. Chyba, że kogoś coś takiego kręci : http://www.youtube.com/watch?v=Jk37_Mi3 ... re=related |
Autor: | Edler [ 28 gru 2011, 23:50 ] |
Tytuł: | Re: Tuning Silnika Renault |
Myślę że jak znajdziesz hamownie, która jeszcze stroni i zmieści się do niej ciężarówką to zoptymalizują pracę silnika, przyrost mocy w osobówkach sięga rzędu 20% więc niech nawet o 10 do 15% podniosą Ci moc nie zmieniając wielkości spalania to będziesz zadowolony a najprostszą metodą na podniesienie mocy to robienie przelotowego wydechu choć wtedy nie będziesz mógł wyjechać na publiczne drogi |
Autor: | MAN [ 29 gru 2011, 9:10 ] |
Tytuł: | Re: Tuning Silnika Renault |
Jest nawet w Polsce taka firma co zajmuje się cip tuningiem i np z silników MANa średnio wyciąga dodatkowe 60KM |
Autor: | marlik [ 29 gru 2011, 18:12 ] |
Tytuł: | Re: Tuning Silnika Renault |
myślałem kiedyś o zmianie mapy, czytałem w na rożnych stronkach -- przyrost mocy 60 czy ileś tam koni, gwarantowany spadek spalania 5-10% a na samym dole małymi literkami -spadek spalania nie będzie miał miejsca jeśli ktoś ma ciężką nogę czy coś w tym stylu http://www.44tuning.pl/chip-tuning-scania-r-580-580-km i tak się zastanawiam co by było z tym spalaniem. nogi lekkiej nie mam ale jak mam czas to sobie jadę spokojnie a później miło zatankować 4-5 litrów mniej na kazde 100km gdybym wiedział ze będzie tak jak jest napisane na tej stronie to bym sie na to zdecydował. chodzi konkretnie o spalanie bo na większej mocy mi nie zależy |
Autor: | dokts [ 30 gru 2011, 10:46 ] |
Tytuł: | Re: Tuning Silnika Renault |
a może testował ktoś instalację LPG do ciężarówki? Podobno spalanie spada do 20 litrów po " górach"? Ale ile potrzeba gazu na takie spalanie i co z certyfikacją? |
Autor: | Luka [ 30 gru 2011, 10:49 ] |
Tytuł: | Re: Tuning Silnika Renault |
Cytuj: a może testował ktoś instalację LPG do ciężarówki? Podobno spalanie spada do 20 litrów po " górach"?
viewtopic.php?f=43&t=30655&
Ale ile potrzeba gazu na takie spalanie i co z certyfikacją? |
Autor: | 5eba [ 03 sty 2012, 22:51 ] |
Tytuł: | Re: Tuning Silnika Renault |
Zalezy jakie auto - volvoskie d12 szlo kasetami "tuningowac" 340KM wkladales kasete 380 i juz bylo, 380 wkladales kasete 420 i turbine i juz tez miales 420 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |