Na wstepie chciałbym się z Wami przywitać
Tak nie do końca wiedziałem, gdzie się z tematem ulokować ale myslę, ze jest on na tyle interesujacy, ze mnie nie przegonicie.
W przyszłym roku mijają dwie okrągłe rocznice, czyli 40 lat od:
- wyprawy Andina Polaca, którą odświeżyłem tu:
http://ttcm.vel.pl/index.php?option=com ... 12&catid=5
- oraz drugiej, odświeżona tu:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2011/12 ... lbys-rade/
Chcielibyśmy w grupie pasjonatów niekonwencjonalnych wycieczek, celem przypomnienia, powtórzyć/uczcić w jakis sposób któryś tripów organizując "wypad" w podobnym stylu do irackiego Kurdystanu.
Nie, nie urwaliśmy się z choinki
Mamy za sobą już trochę pojezdek, ale żadnej w taki trybie:
http://www.tofel.eu
http://picasaweb.google.com/10552711224 ... meXTWTG-6w (Ameryka Płd)
https://picasaweb.google.com/HJ61Bluesmobile (Pamir 2007, Pamir i afganski Hindukusz 2008, afganski Hindukusz 2010)
https://picasaweb.google.com/muniolas (Syberia BAM i Mongolia 2006)
https://picasaweb.google.com/110961596656050043971 (Islandia 2003, Bliski Wschód 2005, Pamir 2006, Indyjskie Himalaje 2007)
https://picasaweb.google.com/115637242715083430332 (Ameryka Płd 2007, Afryka 2009, Afryka 2011)
https://picasaweb.google.com/robertxrv (Kamczatka 2008)
Ostatnie nasze akcję:
http://www.youtube.com/user/Afganistan2010/videos
oraz w linkach 25 000km solo moto po Afryce Zachodniej na wiosnę tego roku.
Przepraszam za tyle treści, nie jest to autopromocja, bo tej nie potrzebujemy, ale mamy nadzieję, że to nas jakoś uwiarygadnia z projektem.
No więc do rzeczy:
gre wchodza dwa środki lokomocji.
Pierwszy to zestaw Ursusa z przyczepą i mamy pierwszy powazny problem, czyli przepisy o ruchu drogowym dotyczące ciągania przyczepy osobowej. Znaczy nie ma takiej możliwości ale... o tym później.
Drugi, znacznie latwiejszy do zorganizowania to np: Osinobus Star 28 lub Star 744 z zabudową brygadową.
I tu prosiłbym o kilka wskazówek/wyjasnień.
To są wszystko pojazdy powyżej 3,5T więc niesą za sobą szerg ograniczeń. Pierwsze to prawo jazdy to oczywista, ale to jest latwe do przeskoczenia.
Pozostałe, to:
- przewóz osób (powyżej 9 osób, to już autobus)
- Viatoil
- jakieś inne oplaty drogowe.
I tu zasadnicze pytania:
1. Czy moglibyście zasugerować mi (bez brnięcia przeze mnie przez ten gąszcz prawny) najlepsze rozwiazanie pod kątem ekonomicznego poruszania sie (nie zarobkowo) pojazdem ciężarowym w ogóle (nie idzie o ekonomie konkretnego modelu).
2. Czy jakimś ułatwieniem jest rejestracja auta, jako pojazdu specjalnego? (taka moja sugestia)