wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=35673 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mano1232 [ 13 maja 2012, 20:42 ] |
Tytuł: | System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
Witam Ostatnio jadąc przez Wrocław na wielkim monitorze pojawiły się inicjały moich nr rej, prędkość oraz komunikat :ZWOLNIJ WAŻENIE POJAZDU.Mówiąc szerzże zaskoczyło mnie to bardzo.....Jednak to tylko chwila grozy w moim przypadku Pięć punktów we Wrocławiu Jak system działa na przykład we Wrocławiu? Jest tam pięć punktów pomiarowych, z których do bazy danych przesyłane są zdjęcia podejrzanego pojazdu oraz jego rejestracja.Urządzenia rejestrują także czas przejazdu pojazdu oraz jego prędkość. Kamery na podczerwień są w stanie odczytać numery rejestracyjne i zidentyfikować markę pojazdu (specjalny skaner czyta także numery rejestracyjne z tyłu pojazdu).Informacje o dacie i godzinie przejazdu, prędkości, masie pojazdu lub nacisku osi. Około 200 metrów od punktu kontrolnego są zainstalowane tablice świetlne, na których kierowcy przeciążonych samochodów mogą odczytać informację o zmierzonej przed chwilą masie ich pojazdu. Dzięki uzyskanym na punkcie pomiarowym danych podejrzane o zbyt duży ciężar pojazdy są następnie zatrzymywane przez Inspekcję Transportu Drogowego i skierowane na stanowisko do ważenia legalizowaną wagą administracyjną, które jest w pobliżu punktów pomiarowych. Dodatkowo wewnątrz miasta znajduje się kilka legalizowanych stanowisk do ważenia - kieruje się tam samochody podejrzane o przeciążenia, którym udało się ominąć punkty preselekcyjnego ważenia, a zostały zatrzymane przez lotne patrole Inspekcji Transportu Drogowego lub policji. Warto wiedzieć • Punkty pomiarowe we Wrocławiu: 1. al. Jana III Sobieskiego, 2. al. Karkonoska, 3. ul. Żmigrodzka, 4. ul. Średzka, 5. ul. Opolska http://www.youtube.com/watch?v=UBQ0e3oY5CE |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 13 maja 2012, 20:50 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
W płocku też chyba jest taki system z wagą zamontowaną w jezdni. |
Autor: | Mano1232 [ 13 maja 2012, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
Prędkość określa waga zamontowana w jezdni.Obejrzyj filmik |
Autor: | Cyryl [ 13 maja 2012, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
podczas budowy AOW czasem ITD było wcześniej na budowie od przeładowanego pojazdu, który przejechał przez taki punkt. to są cztery elementy: kamera, waga, radar i wyświetlacz razem ze sobą zespolone - wspólnie działające. kamera namierza pojazd, waga i radar mierzą wartości, a jak coś przekracza daje sygnał do wyświetlacza. |
Autor: | Jacek [ 14 maja 2012, 11:08 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
Takie wagi powinny być montowane na drogach wyjazdowych z kopalni |
Autor: | Cyryl [ 14 maja 2012, 11:12 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
a po co? na każdej kopalni są zwykłe wagi i każdy wie ile waży. jak będzie wiedział dwa razy, co to zmieni? trzeba zmienić coś takiego, aby jeżdżenie z większa wagą nie było premiowane większą kasą, a skutkowało większą karą i nie tylko dla przewoźnika, ale również dla ładującego. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 14 maja 2012, 11:13 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
Cytuj: Takie wagi powinny być montowane na drogach wyjazdowych z kopalni
Waga też pewnie ma jakąś granice wytrzymałości więc długo by tam nie wytrzymała Poza tym nie ma opcji żeby patrole się wyrobiły ze ściąganiem wszystkich ciężarówek które przekroczyły naciski
|
Autor: | Jacek [ 14 maja 2012, 11:26 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
Cytuj: a po co?
Kierowca wie ile waży, wagowy również, dobrze żeby inspekcja też wiedziała. U nas w okolicy na krótkich trasach wozi się +/- 30T.na każdej kopalni są zwykłe wagi i każdy wie ile waży. jak będzie wiedział dwa razy, co to zmieni? trzeba zmienić coś takiego, aby jeżdżenie z większa wagą nie było premiowane większą kasą, a skutkowało większą karą i nie tylko dla przewoźnika, ale również dla ładującego. Cytuj: Cytuj: Takie wagi powinny być montowane na drogach wyjazdowych z kopalni
Waga też pewnie ma jakąś granice wytrzymałości więc długo by tam nie wytrzymała Poza tym nie ma opcji żeby patrole się wyrobiły ze ściąganiem wszystkich ciężarówek które przekroczyły naciski |
Autor: | Cyryl [ 14 maja 2012, 11:46 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
Cytuj: ...Waga też pewnie ma jakąś granice wytrzymałości więc długo by tam nie wytrzymała Poza tym nie ma opcji żeby patrole się wyrobiły ze ściąganiem wszystkich ciężarówek które przekroczyły naciski
wagi na kopalniach mają zakres do 65 ton, takie które montuje się na budowach do 60 ton. przy budowie AOW na dobę było 800 aut i wagi mimo, że nie nowe spokojnie wytrzymywały, a po zakończonej budowie zostały zdemontowane i pojechały na następną.jedyne uszkodzenie jakie było, to wyskoczenie z łoża dlatego, że wjeżdżające auto wjechało za szybko i gwałtownie hamowało. ale to wymagało tylko włożenia na nowo w łoża i skalibrowanie. czasem waga sama z siebie potrafi się rozregulować. kiedyś z jednej kopalni były różnice w ich wadze i mojej. ponieważ do mnie przyjeżdżały auta z innych kopalń miałem uzasadnione podejrzenie, że zaszfankowała ich waga. dla pewności przychodzące samochody puściłem na pozostałe dwie wagi (miałem ich trzy) i gdy wskazania były takie same poprosiłem, aby kopalnia skalibrowała wagę. reasuując, gdy waga jest prawidłowo konserwowana, trzeba ją dokładnie czyścić co jakiś czas, bo kruszywo potrafi uszkodzić i co wskazany okres kalibrowana jest w zasadzie niezniszczalna. poza tym wystarczy złapać jedno dwa auta lub wystawić wagę na stracha i już wszyscy przestaja jeździć. |
Autor: | SIOJU [ 20 maja 2012, 9:39 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
Nie wiem jak to jest na kopalniach ale na większości normalnych zakładów nie wypuszczą auta ważącego więcej niż 40 t. Zresztą przecież jest podstawa prawna do odpowiedzialności za masę załadowanego auta przewoźnika i załadowcy. |
Autor: | Endomorph [ 02 cze 2012, 13:09 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
Śmieszna sytuacja z wczoraj. Koledzy, którzy mają zespół, poprosili mnie, bym zawiózł ich na koncert do Brzegu. Zespół pojazdów, którym kierowałem, wyglądał następująco: opel astra F (w środku 5 osób i torba) + przyczepa, w której znajdowało się ok. 150 kg sprzętu (instrumenty, wzmacniacze, itp.). Wracając do Wrocławia przejechałem przez wagę zamontowaną przy ulicy Opolskiej. I jakież było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem swoje numery na ekranie nad jezdnią z informacją, iż mam na osi - uwaga - 18 ton. Nie, nie żartuję... |
Autor: | dudek81 [ 03 cze 2012, 9:18 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
Cytuj: Śmieszna sytuacja z wczoraj. Koledzy, którzy mają zespół, poprosili mnie, bym zawiózł ich na koncert do Brzegu. Zespół pojazdów, którym kierowałem, wyglądał następująco: opel astra F (w środku 5 osób i torba) + przyczepa, w której znajdowało się ok. 150 kg sprzętu (instrumenty, wzmacniacze, itp.). Wracając do Wrocławia przejechałem przez wagę zamontowaną przy ulicy Opolskiej. I jakież było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem swoje numery na ekranie nad jezdnią z informacją, iż mam na osi - uwaga - 18 ton. Nie, nie żartuję...
Tak, bo to jest ostrzeżenie o zakazie godzinowym dla ciężarówek, a że miałeś więcej osi, to się wyświetliło |
Autor: | mowiniak [ 31 paź 2012, 14:59 ] |
Tytuł: | Re: System Preselekcyjnego Ważenia Pojazdów w Ruchu |
W Płocku dwa punkty ważenia: 1) dk nr 62 na wylocie na Warszawę 2) jadąc od Łącka dk 60 wjazd na nowy most im Solidarności w kierunku miasta |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |