Montaż... dla jednego prosty, dla innego niczym Węzeł Gordyjski.
Ale do tematu:
1. Montaż trąbek - do spoilera, czy do dachu? Ja wybrałem montaż do spoilera dachowego. Dlaczego? Mniej roboty choćby nawet ze ściąganiem tapicerki, problemów z ewentualnymi nieszczelnościami też nie będzie.
2. Zasilanie pneumatyką - z instalacji, czy kompresor? Wybieram z instalacji. W DAFie, wpiąłem się w tekalana "6" doprowadzającego powietrze do standardowego klaksonu. Tekalan poprowadzony pod kabiną, za kominem do elektrozaworu umieszczonego możliwie najbliżej trąbek - "uderzenie" 10 atm. robi swoje.
3. Sterowanie - od zwykłego klaksonu, czy osobny wyłącznik. Mam osobny wyłącznik typu "reset" (sterujący elektrozaworem, sterowanie poprowadzone równolegle z tekalanem pod kabiną), aczkolwiek można do zwykłego klaksonu. Pozostaje sprawa, jak sterowany jest elektrozawór w Volvie - zwierana jest masa na kole kierownicy, czy może plusowy. A to już poddaję pod rozważenie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... highlight=