wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
[Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37197 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | and4tu [ 08 paź 2012, 11:02 ] |
Tytuł: | [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
Jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy rzędową 480 (E4-E5) , a 500 V8 (E5). Obydwa auta z opticruserem, trasy mieszane 50/50%, płasko/góry. Proszę o wasze opinie i ewentualnie jeśli by ktoś mógł coś napisać w temacie silników V8 500 ( gdyż zastanawiamy się nad kupnem) o jego wadach i zaletach. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 08 paź 2012, 14:42 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
Temat dla Ciebie, wprawdzie translatorem przetłumaczone, ale z kontekstu zrozumiesz. http://translate.google.pl/translate?sl ... 6t%3D13419 |
Autor: | copa [ 10 paź 2012, 18:59 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
Lata temu czytałem artykuł o różnicach. V na pewno będzie wytrwalsza, Rzedówka pochodzi krócej. A spalanie to z artykulu, Rzędówka podobno, że mniej spala na pusto a troszkę więcej z ładunkiem a V czy na pusto czy z ładunkiem cały czas tyle samo. Dla porównania nasza Skakanką mieliśmy coś 42t (auto 6x4) silnik 460km V8 z 1996r a przed nami kolega Scania 480 tez podobny ciężar też 6x4 z 2007r 480km rzedówka i goniliśmy ja pod górki. |
Autor: | and4tu [ 12 paź 2012, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
Cytuj:
Z tego wnioskuję iż rzędowa 480ka powinna porównywalnie wychodzić w paliwie co V8 500. Padło na V8 , w przyszłym tygodniu będę już na niej pracował. W firmie mamy 420 E4, porównamy spalanie ( w rzadkości autostrady) z moją 500tą E4.
|
Autor: | and4tu [ 28 paź 2012, 0:38 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
A więc pierwsze 3tys za mną, autem jeździ się przyjemnie, po górkach daje rady. Skrzynia opticruse jest przyjemna w eksploatacji, nie szarpie i jest dość sprawnie dobiera przełożenia. Rozczarowało mnie spalanie, przy spokojnej eksploatacji ( bardziej landówki) przy jeździe ok7ton i na powrocie 23 na trasie 600km spaliła z dystrybutora 34,5. w ostatnim tygodni ok 2,5 tys km prawie wszystkie km ładowne ok (przysłowiowych) 24ton i może 200km podjazdów i z kompa prawie 39- miałem nadzieję że spali trochę mniej. Podziękowania dla Łukaszmechanik za udzielenie informacji telefonicznej w sprawie wyboru oleju silnikowego. Zalaliśmy silnik olejem 15W40 i silnik po pewnym czasie zaczął wydawać dziwne dzwięki z okolicy miski olejowej, po zalaniu 5W30 ustało to, ale momentami nadal jest to słyszalne. Najprawdopodobniej wpada w wibracje stalowe sitko na smoku pompy olejowej. Zmieniliśmy opony na przedniej osi z 385/55R22,5 na 385/65R22,5 (oś ciągnąca 315/70R22,5) i tu pytanie do znawców; 1. jaki ma to wpływ na ABS/EBS 2. jaki ma to wpływ na ASR 3. jaki ma to wpływ na sterowanie opticruserem -z tego co wiem auto czyta prędkość z przednich kół , a ich wielkość/średnica, a co za tym idzie prędkość się zmieniła. 4. czy można gdzieś (za pomocą kompa servisowego) wpisać wielkość ogumienia aby auto analizowało właściwe parametry z jazdy, po rozmowie telefonicznej z dwoma "servisami" , dowiedziałem się , że jak auto nie wywala błędów to nie ma problemu, a w drugim facet przyznał iż jestem pierwszym co o takie pierdoły pyta i nie potrafi mi pomóc. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 28 paź 2012, 1:25 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
Cytuj:
Podziękowania dla Łukaszmechanik za udzielenie informacji telefonicznej w sprawie wyboru oleju silnikowego. Zalaliśmy silnik olejem 15W40 i silnik po pewnym czasie zaczął wydawać dziwne dzwięki z okolicy miski olejowej, po zalaniu 5W30 ustało to, ale momentami nadal jest to słyszalne.
Ja tu wchodzę sobie w temat, i widzę podziękowania dla mnie Teraz sobie skojarzyłem r500 z wrocławia. Rozmawiałeś z moim pracownikiem mój numer wyślę ci na PW. Jeśli chodzi o pompę oleju w scanii to ona nowa i tak głośno chodzi. Dbaj o motor bo V8 scanii strasznie drogo w remoncie wychodzi, a r6 e4 EGR to chyba najgorszy silnik scani. Co do tych opon, skoro opticruise działa prawidłowo, błędów ebs, itd nie wyrzuca to różnicy mu to nie robi. Nie magnesuj czasem tej skrzyni, robiłem taką która wbiła z 12 na 3 bieg, jak przywieźli to większe pół skrzyni wyleciało w kosmos, bo wcale go nie było. Mieli farta że motoru nie przekręcili. Pozdrawiam. |
Autor: | davo76 [ 28 paź 2012, 10:46 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
Moze najlepiej niech sie wypowiedza inni userzy ktorzy takim samochodem jezdzili, ja osobiscie Scania V8 nigdy nie jezdzilem ale mialem 6 lat Iveco V8 520 duzo wiekszy silnik pojemnosc 17.2 literka i nigdy to auto nie spalilo wiecej po kraju jak 36 litrow oczywiscie mowa o pelnym ladunku wiec nie wydaje mi sie to prawdopodobne ze stara konstrukcja E2 bylaby duzo ekonomiczniejsza niz tyle nowszy silnik...cos tu jest nie tak, albo musisz sie objezdzic z tym silnikiem dluzej albo cos go tam trzyma. Dodam ze tamten wozik spalil mi raz 40 literkow ale trasa na Wegry przez Łysa polane kto wie jak sie tam jezdzilo to ma pojecie jakie tam jest dojenie..... |
Autor: | nyta [ 28 paź 2012, 13:07 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
oczywiscie ze za pomoca SD2 mozna zmieniac parametry opon i wprowadzic odpowiedni rozmiar, trzeba tylko wiedziec gdzie i jak. Jesli chodzi o EBS i Opticrise to bzdura ze skrzynia bierze predkosc z przednich kol. Dawno wiekszej bzdury nie slyszalem. Co by bylo gdyby nie dzialal ABS na przednich kolach?? Skrzynia by przestala dzialac?? Bzdura kompletna. Opticruis bierze predkosc z tachografu i porownuje ja z EDC i z EBS w celu zapewnienia trakcji. |
Autor: | and4tu [ 28 paź 2012, 16:13 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
Cytuj: oczywiscie ze za pomoca SD2 mozna zmieniac parametry opon i wprowadzic odpowiedni rozmiar, trzeba tylko wiedziec gdzie i jak.
Powiedzmy że impulsator "padł" ( a często się to chłopakom zdarza ) to automat nie umiałby zmieniać biegów bo by nie widział prędkości. Biorąc prędkość z impulsatora lub czujników ABSu z tylnych kół podczas boksowania w śniegu, głupiałby i zmieniał biegi na wyższe po to by zaraz potem redukować. Więc wydaje mi się najbardziej prawdopodobne iż akurat automatyczna skrzynia biegów czyta prędkość z przednich kół bo one zawsze będą odczytywały właściwą prędkość. Co do padniętego czujnika ABSu w przednim kole, to kolega w volvie tak miał i automat nie zmieniał biegów (jechał na manualu) po wymianie czujnika automat odżył.
Jesli chodzi o EBS i Opticrise to bzdura ze skrzynia bierze predkosc z przednich kol. Co by bylo gdyby nie dzialal ABS na przednich kolach?? Skrzynia by przestala dzialac?? Opticruis bierze predkosc z tachografu i porownuje ja z EDC i z EBS w celu zapewnienia trakcji. |
Autor: | nyta [ 28 paź 2012, 16:47 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
Cytuj: Cytuj: oczywiscie ze za pomoca SD2 mozna zmieniac parametry opon i wprowadzic odpowiedni rozmiar, trzeba tylko wiedziec gdzie i jak.
Powiedzmy że impulsator "padł" ( a często się to chłopakom zdarza ) to automat nie umiałby zmieniać biegów bo by nie widział prędkości. BJesli chodzi o EBS i Opticrise to bzdura ze skrzynia bierze predkosc z przednich kol. Co by bylo gdyby nie dzialal ABS na przednich kolach?? Skrzynia by przestala dzialac?? Opticruis bierze predkosc z tachografu i porownuje ja z EDC i z EBS w celu zapewnienia trakcji. Ponizej masz informacje z zeszytu Scanii na temat wspolpracy pomiedzy Opticruis i EBS Układ ABS/TC Jednostka sterująca Opticruise komunikuje się z układem ABS/TC. Jeśli następuje blokada kół (powodując włączenie układu ABS) lub nadmiernych obrotów (powodując włączenie układu C), system Opticruise nie jest skłonny do zmiany biegu i wykonuje to tylko po spełnieniu specjalnych kryteriów. Gdy wybierak trybu pracy ustawiony jest w położeniu A, system Opticruise utrzymuje włączony bieg. |
Autor: | and4tu [ 21 gru 2012, 2:55 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
Auto po regulacji luzów zaworowych i pompowtryskiwaczy, wymienione pierścienie uszczelniające kolektory wydechowe ( niestety nadal delikatnie spaliny uciekają gdyż kolektory są podpracowane ) , pompa paliwa podaje (podobno) właściwe ciśnienie, turbina pompuje coś koło 1,8, błędów brak w.g. serwisantów wszystko ok, a spalanie nadal kosmiczne. Trasa z pełnym ładunkiem Kraków- Z.Góra i z powrotem ( też ponad 22t) w nocy, na tempomacie 88km/h i spaliła 38l. Jeszcze pytanie co do termostatu, jak na zegarze powinna znajdować się wskazówka od temp. płynu. U mnie utrzymuje się na początku 3ciej kreski. |
Autor: | grzesiek3210 [ 21 sty 2013, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
Jakie masz przełożenie mostu?Nie masz za wysokich obrotów jadąc te 85-88km/h? Wiele osób nie jest świadomych tego, że rozmiar koła powinien być dobrany do przełożenia.Pozdrawiam |
Autor: | FHT Transport [ 22 sty 2013, 1:33 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
No więc tak, zacznę od rzędówki mamy w firmie scanie 420 hpi 2008r Euro4 bez adblue. Co do spalania? fatalnie, to jest najgorszy silnik jaki mogła wypuścić Scania. Przy lekkich tonażach do 10ton pali niewyjęte 32-34 do Włoch więc dużo. W zimę lekki mróz ok. -2 i nie może odpalić, a jak odpali to nie łapie na wszystkie tłoki i kopci na siwo. Co do R500 V8 nie mam zastrzeżeń bo też mamy w firmie 3 V8 z silnikami 480 wersja 164L Euro3, R500 Euro5 oraz R560 Euro5 i wszystkie 3 ze spalaniem przy 10 tonach wychodzą 26l-27l więc nie jest źle.Jedyny mankament w Scani które mają Adblue to to że bardzo dużo tego spalają. Co prawda iż Adblue to nie paliwo ale też się trzeba liczyć z tym że żeby jeździć też trzeba to uzupełniać. Jeśli chodzi o wymianę opon przednich o tym samym rozmiarze nie powinno się nic dziać jeśli rozmiar jest inny to proponuję zrobić legalizację tachografu ponieważ byle inspekcja na drodze i będzie lipa. Legalizacja tacho jest robiona na dany rozmiar opony. Najczęściej jest nalepka na progu drzwi po lewej stronie. Jeśli chodzi o magnes+opticrise nie będę się wypowiadał na ten temat z racji tego że nie korzystam. |
Autor: | and4tu [ 06 lut 2013, 1:59 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Różnica w spalaniu 480- 500 V8 |
Cytuj: (...)Jedyny mankament w Scani które mają Adblue to to że bardzo dużo tego spalają. (...) Jeśli chodzi o wymianę opon przednich o tym samym rozmiarze nie powinno się nic dziać jeśli rozmiar jest inny to proponuję zrobić legalizację tachografu ponieważ byle inspekcja na drodze i będzie lipa. Legalizacja tacho jest robiona na dany rozmiar opony.
Co do AdBlue to moja przy średnim spalaniu 36-37l/100km zużywa ok12-13l na 1000km. Legalizację robi się z uwzględnieniem tylnych opon ( tych na ciągnącej osi), znalazłem i przestawiłem parametry rozmiaru opon przednich, co do pracy opticruzea to nie ma kosmicznych różnic ale jednak mam wrażenie że troszeczke wcześniej zmienia bieg na wyższy, ale za to controla trakcji nie jest już taka nerwowa .
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |