wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
neutralizacja http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=35385 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Bruner [ 15 kwie 2012, 11:52 ] |
Tytuł: | neutralizacja |
Pytanie o dokumenty przy tzw neutralizacji. Chodzi o sytuację, kiedy pomiędzy nadawcą a odbiorcą ładunku jest pośrednik, żeby ci dwaj nie dogadali się między sobą i nie wygryźli pośrednika nie mogą się o sobie dowiedzieć, więc robi się tzw neutralizację CMR. Tzn ładuję np towar z Gdańska do Paryża, pośrednik jest np z Pragi, na załadunku dostaję dokumenty na trasę Gdańsk - Praga, wrzucam je pod fotel i wypisuję sobie CMR-kę Praga - Paryż, którą pokazuję na rozładunku i startuję bezpośrednio do Paryża. Tylko co w przypadku kontroli np BAG czy ITD? Powiniennem wypisać jeszcze jedną CMR-kę z faktycznym adresem załadunku i rozładunku i pokazywać ją przy kontroli? Czy pokazuję obie z adresem pośrednika i mówię o co chodzi? Spotkał się ktoś z tym? |
Autor: | zzx [ 15 kwie 2012, 15:10 ] |
Tytuł: | Re: neutralizacja |
kiedyś neutralizacja papierów odbywała się w agencji na granicy, na jednych przyjeżdżałeś i robiłes odprawę,a na innych wyjeżdżałeś z dostawa do końcowego odbiorcy o wszystko dbała spedycja. najprościej dzis wypisać nową cmr przed samym dojazdem do klienta i tylko to mu dać do potwierdzenia - wszystkie dane do tej cmr-ki powinieneś dostać od zainteresowanego lub spedycji. |
Autor: | Endomorph [ 16 kwie 2012, 7:03 ] |
Tytuł: | Re: neutralizacja |
Kolega z firmy, w której jeździłem, miał kontrolę polskiej Służby Celnej. Miejsce, w którym odbyło się sprawdzenie nijak miało się do trasy z miejsca załadunku do rozładunku zgodnej z CMR. Trzymali go 3h i dopiero spedycja musiała wyjaśnić sprawę. Rozeszło się po kościach, ale długo trwało, zanim ostatecznie pozwolili jechać. Wniosek: ustalenia klientów to jedno, a jasność i przejrzystość dokumentów dla służb to drugie. I trochę się to gryzie. Poważniejsza sprawa jest w Rumunii. Zainteresowanym polecam stronę http://www.bukareszt.trade.gov.pl/pl/pr ... owego.html. Są opisane ryzyka związane z wypisywaniem neutralnych CMR przed granicą. Osobiście w sytuacji kolegi tłumaczyłbym się ustaleniami biznesowymi no i w najgorszym przypadku też stałbym i czekałbym na wyjaśnienia. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |