Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 lut 2012, 14:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Witam!

Maniek stał 3 dni, po trzech dniach kiedy w nocy było -26*C a w dzień -18*C Man zdechł... :?

Ale od początku :wink: Idziemy rano do Mana, na dzień dobry grzejemy palnikiem miskę olejowa, i podładowywujemy akumulatory, no i kręcimy. Kręci, kręci, kręci, kręci nic... Bierzemy palnik i grzejemy dalej, cała miskę, cały kolektor dolotowy, psiuknęliśmy mu w dolot plaka, i na tym plaku łapał.

Hmm... paliwo zamarzło? Odkręcamy przewód paliwowy z wtryskiwacza, no i widać, że paliwo podaje...

Wkurzeni nie traciliśmy czasu tylko poszliśmy jeździć 2 samochodem...

2 DZIEN.

Rano znów grzejemy dokładnie miskę olejowa, cały dolot, powietrze z drugiego samochodu, lina i wleczemy go... Pomału, pomału na trójeczce, wleczemy go już kilometr i nic! Nawet dymka nie puścił, nic, zero! Wkur...ni wleczemy go dalej :/ Ciągniemy go jeszcze z 500m i juz na jeden gar zaczyna łapać, później na dwa. Z tyłu chmura dymu, nic nie widać, w końcu jest! Klekot zapalił! Uradowani zawracamy, i but na bazę, ojciec dojechał do skrzyżowania, i musiał sie zatrzymać, KU..A ZGASŁ! :evil: Kręci, kręci, kręci, kręci nic! Lina znów i wleczemy go, pociągnęliśmy go z 50 metrów i chodzi...

Później normalnie gasił, zapalał, jak się rozgrzał było już w pożo. Co mu może być? W lato regenerowana była pompa paliwa, + 2 wtryski (wiem, ze kaszana odwalona ze nie wszystkie 4...) Oczywiście, filtry zmieniane z tysiąc km temu, w baku mieszanka była 10l benzyny i 90ropy, ale była z połowa zbiornika już...

Jakieś propozycje co go boli?

Aha... Kilka dni wcześniej -15*C w nocy, a ten rano obrócił z 4-5 razy i ładnie chodził...


Post Wysłano: 05 lut 2012, 14:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Ja bym zajrzał do filtra paliwa mimo wszystko. Może być parafina. Miałem ostatnio podobne przeboje i winne było paliwo (rzekomo zimowe). Możesz też spróbować grzać sam filtr, może coś popuści.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 05 lut 2012, 14:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ostatnio miałem podobnie z osobówką gdzie była potrzeba wymiany filtra, oraz w ivecu traker gdzie odpalił przejechał 20m i zdechł wystarczyło wylać czajnik wody na filtr paliwa i było okej.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 lut 2012, 14:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Trochę lichy jest do niego dostęp bo pełno wkoło jakiś przewodów i... Wchodzi tam jakaś wtyczka elektryczna i może jest tam jakieś podgrzewanie?

Hmm... Mamy też mercedesa NG, paliwo w tej samej stacji, z tego samego dystrybutora, bez dolewania beny i nic nie zamarzło. Ale jeździł codzień, a nie stał...

Ale czy wtedy po odkręceniu wężyka od wtrysku pompa podawała by paliwo na wtryski?


Edit: Zapominałem napisać, poszedł cały czajnik na filtr... Hmm... Mogliśmy go jeszcze palnikiem podgrzać...


Post Wysłano: 05 lut 2012, 15:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Problem z dostarczeniem paliwa z baku do silnika, może smok zamarzł zwłaszcza lubi w tym miejscu gdzie się łączy smok z przewodami.
Że leciały kłęby dymu to normalne zjawisko przy zapowietrzonym układzie zasilania paliwem.
Wlej mu z 5 litrów denaturatu na pewno mu to nie zaszkodzi :wink: jak gdzieś jest lód to ten korek lodowy rozpuści. Benzyna nie rozpuszcza lodu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 15:01 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 05 lut 2012, 15:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Wymień filtr. Mi z obudowy filtra wyleciało ostatnio coś ala żółtko jajka :/ jak ci sie nie chce wyjmować smoka dmuchnij w przewody powietrzem powinno przepchnąć

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 lut 2012, 15:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Kolego najczęściej łapie na podstawie filtra paliwa, podgrzej najlepiej opalarką

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 05 lut 2012, 15:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Cytuj:
Że leciały kłęby dymu to normalne zjawisko przy zapowietrzonym układzie zasilania paliwem.
Ale przez pierwszy kilometr nic, zero, dlatego nas to tak zdziwiło... Dopiero jak łapać na 1 czy 2 gary zaczął, to tak mocno kopcił.



OK, zobaczymy jutro czy zapali, bo całą sobotę chodził elegancko. Jak nie zapali, to leje denaturat, zmieniam filtr, i czyszczę smok.

Dzięki ;)


Post Wysłano: 05 lut 2012, 15:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ponieważ jest za niskie ciśnienie paliwa na pompie wtryskowej, co skutkuje złym rozpyleniem paliwa, lub za mała dawka paliwa podczas wtrysku przez wtryskiwacz co skutkuje nie spaleniem całkowitym mieszanki paliwa z powietrzem wewnątrz cylindra. Stąd takie ładne kłęby białego dymu :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 lut 2012, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Nic w lusterkach nie było widać :mrgreen:

A na początku nic nie kopcił, bo nie dostawiał paliwa, już kapuje :]


Post Wysłano: 12 lut 2012, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Problemem był smok który się "rozkręcił" przewód zasysający paliwo spadł na dno zbiornika ciagnac syf, który zbierał się przez lata i zakleił filtr. Po wymianie filtra problem powrócił po jednym dniu, usterka już naprawiona, Man chodzi jak brak :)


Post Wysłano: 13 lut 2012, 12:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Ciesza szczesliwe zakonczenia tak obszernie napisanych opowiesci .
Oby maniek sie nie psul :).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: