Panowie proszę o pomoc w kwestii grzania się silnika w moim wynalazku zwanym ATLEON. Silnik ZD30 150km 2008r o przebiegu 180tys km.
W sumie to juz jestem tym tonącym co się brzytwy chwyta... Płaskie tereny mu nie straszne, idzie jak burza, spalanie w normie, wskazówka stoi jak trzeba. Problem pojawia się najczęściej na autostradach lub po prostu przy ciągłej prędkości np 90km/h gdzie teren zaczyna sie robić zróżnicowany (i nie mówię tu o wysokich górach) - wskazówka co jakiś czas lekko drgnie w strone czerwonego i nagle szybko idzie na czerwone! odpuszczam gaz, przegazuje go z 2-3razy i wraca na swoje miejsce.
Magicy zwani mechanikami zrobili:
- niemcy wycieli mi termostat po czym w Polsce założyłem nowy(po wycięciu bez zmian!)
- podobno stał napinacz od paska klinowego i pasek był luźny co skutkowało brakiem napędy pompy wody - po przejechaniu 200km problem wrócił(tzn zaczął się grzać - pasek naciągnięty)
- diagnoza kolejnego mechanika to turbina z czym udałem się do serwisu - okazało się że przewód od chłodnicy podczas obciążenia lekko puchł i przygniatał podciśnienie sterujące turbo, auto traciło moc i zaczynało się grzać. Za kilka stów Pan w serwisie wyprostował mi podciśnienie, powiedział że przeczyścił chłodnice i powinno być dobrze. Po przejechaniu 200km na autostradzie problem powrócił - auto się grzeje ale nie traci mocy!!!
Szczerze mówiąc brak mi juz pomysłów, a że jeżdżę praktycznie długi trasy to ręce mi opadają! Komputr pokazał dwa błędy związane z tym czujnikiem doładowania(kwestia podciśnienia). Płyny w normie - ani za mało ani za dużo!
Zacząłem juz kombinować, że może za duży kontener i ma opory, do tego kurnik(kabina 2m szeroka a kontener 2,25m) i po prostu nie wyrabia ale do cholery to jest 150km i znam przypadki z większymi zabudowami...
Panowie ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną?
Kolejną rzeczą, którą chce zrobić to wymienić turbinę (zmienna geometria) - może ona coś kiełbasi np przeładowując...
Tu nie koniecznie musi być problem z układem chłodniczym. Może występować bardzo wysoka temperatura spalania w cylindrach i stąd ta temperatura.
Właśnie co z wentylatorami.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
czy wysoka temperatura spalania może być przyczyną za dużej dawki powietrza?
...a już nie wspomnę, że gdzie się tylko pojawię autem u mechanika czy nawet zapytam to wszyscy odmawiają mi jakiejkolwiek pomocy bo po prostu nie wiedzą co to jest...
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Wszystkie Nissany i Renaulty w Łodzi obieździłem i obdzwoniłem i niestety NIE! Najbliżej mam serwis w Płocku gdzie juz tam byłem ale jak już wcześniej wspomniałem nie pomogło...a po za tym Pan serwisant powiedział, że jak nie pomoże to on nie ma więcej pomysłów.
przyczyną może być niedrożna (mniej drożna) chłodnica, jak wlało się jakiś stary płyn, mieszało się lub wodę z beczki, chłodnica mogła zarosnąć. w tej chwili jak brakuje płynu chłodniczego dolewa się na stacji jaki jest, a to czy można je mieszać nikt nie zawraca sobie głowy.
są dwa sposoby sprawdzenia:
1. sprawdzić wagę chłodnicy (trudniejszy, bo wymaga demontażu),
2. spuścić płyn chłodniczy i sprawdzić ile go jest, a ile powinno być w/g producenta (łatwiejszy).
W sumie woda była wlana raz, a tak za każdym razem płyn i to nowy. Nie wiem natomiast co sie działo z nim wcześniej bo kupiłem go rok temu więc nowy nie był...
Cała ta komedia z tym grzaniem zaczęła sie na autostradzie z PL - D. Droga na Frankfurt am Main, 800-setny kilometr, górka i nagle wskazówka na czerwonym. Od tego czasu cały czas to samo!
Czytałem gdzieś na forum że może być przytkane gdzieś na intercolerze ale to w środku czy blaszki na zewn ? bo od zewnątrz jest wszędzie czysto...
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 18 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę