Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 sty 2012, 22:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2008, 20:33
Posty: 109
Samochód: MAN TGA 26.460 6x4 2003r.
Lokalizacja: Wołomin

Witam Kolegów,
Prosba o rade bede wdzieczny za wszelkie sugestie:

Otórz, Posiadam MAN TGA 26.460 przebieg 800 tys km rok 2002 :
https://picasaweb.google.com/1035169981 ... 6699491794

Mam dwa pytania
1. w zbiorniku od plynu chlodniczego pojawił mi sie czarny nalot tzw jak pobrałem strzykawką plyn w chłodnicy to jest to czarna maż o płynnej konsystencji.co moze być przyczyną takiego koloru plynu domyslam sie ze moze dostawac sie olej do ukl chlodzenia mozesz powiedziec co moze byc ewentualnie przyczyną.
2. rzecz mianowicie od pewnego czasu bardzo ciezko chodzi kierownica, dzisiaj bylem w serwisie ( firma o dobrej reputacji w okolicy) sprawdzili mi plyn od wspomagania ok , pompa wspomagania ok . Powiedzieli mi ze przednie zawieszenie zwrotnica bedzie do regeneracji , nie chcieli przesmarować z przodu kalamitek gdyz w tym modelu sie nie smaruje tzw niby pod pokrywą sa jakies kalamitki ale producent nie przewiduje smarować i ze jak by przesmarowali to calkiem by sie rozwaliło - mozesz poradzić mi co robić oddac do regeneracji czy cos probować dalej

bede wdzieczny za pomoc
pozdrawiam Tomek , stoldom@vp.pl


Post Wysłano: 09 sty 2012, 23:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

jak podniesiesz przednia i nie bedziesz mogl przekrecic kol rekami to zwrotnice do regeneracji


Post Wysłano: 09 sty 2012, 23:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Olej może dostawać się różnymi źródłami. Chłodniczka oleju, uszczelka pod głowicą, kompresor.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 10 sty 2012, 0:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

1) Czy Man jest z retarderem. Jeżeli nie to 9/10 chłodniczka oleju lub jej uszczelka od pojawienia się oleju w wodzie.
2) Ja w każdym tga przerabiam przednie zwrotnice aby wystawały kalamitki a jeśli jest centralne smarowanie to daje dodatkowy rodzielacz na ten obwód i jest spokój. Jeżeli nie rozleciało się łożysko na sworzniu to przesmarować i krótkotrwale poskutkuję , tylko należy dobrze uszczelnić kiepka bo pogorszy jeszcze sprawę , może to odrzuciło od smarowania mechaników bo mocno siedziały i trzeba by spawać je i tak dalej.


Post Wysłano: 10 sty 2012, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Kolego umnie w 26,410 to az płyn mi wywaliło i kierownica się przycinała i wkońcu przesmaarowałem i problem z głowy jak można nie smarowac jak smarowałem pierwszy raz zwrotnice i az woda wyciekała oraz smar koloru rdzy :/


Post Wysłano: 11 sty 2012, 18:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2008, 20:33
Posty: 109
Samochód: MAN TGA 26.460 6x4 2003r.
Lokalizacja: Wołomin

Cytuj:
Kolego umnie w 26,410 to az płyn mi wywaliło i kierownica się przycinała i wkońcu przesmaarowałem i problem z głowy jak można nie smarowac jak smarowałem pierwszy raz zwrotnice i az woda wyciekała oraz smar koloru rdzy :/

Witam,
Posiadasz Kolego Man TGA jak rozumiem?
tam jest ponoc obudowa do kalamitek , zdjęłeś ją?
dorabiałeś moze kalmiatki czy itp.

dzieki za odp
506052006


Post Wysłano: 11 sty 2012, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

tam nie trzeba nic dorabiac, kalamitki sa pod kapselkiem


Post Wysłano: 11 sty 2012, 22:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jak już ciężko chodzą to raczej smarowanie im już nie pomoże bo sie zatarły.

Mechaników na forum większość powtarza to co było klepane na forum setki razy.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 12 sty 2012, 1:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Mialismy sporo problemow ze zwrotnicami , w standarcie nie ma okreslonego smarowania zwrotnic ,ktore ochroniloby te komponenty przed zatarciem .... i dlatego od jakiegos czasu we wszystkich autach sciagnelismy te bzduralne kapsle nad kalamitkami i smarujemy zwrotnice za kazdym razem gdy wymieniany jest jakis olej .
Jak kierownica juz ciezko chodzi to nie ma sie co ludzic na przesmarowanie.... pozostaje regeneracja i dbanie w przyszlosci o odpowiednio czeste smarowanie .( niektorzy kierowcy sami smaruja ,lecz nalezy pamietac aby unosic pojazd do gory aby zluzowac naprezenia w zwrotnicy podczas wtlaczania smaru , wiec zadne centralne smarowanie nie spelni dokladnie swojej roli )


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: