wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
blokada mostu zalaczona na stale http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34104 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lewdl [ 18 sty 2012, 12:48 ] |
Tytuł: | blokada mostu zalaczona na stale |
witam, czy ktos wie dlaczego blokada mostu sie nie wylacza? mam dafa xf 2003 rok, zalczyl kierowca blokade mostu jednak sie nie wylacza |
Autor: | DRIVER1965 [ 18 sty 2012, 13:01 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Jesteś pewien że załączona?,czy tylko kontrolka świeci?Miałem to w Scanii,przyczyną było zwarcie przy czujniku w moście. |
Autor: | lukasz_ [ 05 lut 2012, 14:01 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Trzeba odkręcić pokrywę tego siłownika od załączania blokady z tyły na mości bo pewnie naszło wody zamarzło. |
Autor: | luxck262 [ 09 lut 2012, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
jak by w moście nie rozłączyło blokady to na suchej drodze ukręciło by półośki. Na pewno czujnik żle pokazuje. |
Autor: | Mieciu [ 09 lut 2012, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Cytuj: jak by w moście nie rozłączyło blokady to na suchej drodze ukręciło by półośki. Na pewno czujnik żle pokazuje.
Kiedys tez tak myslalem a okazuje sie ze na pusto mozna zrobic kilkaset km (Sc.4) i poszarpie tylko boki opon. Półośki sprawdzone-zadnych oznak, niebylo nawet opiłków w oleju...
|
Autor: | Kajos [ 10 lut 2012, 15:53 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
to sprawdz czy blokada trzyma podnies jedna strone kola lewarkiem i pruboj ruszyc jak podniesione kolo bedzie sie krecic to znaczy ze blokada nie jest zalaczona jezeli auto ruszy z lewarka blokada jest zalaczona |
Autor: | martinfh [ 10 lut 2012, 20:36 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Nie znam auta, które by przetrwało taką patologię. W Volvach (nie wiem jak w pozostałych markach) blokada mimo tego, że jest klawiszem włączona, automatycznie się rozłącza jeśli jest taka potrzeba (przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół). W scanii w podobnej sytuacji półośki dawno w częściach... Nie wiem jak do tego ma się Daf, ktoś kto ma takie auto, niech się wypowie. |
Autor: | Mieciu [ 10 lut 2012, 23:13 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Cytuj: Nie znam auta, które by przetrwało taką patologię.
A ja znam az 2Cytuj: W scanii w podobnej sytuacji półośki dawno w częściach...
Obydwie maja teraz rocznice wyczynu i nic.Pozdrawiam. |
Autor: | kiepski [ 12 lut 2012, 12:22 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Też znam jeden samochód który wytrzymał taka jazdę, po 2 dniach wyłaczył blokadę ojciec, którego zainteresowała świecąca się kontrolka gdy wsiadł do samochodu... Kierowcy... |
Autor: | martinfh [ 12 lut 2012, 12:38 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
ALE Blokada była faktycznie włączona, czy tylko klawisz był przełączony? Owszem, nie pourywa półosiek nawet przez te dwa dni, bo po prostu blokada zostanie automatycznie rozłączona ( mimo tego, że klawisz będzie ciągle w pozycji "ON"). |
Autor: | kiepski [ 12 lut 2012, 12:44 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
U nas to stary Mercedes NG, gdzie blokada była faktycznie włączona. Ponieważ nie ma żadnego komputera, jest tylko włącznik pneumatyczny, który idzie bezpośrednio do mostu, włączając blokadę |
Autor: | and4tu [ 18 lut 2012, 0:30 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Cytuj: witam, czy ktos wie dlaczego blokada mostu sie nie wylacza? mam dafa xf 2003 rok, zalczyl kierowca blokade mostu jednak sie nie wylacza
Kolego może byś naświetlił jak rozwiązałeś u siebie problem z tą blokadą.Ja jestem świeżo po naprawie dyfra w swoim Dafie, zima ostatnio dopisała, śniegu mnóstwo, ślisko, a więc i blokadę zdarza się załączyć. Blokadę załącza się klawiszem, który poprzez elektrozawór, powietrzem steruje membraną która przesuwa blokadę półośki. Na moście znajduje się czujnik, który monitoruje stan blokady włą/wył. A więc jeśli kontrolka blokady się załączy tzn. iż przesuwka spięła mech. różnicowy. Wyłączając blokadę mostu jest ona rozłączona jeśli kontrolka zgaśnie- proste. Ja, jadąc autem -zgaszona kontrolka blokady mostu- przy pełnym obciążeniu, na suchej drodze podczas skrętu 90st wydawało mi się że się coś urywa , coś zadzwoniło poszarpało pare razy tylnym mostem. Po analizie wyszło iż most jest spięty i nie działa mech. różnicowy. Klawisz blokady załączał blokadę( bardziej kontrolkę) i ją rozłączał, szarpanie autem przód/tył ( w celu brutalnego rozłączenia mostu ) nic nie dawał. Efekt prac warsztatowych wykazał iż jedno z zębatek satelit się rozleciało i zablokowało mechanizm różnicowy. Cytuj: jak by w moście nie rozłączyło blokady to na suchej drodze ukręciło by półośki. Na pewno czujnik żle pokazuje.
140km z pełnym ładunkiem przejechałem 4zakręty ciasne 90st i jedno ciasne rondo 3/4 na sucho i półośki całe - ale to co szarpało autem to rozpacz, na łukach było to nie odczuwalne.
Cytuj: W Volvach (nie wiem jak w pozostałych markach) blokada mimo tego, że jest klawiszem włączona, automatycznie się rozłącza jeśli jest taka potrzeba (przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół).
A niby skąd Volvo wie iż jest "przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół"- jeśli są one zablokowane i obracają się z tą samą prędkością, a jeśli przednie koła miały by coś do powiedzenia w tej kwestii, to kręcąc fajerą w prawo/lewo by się wyłączała blokada?-bezsens.
|
Autor: | martinfh [ 18 lut 2012, 21:36 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Cytuj: A niby skąd Volvo wie iż jest "przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół"- jeśli są one zablokowane i obracają się z tą samą prędkością, a jeśli przednie koła miały by coś do powiedzenia w tej kwestii, to kręcąc fajerą w prawo/lewo by się wyłączała blokada?-bezsens.
Kręcąc "fajerą" jak to mówisz, wcale nie musisz mieć podłączonych żadnych czujników etc. Robiąc skręt kierownicą, most dostaje dodatkowe obciążenie = natychmiastowa reakcja. Nie wierzysz? Zapraszam do mojego wehikułu , przejedziemy się, zobaczymy, możesz go testować jak chcesz. Dodam, że w starych volvo serii F działa to identycznie. Takie rozwiązania używane są często/gęsto w rolnictwie. Pozdrawiam |
Autor: | tszpak [ 19 lut 2012, 1:46 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Cytuj: Nie znam auta, które by przetrwało taką patologię.
W Volvach (nie wiem jak w pozostałych markach) blokada mimo tego, że jest klawiszem włączona, automatycznie się rozłącza jeśli jest taka potrzeba (przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół). W scanii w podobnej sytuacji półośki dawno w częściach... Nie wiem jak do tego ma się Daf, ktoś kto ma takie auto, niech się wypowie. pierwszy raz slysze ze volvo ma elektronicznie sterowany most chyba jeszcze nie wszystko w VOLVO widzialem moze jakas nowa wersja rocznik 2037 kolega kilka postow wyzej dosc dokladnie opisal dzialanie blokady CZYSTA MECHANIKA a jak sama blokada wyskakuje TO JEST ZLE WYREGULOWANA !!! sama w czasie jazdy moze sie zalaczyc np jak masz zwarcie na zasilaniu elektrozaworu i rozwali most jak w przypadku powyzej inne prawdopodobienstwo to jak poluzuje sie sruba regulacyja wypadnie sworzen widelek na przesowce i widelki nie trzymaja moze sie tez samo zalaczyc |
Autor: | Kierownik [ 19 lut 2012, 10:50 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Martinfh ma trochę racji. Blokada w volvie rozłącza się sama po przekroczeniu 40km/h, ale ruchy kierownicą / skręcanie nie ma żadnego wpływu na nią (poza ryzykiem zerwania mostu oczywiście). Można ją włączać podczas jazdy, nawet na zakręcie. Komputer i tak załączy ją dopiero w momencie kiedy koła będą się obracać z tą samą prędkością. A czy to sterowane elektronicznie czy nie, nie wiem. Działa tak jak opisałem, testowane 10tki razy pod wywrtoką . |
Autor: | and4tu [ 19 lut 2012, 17:20 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Cytuj: Martinfh ma trochę racji. Blokada w volvie rozłącza się sama po przekroczeniu 40km/h, ale ruchy kierownicą / skręcanie nie ma żadnego wpływu na nią (poza ryzykiem zerwania mostu oczywiście).
Co do rozłączania po osiągnięciu jakiejś określonej prędkości to żadna sztuka, w Dafie tego nie ma. Klawisz jest na stałe załączony i nie odskakuje, również blokada działa do końca ( coś dla świadomego kierowcy). Blokada działa tak że przesuwka musi się zazębić z frezami na obudowie kosza mech. różnicowego a tam nie ma synchronizatorów , frezy dość grube i dość to pasownie się zazębia. Jeśli załącza ktoś blokadę jadąc w skręcie lub gdy jedno koło stoi a drugie szaleje (obraca się na śliskim) to się blokada nie zazębi gdyż obudowa koła obraca się z inną prędkością niż półośka(przesuwka blokady)- nie ma w tym żadnej elektroniki, tylko czysta mechanika. A więc nie proponowałbym załączać blokady jadąc skręcie (ewentualnie się zatrzymać), a jeśli "boksuje" jedno koło w jeździe na wprost to wystarczy odjąć nogę z gazu wówczas wyrównają się prędkości kół i blokada zaskoczy. Również blokada jeśli jest załączona nie rozłączy się gdy jedziemy w skręcie, chodzi o to aby nie było naprężeń w moście i wówczas sprężyna będzie mogła odsunąć przesuwkę by odłączyć blokadę.
Można ją włączać podczas jazdy, nawet na zakręcie. Komputer i tak załączy ją dopiero w momencie kiedy koła będą się obracać z tą samą prędkością. A czy to sterowane elektronicznie czy nie, nie wiem. Działa tak jak opisałem, testowane 10tki razy pod wywrtoką . |
Autor: | MechanikSochaczew [ 19 lut 2012, 18:31 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Temat był o blokadzie w dafie, a nie o rozłączającej sie blokadzie w volvie. Niezły burdel sie zrobił. |
Autor: | Kierownik [ 20 lut 2012, 15:19 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Cytuj: Cytuj: Martinfh ma trochę racji. Blokada w volvie rozłącza się sama po przekroczeniu 40km/h, ale ruchy kierownicą / skręcanie nie ma żadnego wpływu na nią (poza ryzykiem zerwania mostu oczywiście).
Co do rozłączania po osiągnięciu jakiejś określonej prędkości to żadna sztuka, w Dafie tego nie ma. Klawisz jest na stałe załączony i nie odskakuje, również blokada działa do końca ( coś dla świadomego kierowcy). Blokada działa tak że przesuwka musi się zazębić z frezami na obudowie kosza mech. różnicowego a tam nie ma synchronizatorów , frezy dość grube i dość to pasownie się zazębia. Jeśli załącza ktoś blokadę jadąc w skręcie lub gdy jedno koło stoi a drugie szaleje (obraca się na śliskim) to się blokada nie zazębi gdyż obudowa koła obraca się z inną prędkością niż półośka(przesuwka blokady)- nie ma w tym żadnej elektroniki, tylko czysta mechanika. A więc nie proponowałbym załączać blokady jadąc skręcie (ewentualnie się zatrzymać), a jeśli "boksuje" jedno koło w jeździe na wprost to wystarczy odjąć nogę z gazu wówczas wyrównają się prędkości kół i blokada zaskoczy. Również blokada jeśli jest załączona nie rozłączy się gdy jedziemy w skręcie, chodzi o to aby nie było naprężeń w moście i wówczas sprężyna będzie mogła odsunąć przesuwkę by odłączyć blokadę.Można ją włączać podczas jazdy, nawet na zakręcie. Komputer i tak załączy ją dopiero w momencie kiedy koła będą się obracać z tą samą prędkością. A czy to sterowane elektronicznie czy nie, nie wiem. Działa tak jak opisałem, testowane 10tki razy pod wywrtoką . Ale czy na pewno? |
Autor: | Malisz90 [ 10 lut 2021, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: blokada mostu zalaczona na stale |
Czy to możliwe na blokadzie wspolosiowej przejechać ponad 1100km? Z czego 130km zaladowany 24t ? Daf 106 . Sprawa wygląda tak, że blokady używałem 2 dni temu a na desce nie było żadnej kontrolki. Dzisiaj przy sprzataniu kabiny zauważyłem , że klawisz jest wcisniety. Dzisiaj na postoju włączam blokadę i również nie pokazuje się żadna kontrolka. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |