wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

naciski na oś
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=35636
Strona 1 z 2

Autor:  czarny 1974 [ 11 maja 2012, 21:44 ]
Tytuł:  naciski na oś

W związku z tym że często latam ze zbożem mam pytanie czy po ostatniej zmianie ustawy w ruchu drogowym dotyczącego min. dop.masy całk. i nacisków mówiąca że jeżeli nie będzie przekroczona dop. masa cał. a naciski będa mimo wszystko przekroczone to nie będa wyciągne konsekwencje prawne i czy w związku z tym mogę śmigac pełnym zestawem po drogach o nacisku np. do 8 ton? Wiadomo że zboże lubi się ruszac 8) i nasypac tak żeby naciski się zgadzały to naprawdę loteria ,nadmienie tylko że staram sie nie dopuszczac do sytuacji że będzie więcej jak 40 ton całego zestawu

Autor:  copa [ 11 maja 2012, 22:26 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Nie mozesz. Musisz miec stosowne zaswiadczenie od zarzadcy drogi. A na drodze 10ton na os jesli nie przekroczysz DMC to nie mozesz zostac ukarany za przekroczony nacisk na os. Pół roku temu weszła ustawa ze w materialach sypkich i drewnie za przekroczenie nacisku jesli DMC nie jest przekroczone nie moga karac.

Autor:  czarny 1974 [ 12 maja 2012, 21:48 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Dzięki za odpowiedz ,też tak myślałem że było by zbyt pięknie gdyby można było po wszystkich drogach bez ograniczeń ,ale zawsze lepszy rydz niż nic ,bo to już jest udogodnienie. Pozdrówka i szerokości

Autor:  TomekSW [ 13 maja 2012, 13:28 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

A powiedz Cie jeśli mam w dowodzie 42 tony DMC a jade po autostradzie gdzie moge miec 10 ton na ciagnacej to jeśli bede miał 41.500 to beda to sprawdzac osiowo czy jak to bedzie wyglądało ?

Autor:  Kasztan322 [ 13 maja 2012, 14:24 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Ja mam takie pytanie. Jak się jedzie pustym zestawem (który waży ok. 15t) drogą do 15t i złapie policja i po dowodzie rejestracyjnym zobaczy DMC do 40t. to może wystawić mandat za jazdę po tej drodze mimo pustego zestawu?

Autor:  Kierownik [ 13 maja 2012, 14:30 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Cytuj:
A powiedz Cie jeśli mam w dowodzie 42 tony DMC a jade po autostradzie gdzie moge miec 10 ton na ciagnacej to jeśli bede miał 41.500 to beda to sprawdzac osiowo czy jak to bedzie wyglądało ?
Tak jak zawsze, zważą osie, wiliczą RMC, jeśli nie przekracza danych z dowodów (naczepa też musi być do maja 2003), to jedziesz dalej.
Cytuj:
Ja mam takie pytanie. Jak się jedzie pustym zestawem (który waży ok. 15t) drogą do 15t i złapie policja i po dowodzie rejestracyjnym zobaczy DMC do 40t. to może wystawić mandat za jazdę po tej drodze mimo pustego zestawu?
Są dwa rodzaje zakazów tonażowych, dotyczące DMC (takie ze starkiem) i RMC np 12T. Jeśli pusto ważąc 14t, jedziesz po drodze z zakazem 15T (dotyczącym RMC) nikt nie może Ci nic zrobić. Ale wiedz, że na każdego psa znajdzie się kij, więc jeśli nie za zakaz to za coś dostaniesz pokutę. Jeśli oczywiście akurat władza będzie miała zły chumor.

Autor:  Kasztan322 [ 13 maja 2012, 14:49 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

No właśnie kiedyś gdzieś niedaleko Kalisza ojciec dostał pokutę za jazdę po takiej drodze mimo pustego auta ;)

Autor:  copa [ 13 maja 2012, 17:27 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Tomek to zalezy z czym jedziesz. Jesli z drewnem albo sypkim to puszcza a jesli z innym to waza i karza.

Autor:  TomekSW [ 13 maja 2012, 21:34 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

panowie mówimy o wywrotce.
Ja mam w ciagniku DMC 42 tony w naczepie ladownosć 28 ton.
Waże 14 na pusto.
Cały zestaw mam z 2001 roku.
I dlatego pytam z takimi założeniami jak by to było w razi kontroli, oczywscie woze same sypkie tematy!

Autor:  dudek81 [ 13 maja 2012, 22:23 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

40 DMC nie możesz przekroczyć tak czy inaczej. W dowodzie możesz mieć i 60 wpisane :wink:

Autor:  copa [ 14 maja 2012, 17:13 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Dudek jesli ma z 2001 to moze mieć do 42 DMC i nikt mu nie zabroni. Oczywiscie mowie o normalnej drodze. A jesli Ci beda chca wmowic ze masz 40DMC to kłuć sie do upadlego.

Autor:  bastec22 [ 10 cze 2012, 19:58 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Witam
A jak ma się sprawa ważenia podczas jazdy nacisku na oś pojazdu z zabudową cysterna asenizacyjna? Nacisk zmienia się podczas jazdy, nawet w pojeździe wyposażonym w przegrody.
Miałem taką sytuacje dziś, przejechałem przez wagę w drodze i wyświetliło mi pojazd przeładowany i nr rejestracyjny. Dokładnie nie podało co i o ile. Ponownego ważenia nie było przez służby. Zastanawiam się czy mogą mi przysłać wezwanie.

Pozdrawiam

Autor:  ski [ 11 cze 2012, 2:22 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Cytuj:
Witam
A jak ma się sprawa ważenia podczas jazdy nacisku na oś pojazdu z zabudową cysterna asenizacyjna? Nacisk zmienia się podczas jazdy, nawet w pojeździe wyposażonym w przegrody.
Miałem taką sytuacje dziś, przejechałem przez wagę w drodze i wyświetliło mi pojazd przeładowany i nr rejestracyjny. Dokładnie nie podało co i o ile. Ponownego ważenia nie było przez służby. Zastanawiam się czy mogą mi przysłać wezwanie.

Pozdrawiam
Czy przyślą wezwanie - wątpię. A nawet jeśli, to wagi w drodze nie są legalizowane. To jest pomiar preselekcyjny, jak zaraz za wagą by Cię zdjęli, to jesteś ich. Dziś już masz cysternę pustą lub z inną ilością "towaru" ;)

Autor:  SIOJU [ 16 cze 2012, 21:22 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Teraz to chyba auta z ładunkami sypkimi, płynnymi jeśli nie przekraczają DMC to przeciążenia na osiach nie są karane.

Autor:  ski [ 17 cze 2012, 11:04 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Cytuj:
Teraz to chyba auta z ładunkami sypkimi, płynnymi jeśli nie przekraczają DMC to przeciążenia na osiach nie są karane.
Dokładnie :)

Przy okazji - jest jakaś tolerancja DMC? Czy np jak wypuszczą z zakładu pojazd o masie 40080kg i zaraz ważenie będzie przez ITD to czepią się tego czy jest to w granicy błędu/tolerancji?

Autor:  Kierownik [ 17 cze 2012, 13:29 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Pytanie brzmi czy do liczenia DMC są brane wyniki poszczgólnych osi po tolerancjach.

Bo np przy wyniku 8000kg (tolerancja jest 200kg i 2%), wynik po tolerancji jest jakieś 7640kg. Dla całego zestawu z RMC 40 000kg, waga po toleracji wyniesie około 38200kg. Czyli w teorii mozna by przejść ważenie pozytywnie nawet przy przekroczeniach rzędu 1700kg.

Chyba, że mój tok rozumowania jest niewłaściwy, to proszę o sprostowanie.

Autor:  Gilotyn@ [ 17 cze 2012, 16:52 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Cysterna
Oś napędowa w koniu przeładowana jakieś 1800kg (zamiast 8t jest jakieś 9,8t) przyczepa 3 osiowa. Dopuszczalna masa zestawu nie przekracza 40ton. Jaki mandat może za to grozić ?
Na jakiej podstawie to się wylicza ? Szukam, ale znajduje dużo sprzecznych informacji ze sobą.
Jak to aktualnie wygląda.

Autor:  Kierownik [ 17 cze 2012, 19:31 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Jeśli ważenie było na krajówce, to żadnych przekroczeń nie ma, dopuszczalne jest 10 000kg / os ciągnącą.

Autor:  Gilotyn@ [ 17 cze 2012, 22:40 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

widzisz jakoś miałem w głowie że jest 8t przyjęte :/

Autor:  czarny 1974 [ 17 cze 2012, 23:26 ]
Tytuł:  Re: naciski na oś

Ale pamiętac też należy że są odcinki krajówek o nacisku do 8t ,dla mnie to chore ale tak jest . Podam mój najbliższy przykład .Droga Kalisz-Ostrów Wlkp. żeby jechac na legalu to należałoby zrobic kółeczko aż do Jrocina . PARANOJA

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/