wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36770
Strona 1 z 1

Autor:  KarolG [ 29 sie 2012, 7:20 ]
Tytuł:  Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

Witam. Mam taki problem. Od niedawna pracuje w pewnej firmie, ja zajmuje sie tarczkami, kartami kierowcow itp. Jestem nowy w temacie i jeszcze sie ucze. Mam problem z pewna kwestia. Firma ma swoich mechanikow i chcialem zapytac jak wyglada sprawa z korzystaniem z auta wyposazonego w cyfrowy tachograf przez mechanikow na terenie firmy. Czy firma musi sie wyposazyc w karte warsztatowa? Chodzi o to ze czesto przestawiaja auta na firmie i tacho rejestruje to jako jazde bez karty. Czesto dzieja sie jakies cuda w stylu: kierowca konczy prace w piatek po poludniu, wyciaga karte i idzie do domu (weekend wolny). W piatek wieczorem mechanik przestawia auto na warsztat (nie wiem czy wprowadzaja cos w tacho selektorem), a kiedy kierowca wklada w poniedzialek karte przez rozpoczeciem pracy to tacho nabija mu wstecz 24h pracy/gotowosci (np cala niedziele). Nie musze chyba mowic jak to wyglada z pkt widzenia przepisow mimo ze kierowcy maja wystawiane "weekendowki". Nie wiem czy te bledy na karcie kierowcy sa wynikiem jazdy mechanikow bez kart czy moze tacho jest uszkodzone

Autor:  korni8808 [ 29 sie 2012, 10:29 ]
Tytuł:  Re: Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

A może kierowca robiąc wpis manualny źle oznacza rodzaj aktywności?

Autor:  igoR84 [ 29 sie 2012, 10:38 ]
Tytuł:  Re: Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

Zależy jak trafisz. Ja tak robiłem, bywało że przyjechałem na firmę, na 9h, w tym czasie byłem w domu a ktoś inny przestawiał auto, bez karty ogólnie nie było z tym jakiś problemów podczas kontroli. później normalnie logowałem się automatycznie, a na pauzy brałem urlopówki. W D podczas kontroli za te 9h bez karty i z jazdą nikt ode mnie nic nie chciał. Choć wiadomo jak się nie mają czego czepiać to coś znajdą aby te symboliczne 15-20e mandatu dowalić :wink:

Autor:  KarolG [ 29 sie 2012, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

Naprawde nie wiem co jest przyczyna tych dziwnych aktywnosci rejestrowanych na karcie kierowcy. Moze kazac mechanikom przestawiac auta na funkcji OUT w tacho? A czy kierowca musi manualnie wprowadzac pauzy za weekend w tacho/karte skoro i tak ma wystwiane "weekendowki" (zawsze ma przy sobie w trasie). Jesli nie musza to moze rozwiazaloby problem rozpoczynanie w poniedzialek nowej doby pracowniczej z pominieciem aktywnosci od ostatniego wyciagniecia karty (to pierwsze pytanie w tacho po wlozeniu karty). Dzieki temu tacho nie wbijalby na karte jakies krotkie aktywnosci bez karty ktore zrobili mechanicy.

Autor:  Marcin GTI [ 29 sie 2012, 12:23 ]
Tytuł:  Re: Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

Teren firmy (bazy) jest terenem wewnętrznym, więc przy przestawianiu auta po bazie nie jest konieczne rejestrowanie czasu pracy/jazdy.Karta warsztatowa powinna być we firmie, ale wiemy że mało firm ją ma . Nawet jak zostawiasz auto na przegląd w serwisie autoryzowanym to po odbiorze tacho wybija jazdę bez karty.A w Twoim przypadku nie chcąc aby kierowca miał nieprzyjemności, dajesz mu weekendówkę a on powinien zalogować się z automatu-wpis manualny -NIE i wszystko bedzie si.

Autor:  Cyryl [ 29 sie 2012, 12:58 ]
Tytuł:  Re: Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

1. czas pracy kierowcy rejestruje się w przypadku "przewozu drogowego" musisz przeczytać definicję w rozporządzeniu 561/2006.
2. karta kierowcy rejestruje czas pracy kierowcy, a nie pojazdu. to czy kierowca pracuje (prowadzi pojazd) to osobna sprawa, a to co pojazd robi to druga. kierowca ma mieć udokumentowany swój czas pracy i odpoczynków.

Autor:  Paweł T. [ 02 wrz 2012, 11:26 ]
Tytuł:  Re: Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

U mnie wygląda to nieco inaczej. Warsztat warsztatem ale np magazynierzy sami rano podstawiają auto pod rampę i sami załadowują samochód a później odstawiają na plac. Kierowca tylko przychodzi, wsiada i jedzie. Ja robię to w ten sposób, że za każdym razem gdy kończę trasę wyjmuję kartę a gdy zaczynam robię ręczny wpis i zaznaczam pauzę od godziny w której kartę wyjąłem. Miałem już dwie kontrole inspektorów i nie czepiali się tego.

Autor:  ZiPi [ 05 wrz 2012, 14:08 ]
Tytuł:  Re: Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

Do czego w takim razie jest funkcja "OUT" w tachografie ?
I w Jakim przypadku ją stosować ?

Autor:  Majkel87 [ 17 wrz 2012, 17:54 ]
Tytuł:  Re: Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

Funkcja OUT w tacho cyfrowym z tego co ja sie orientuję jest po to żeby np, gdy jeździsz samochodem którego DMC nie przekracza 3,5 t, tak jak ja czasami jeżdze z przyczepą i musze mieć karte, a gdy jade bez przyczepy moim iveco daily 35c13 wtedy jego dmc nie przekracza 3,5 t i moge jechać bez karty na OUT, no ale oczywiście musze wtedy robić wudruk i go opisać. na OUTcie można chyba też jeździć poza granicami w państwach które nie podlegają pod rozporządzenie u nas zwane 561/2006. Tak to mniej więcej wygląda

Autor:  Baltazar [ 19 wrz 2012, 10:46 ]
Tytuł:  Re: Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

A mi mówiono że funkcja OUT jest właśnie po to aby jeździć po terenie firmy gdzie nie obowiązuje rozporządzenie. A rejestrujesz na karcie tylko po to aby było wiadomo kto i kiedy tym samochodem jeździł.

Autor:  badys [ 19 wrz 2012, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

Cytuj:
A mi mówiono że funkcja OUT jest właśnie po to aby jeździć po terenie firmy gdzie nie obowiązuje rozporządzenie. A rejestrujesz na karcie tylko po to aby było wiadomo kto i kiedy tym samochodem jeździł.
Dodatkowo przez cały okres Out mamy wyrysowana pracę na karcie.

Autor:  mariusz90r [ 20 wrz 2012, 8:45 ]
Tytuł:  Re: Tachograf cyfrowy a jazda po firmie bez karty

U mnie w firmie jest tak, że często ładujemy swój towar i robią to magazynierzy(załadunkowi). My wyciągamy karty na ten czas i idziemy do domu. Rano robimy wpis manualny i jest po sprawie tylko że każdy kierowca ma przy sobie oświadczenie że "Firma x z siedzibą w x oświadcza iż załadunki prowadzone są na terenie firmy przez osoby do tego upoważnione itp". do tego pieczątka, podpis prezesa. A i jeszcze osoba od załadunków prowadzi swój zeszyt z nr auta które ładuje, datą i godziną żeby w razie kontroli wewnątrz firmy potwierdzić to że on jeździł w danym czasie. Do tej pory nie było problemu z ITD. Mojego kolegę regularnie raz w miesiącu łapią na Miąsowej i to tylko po to żeby się przywitać, dosłownie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/