wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
[MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37420 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bicker83 [ 28 paź 2012, 0:52 ] |
Tytuł: | [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
Witam W TGA 480 z 2007 euro 4 pokazuje się błąd EDC 03779-01 i auto słabnie. Auto jest tak słabe ze pod górke nie ciagnie wiecej niz 30km/h. Auto ma przejechane ok 580tkm. Czyżby się kończyły wtryskiwacze? Dodam ze zadnego innego błędu EDC nie pokazuje(w innym TGA pokazywało nam jeszcze błąd EDC-03778 a w tym tego błędu nie ma) Wyciągać wtryski czy moze zawór? |
Autor: | nyta [ 28 paź 2012, 12:55 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
pewnie to co zwykle czyli wtryski |
Autor: | Sewex [ 05 lis 2012, 11:20 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
Witam Nie koniecznie wtryski, może to być jakiś sensor,pompa paliwa... Najlepiej komputer, można tam zbadać prawie wszystko i wtryski równierz bez konieczności wyjmowania.. Pozdrawiam |
Autor: | svavec [ 22 lis 2012, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
Bledy 3778 3779 ...uzyj opcji szukaj ...byla opisywana cala procedura przy tych bledach. |
Autor: | bicker83 [ 26 lis 2012, 12:34 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
tak tak slavek przerabiałem juz nawet temat tych błedów ale w tym aucie wtryski zrobione a bład nadal świeci. Auto wroci z trasy to zobacze co się dzieje |
Autor: | bicker83 [ 29 lis 2012, 17:06 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
Panowie jakie ciśnienie powinno być na listwie w 480 D26 |
Autor: | nyta [ 29 lis 2012, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
Takie jakiego oczekuje jednostka sterująca. Pomiedzy ciśnieniem zadanym i otrzymanym nie powinno byc wiekszych różnic. Dla pewnosci mozna ciśnienie zmierzyć manometrem i porównać ze wskazaniem MAN Cats |
Autor: | svavec [ 30 lis 2012, 14:41 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
Nie radzilbym mierzyc cisnienia na listwie , chyba ze masz odpowiedni osprzet do tego , lecz cisnienia rzedu 1600 bar moze narobic biedy . Stale cisnieniowe komputer utrzymuje podczas biegu jalowego , 500 bar. ( komputer otworzy wtryski jak cisnienie bedzie ponad 250 bar ) Maks chyba 1600 , przy 1800 otwiera sie zawor bezpieczenstwa . Wszelkie roznice cisnienia zadanego od rzeczywistego sa od razu wyswietlane jako blad . |
Autor: | bicker83 [ 01 gru 2012, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
ciśnienie na listwie w tym aucie oscyluje w granicach 490 bar na (dwoch innych w których sprawdzałem miały w granicach 560 bar) sprawdzane komputerem na biegu jałowym przy obrotach 600. Serwis Mana stwierdził ze pompa wysokiego do wymiany. |
Autor: | svavec [ 05 gru 2012, 12:07 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
Wszystkie komponenty z systemu common rail podlegaja testom dynamicznym . Jak ktos twierdzi ,ze dana rzecz jest do wymiany to niech potwierdzi to wynikami testow . Wymieniles wtryski w ciemno , teraz pompe kaza wymieniac ? .... na nia tez jest test wydajnosci . Jak usterka wystepuje zawsze , napisales ze auto jest slabe pod gore , to diagnostyk powinien przejechac sie z podpietym kompem i bedzie widzial blad . Wyniki testow ,wydruki z jazdy i raport z diagnozy powinienes miec w reku przed podjeciem decyzji o wymianach . Takim systemem to najlepiej nie zawracac sobie glowy tylko zlecic wymiane wszystkiego . |
Autor: | bicker83 [ 09 gru 2012, 22:17 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
zapomniałem napiac ze tamat rozwiązany. Po wymienie pompy auto zaówazalnie mocniejsze no i co najwazniejsze przy podjazdach pod góry nie pokazuje błędu oraz nie przechodzi w tryb awaryjny |
Autor: | svavec [ 10 gru 2012, 14:42 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGA 480 e4] Brak mocy, błąd EDC |
Czesto nie sama pompa jest wadliwa tylko zaworek regulujacy cisnienie robocze na stronie niskiego cisnienia paliwa,otwiera sie chyba przy ~4.5 bar ,jezeli jest uszkodzony to przepuszcza paliwo spowrotem do zbiornika przy nizszych cisnieniach co powoduje brak paliwa/cisnienia na szynie przy wysokim zapotrzebowaniu na moc . Zaworek ten owszem znajduje sie w pompie lecz mozna go wymienic duzo nizszym kosztem niz cala pompe . ( oczywiscie podczas testow mozna to sprawdzic ) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |