wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

[MAN TGA] Darcie krawedzi opon prowadzacych.
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37424
Strona 1 z 1

Autor:  marekconi [ 28 paź 2012, 12:35 ]
Tytuł:  [MAN TGA] Darcie krawedzi opon prowadzacych.

Czy ktos wie dlaczego zdzieraja sie krawedzie opon przednich.
Zbieżnosc ustawiona w Manie zwrotnice smarujemy regularnie brak luzów na koncowkach drążków.
Co mozna jeszcze sprawdzić?
pozdrawiam

Autor:  AdekS [ 28 paź 2012, 15:25 ]
Tytuł:  Re: tga 2005-2008/darcie krawedzi opon ,prowadzacych

Zapomniałeś kolego dopisać jakie opony? Typu supersingle czy normalne?

Autor:  MAN [ 28 paź 2012, 15:28 ]
Tytuł:  Re: tga 2005-2008/darcie krawedzi opon ,prowadzacych

Sprawdź luzy na tyle.
Cytuj:
Zapomniałeś kolego dopisać jakie opony? Typu supersingle
Widziałeś kiedyś supersingle na przedniej osi?

Autor:  AdekS [ 28 paź 2012, 15:53 ]
Tytuł:  Re: tga 2005-2008/darcie krawedzi opon ,prowadzacych

Cytuj:
Widziałeś kiedyś supersingle na przedniej osi?
Ehh, pomyliły mi się nazwy, chodziło o "szeroką" oponę z przodu (nie pamiętam już dokładnie fachowej nazwy). :wink:

Autor:  Kermiter [ 28 paź 2012, 18:21 ]
Tytuł:  Re: tga 2005-2008/darcie krawedzi opon ,prowadzacych

Jaki przebieg jest zrobiony na tych oponach i czy jezdzicie sporo po polskich(i nie tylko) drogach krajowych czy wiecej autostrad?

Autor:  marekconi [ 28 paź 2012, 20:05 ]
Tytuł:  Re: tga 2005-2008/darcie krawedzi opon ,prowadzacych

Opony marki sava ale ODSZEDŁEM juz od tej marki.

Autor:  MAN [ 28 paź 2012, 20:10 ]
Tytuł:  Re: tga 2005-2008/darcie krawedzi opon ,prowadzacych

Sava na przód to totalna porażka, zawsze coś się z nimi działo jak nie placki to zdziera boki, savy na tył dość dobrze się sprawują

Autor:  MechanikSochaczew [ 29 paź 2012, 14:55 ]
Tytuł:  Re: tga 2005-2008/darcie krawedzi opon ,prowadzacych

Może nie na temat twojego problemu, ale działy nie są zrobione od tak sobie. Nie wiem czym się kierowałeś umieszczając temat o oponach/zawieszeniu w silnikach, wcześniej problemy silnikowe w elektryce. Czytać nie umiesz czy jak? Z następnego tak założonego tematu wyciągnę konsekwencje.

Autor:  sebotrucker [ 04 lis 2012, 8:58 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Darcie krawedzi opon prowadzacych.

Mam podobny problem ścięło mi rant w f 90 na prawej oponie z przodu. Opony continental przebieg na nich to około 40 tys. Co może być przyczyną auto prowadzi się dobrze nie ucieka , z lewej strony jest dobrze a z prawej ścięło cały ran od zewnętrznej strony. I jeszcze jedno pytanie. Na 3 osi mam już bardzo zjechane opony opony z pierwszej osi chcę wraz z felgami wrzucić na 3 oś. A na przednią oś nowe opony i szeroką felgę z trzeciej osi, co myślicie o tym warto na przód dawać szeroką felgę na oś prowadzącą :?: :wink:

Autor:  zzx [ 04 lis 2012, 13:26 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Darcie krawedzi opon prowadzacych.

Cytuj:
Mam podobny problem ścięło mi rant w f 90 na prawej oponie z przodu. Opony continental przebieg na nich to około 40 tys. Co może być przyczyną auto prowadzi się dobrze nie ucieka , z lewej strony jest dobrze a z prawej ścięło cały ran od zewnętrznej strony.
cudów nie ma coś jest uszkodzone.
1. końcówka drążka prawa
2. może być luz na łożysku
3. wadliwa opona - uszkodzenie wewnętrzne pęknięte druty

Autor:  PNEUMASTER [ 13 maja 2013, 20:28 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Darcie krawedzi opon prowadzacych.

Cytuj:
Cytuj:
Mam podobny problem ścięło mi rant w f 90 na prawej oponie z przodu. Opony continental przebieg na nich to około 40 tys. Co może być przyczyną auto prowadzi się dobrze nie ucieka , z lewej strony jest dobrze a z prawej ścięło cały ran od zewnętrznej strony.
cudów nie ma coś jest uszkodzone.
1. końcówka drążka prawa
2. może być luz na łożysku
3. wadliwa opona - uszkodzenie wewnętrzne pęknięte druty
Bezedura :wink: i widocznie cuda się zdarzają. Jezeli auto sprawdzone i całośc sprawna (często tak na nowym aucie się dzieje) powodem jest ....UWAGA ..... :D wysokość auta i wozonego ładunku ale to dłuższa rozprawka. Mozna się ratować ciśnieniami i oponą wyższej klasy. Sava jest tu dobrym przykładem złego przykładu :wink: i nie nalezy wieszać psów na aucie/marce/serwisie. Mogę się poprodukowac trochę tylko nie wiem czy nie odgrzewam starego kotleta :D :mrgreen:

Autor:  zzx [ 13 maja 2013, 21:38 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Darcie krawedzi opon prowadzacych.

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Mam podobny problem ścięło mi rant w f 90 na prawej oponie z przodu. Opony continental przebieg na nich to około 40 tys. Co może być przyczyną auto prowadzi się dobrze nie ucieka , z lewej strony jest dobrze a z prawej ścięło cały ran od zewnętrznej strony.
cudów nie ma coś jest uszkodzone.
1. końcówka drążka prawa
2. może być luz na łożysku
3. wadliwa opona - uszkodzenie wewnętrzne pęknięte druty
Bezedura :wink: i widocznie cuda się zdarzają. Jezeli auto sprawdzone i całośc sprawna (często tak na nowym aucie się dzieje) powodem jest ....UWAGA ..... :D wysokość auta i wozonego ładunku ale to dłuższa rozprawka. Mozna się ratować ciśnieniami i oponą wyższej klasy. Sava jest tu dobrym przykładem złego przykładu :wink: i nie nalezy wieszać psów na aucie/marce/serwisie. Mogę się poprodukowac trochę tylko nie wiem czy nie odgrzewam starego kotleta :D :mrgreen:
no własnie to co napisałeś jest bzdurą.
co ma wysokość pojazdu do przedwczesnego zużycia jednej strony opony - NIC.
jeżdżę co prawda (teraz) nie Manem ale zwykłą renatą i mam sztywna zabudowę o wysokości całkowitej 4 metrów ładunki wożę pakowane do samej góry (wysokośc ładunku to 2,90) zawieszenie z przodu na poduszce i jednopiórowym resorze i jakoś mi nie zdziera opon, a jeżdżę tylko po kraju.

Autor:  PNEUMASTER [ 13 maja 2013, 22:51 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Darcie krawedzi opon prowadzacych.

Cytuj:
no własnie to co napisałeś jest bzdurą.
co ma wysokość pojazdu do przedwczesnego zużycia jednej strony opony - NIC.
jeżdżę co prawda (teraz) nie Manem ale zwykłą renatą i mam sztywna zabudowę o wysokości całkowitej 4 metrów ładunki wożę pakowane do samej góry (wysokośc ładunku to 2,90) zawieszenie z przodu na poduszce i jednopiórowym resorze i jakoś mi nie zdziera opon, a jeżdżę tylko po kraju.
przesz nie będę się z Tobą kłócił ale zapewne nie masz Savy zalożonej to raz a po drugie zastanów się dlaczego te problemy nie występowały 15 lat temu kiedy konstrukcyjnie opony były gorsze a po trzecie wybranie barkow to proces składowy i przy założeniu , że geometria jest ok bark to wypadkowa i nałożenie się kilku rzeczy : jakośc opony, cisnienie, wysokość ładunku, jakość drogi i jej pochyłość (dlaczego u jednych leci lewy zew a u innych prawy zew a u innych obydwa prawe lub lewe). Slyszałeś zapewne o nieświadomym kontrowaniu toru jazdy, o mikrowahaniach. Chetnie posłucham dlaczego nadal tnie niskiej klasy oponę W SPRAWNYM AUCIE. :wink:

Autor:  PNEUMASTER [ 13 maja 2013, 22:59 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Darcie krawedzi opon prowadzacych.

Cytuj:
cudów nie ma coś jest uszkodzone.
1. końcówka drążka prawa
2. może być luz na łożysku
3. wadliwa opona - uszkodzenie wewnętrzne pęknięte druty
ja chętnie posłucham o tym co w przypadku nowiutkiego auta , po szeregu diagnostycznym a dalej przycina równo w kółko jeden bark. A najbardziej ciekawi mnie to uszkodzenie kordu drutówki. Jak się ta teza ma do barku skoro ten jest najbardziej od drutówki oddalony (w tym miejscu jest najwięcej "mięsa" nawet 2-3cm) tym bardziej, że kord idzie w krzyż na przeplot i tak w co najmniej 4 warstwach :wink: ? To który ten drut jest uszkodzony dokładnie ?

Autor:  zzx [ 14 maja 2013, 6:44 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Darcie krawedzi opon prowadzacych.

1. kto pisał o sawie? chyba tylko ty
2.dyskusja jest o continentalu.
3.nie pisze sie posta pod postem.
4."rozebranie" opony i szukanie który drut jest "peknięty" jest robota dla debila.
5.jak mam podejrzenie że opona ma pęknięte druty to idzie do śmietnika być może krakowskie centusie takie opony używają dalej, ale krawaciarze na pewno wywalają je na śmietnik (do utylizacji).
6. opony continental (generalnie z tej grupy) sa znane z tego że zaczynają się dziwnie zużywać i serwisy nie uznają reklamacji bo: "samochód jest wysoko ładowany" (to tylko przykład), za mało - dużo ciśnienia,przełądowany pojazd, jazda po naszych drogach itd..... dlatego nie zawracam sobie gitary i używam michelinów (drogie jak diabli , ale dobre).

Autor:  PNEUMASTER [ 16 maja 2013, 22:39 ]
Tytuł:  Re: [MAN TGA] Darcie krawedzi opon prowadzacych.

Cytuj:
1. kto pisał o sawie? chyba tylko ty
2.dyskusja jest o continentalu.
3.nie pisze sie posta pod postem.
4."rozebranie" opony i szukanie który drut jest "peknięty" jest robota dla debila.
5.jak mam podejrzenie że opona ma pęknięte druty to idzie do śmietnika być może krakowskie centusie takie opony używają dalej, ale krawaciarze na pewno wywalają je na śmietnik (do utylizacji).
6. opony continental (generalnie z tej grupy) sa znane z tego że zaczynają się dziwnie zużywać i serwisy nie uznają reklamacji bo: "samochód jest wysoko ładowany" (to tylko przykład), za mało - dużo ciśnienia,przełądowany pojazd, jazda po naszych drogach itd..... dlatego nie zawracam sobie gitary i używam michelinów (drogie jak diabli , ale dobre).
No to jak , dowiem się dlaczego barki lecą czy nie :wink: , bywa że w pewnych warunkach i w Michelinach mimo , że te dają sobie na barkach radę najlepiej.
No i zupełnie niepotrzebnie się tak mocno stresujesz :wink: :mrgreen:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/