wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
[Magnum 440 e-tech] Jak dobrać półksiężyce na wał korbowy http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33827 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | loudero [ 29 gru 2011, 18:44 ] |
Tytuł: | [Magnum 440 e-tech] Jak dobrać półksiężyce na wał korbowy |
Witam. Przy czwartej głównej panewce są półksiężyce centrujące wał korbowy. Jak je dobrać bo w serwis dysponuję 3 wymiarami a wiadomo ,że to już poważna sprawa. Patrzy się na luz osiowy czy mierzy szczelinę na stopie z lewej i prawej. Pozdrawiam |
Autor: | nyta [ 29 gru 2011, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: [Magnum 440 e-tech] Jak dobrać półksiężyce na wał korbowy |
nie wiem jak akurat jest w silnikach Renault ale np Scania podaje dla silnika 11, 12 i 14 litrowego luz osiowy od 0,138 do 0,380 mm. |
Autor: | dokts [ 06 sty 2012, 17:14 ] |
Tytuł: | Re: [Magnum 440 e-tech] Jak dobrać półksiężyce na wał korbowy |
witam. zawsze dajesz oryginalne. W praktyce nawet jeśli wał jest szlifowany ( s1, s2 itd...) to szlifierze nie szlifują pierścieni ustawiających. podr |
Autor: | nyta [ 07 sty 2012, 12:18 ] |
Tytuł: | Re: [Magnum 440 e-tech] Jak dobrać półksiężyce na wał korbowy |
zazwyczaj nie szlifuja ale ZDARZA sie ze jednak wyszlifuja. |
Autor: | tszpak [ 07 sty 2012, 12:51 ] |
Tytuł: | Re: [Magnum 440 e-tech] Jak dobrać półksiężyce na wał korbowy |
co to wogole oznacza ??????? jak dajesz wal do obrobki to wykonuje sie najpierw pomiary !!!!!!!! i na ich podstawie prowadzi sie obliczenia i porownania z danymi fabrycznymi, planuje sie szlif ze zmiana gradacji panewk zarono glownych jak i korbowodowych ( dobiera nadwymiar i do niego sie szlifuje a nie odwrotnie) DOKLADNIE TAK SAMO Z POLPIERSCIENIAMI ( nie powinno byc sytuacji ze szlifujesz najpierw a potem probujesz cos dopasowac DO DOOPY TAKA NAPRAWA ......oraz powtarza sie procedure pomiaru po szlifie !!!! NIE SZLIFUJE SIE WALU NA BOLKA OKO BO TO MOZE SIE UDAC A NIE MUSI ...PRZEWAZNIE NIE UDAJE SIE !!! nie powinno byc sytuacji ze pan BOLEK po godzinach w zakladzie xxx zostal i za pol litra oskrobal mi wal a ze flaszke napoczal w trakcie roboty i beret mu sie osunal na czolo wycharatal sam nie wie ile i gdzie .... wnioski kolego sa jednoznaczne wal pomierzyc i porowanc z danymi nowego .... jak nie jestes wstanie ustalic co i jak to BOLBEK sknocil robote i moze cie to kosztowac nowy ( lub uzywany ) wal teraz lub naprawe glowna z wymiana walu i panewk korbowodowych za nascie kilometrow z powodu NIEROWNOMIERNEGO NACISKU GORNYCH PANEWEK KORBOWODOWYCH !!! PRZY NIEPRAWIDLOWYM USTALENIU WALU LUB NIESAMOWITE ILOSCI WYCIEKOW OLEJU z powodu bicia osiowego ( o drganiach i halasie oraz niemilosiernym rzecholeniu podczas przeciazen nie wspomne ) m in przez przedni i tylny uszczelniacz ( z konsekwenja zalania olejem sprzegla i wymiana minimum tarczy ciernej, nie mowiac o duzym prawdopodobienstwie utraty wiekszej ilosci oleju ( i jak niedoswiadcziny kierowca ) nawet jazda z niskim cosnieniem oleju i waszystkimi jego konsekwencjami .... z opisu jaki podales wynika ze dales do zrobienia wal i ktos gdzies nie do konca zrobil co nalezalo bedziesz mial dosc ciezki orzech do zgryzienia jak to auto klienta i pojdzie cos nie tak .. PRZEDE WSZYSTKIM POMIERZ NAWET KILKUKROTNIE WAL I POROWNAJ Z DANYMI FABRYCZNYMI !!!! to Ci da odpowiiedz czego i gdzie sie spodziewac przy montarzu ewentualni zastanow sie czy nie warto " doszlifowac" do konkren=tnego nadwymiaru ( najnizszego z mozliwych ) !!! ( z mojego doswiadczenia na silnikach VOLVO a bylo ich niemalo niektore polksiezyce nawet przy odbudowie na fabrycznie nowych czesciach wchodza ciezko ... po poskladaniu - z sowitym olejeniem - obraca sie wal ( bez glowicy lub z wyjetymi wtryskami ) kilkunastokrotnie recznie i mierzy jaka sile musisz uzyc do obrotu takie dane tem masz w specyfikacji TAK MOWI PROCEDURA PRODUCENTA SILNIKOW w praktyce warsztatowej jak sie obraca plynnie i bez zaciec oraz po 20- 30 obrotach pomier luzu osiowego jest w granicach tolerancji to powinno byc ok jak nie to wyjmujesz DELIKATNIE I Z WYCZUCIEM polpierscienie jeden po drugim ( nie pamietam ile ich jest w Renault ) i dokladnie ogladsz na ktorym sa otarcia lub zarysowania ...( za ciasne polpierscienie powoduja przegrzewanie punktowe walu co powoduje ekspansje trmiczna matrialu i zacieranie panewk glownych, konsekwencja jest stres walu mogacy doprowadzic do ukrecenia na podporze glownej ) pozdrowienia i powodzenia ps podpowiedz z reguly gradacja panewk glownych powinna odpowidac polpierscieni ustalajacych |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |