wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37893 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | bicker83 [ 05 gru 2012, 21:10 ] |
Tytuł: | załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Witam Czy mozna załozyć opony o rozmiarze 385/55/22,5 na jedną oś a na pozostałych 385/65/22,5. Mam komplet ładnych 385/55 i troche mi szkoda zeby się zmarnowały |
Autor: | kubrick [ 05 gru 2012, 21:47 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Zdajesz sobie sprawę, że różnica wysokości między tymi oponami to prawie 4cm? To daje średnicę różną o prawie 8cm. Dalej niech się wypowie ktoś kompetentny w kwestii naczep, bo ja tylko rozmiar opon umiem przeliczać |
Autor: | davo76 [ 05 gru 2012, 22:40 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Tez tak chcialem zrobic ale...wystawilem opony na aledrogo i trudno poszly, dlaczego?- poniewaz przy pierwszej kontroli problem os zespolona rozmiary musza byc te same, wysokosc duza nizsza jesli damy taka gume na os poziomujaca cala naczepa bedzie 4 cm nizej stala juz o szerokosci nie wspomne niby tez 385 a duzo szersza od 65ki...niemniej jednak niedawno widzialem takie zestawienie na 3ciej osi w naczepie do przewozu drewna i nieda sie ukryc strasznie to sie rzuca w oczy. |
Autor: | kubrick [ 06 gru 2012, 0:27 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Cytuj: [...] juz o szerokosci nie wspomne niby tez 385 a duzo szersza od 65ki...[...]
385 to szerokość opony w mm. profil (wysokość opony od płaszczyzny osadzenia na feldze do czoła bieżnika) jest podany w procentach szerokości:dla 385/55 wynosi 211,75mm dla 385/65 wynosi 250,25mm Nie wiem skąd Ci się wzięła różna szerokość dla tych rozmiarów, tłumaczę to sobie zwykłym przejęzyczeniem i późną porą, ale wolę się na zapas zbulwersować, żeby ktoś potem tego dalej nie powtarzał |
Autor: | davo76 [ 25 gru 2012, 12:05 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Chyba zaraz padne Czyli kolega twierdzi ze niema roznicy szerokosci 385/55 a 385/65 ???? W takim razie prosze sobie zobaczyc jak wyglada jedna i druga opona, czolo bieznika jest szersze z 5 centymetrow w oponie 385/55... |
Autor: | visitors [ 25 gru 2012, 21:31 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Z tego co czytałem w warunkach technicznych dopuszczenia pojazdu do ruchu odnośnie opon, to było tam napisane że na jednej osi muszą być opony o takim samym bieżniku, oraz takiej samej konstrukcji. Czyli rozmiar może być różny. Cytuj: 5.Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
źródło6.Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu. 7.Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3; 2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi: a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne, b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem; 3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych; 4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3; 5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę; 6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi. Cytuj: § 4. 1. Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, za oś wielokrotną zaś - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m.
źródło
|
Autor: | zzx [ 25 gru 2012, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Cytuj: Z tego co czytałem w warunkach technicznych dopuszczenia pojazdu do ruchu odnośnie opon, to było tam napisane że na jednej osi muszą być opony o takim samym bieżniku, oraz takiej samej konstrukcji.
Czyli rozmiar może być różny. Cytuj: 5.Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
źródło6.Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu. 7.Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3; 2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi: a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne, b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem; 3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych; 4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3; 5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę; 6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi. Cytuj: § 4. 1. Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, za oś wielokrotną zaś - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m.
źródłoznów piszesz głupoty. opony o różnych rozmiarach nie są oponami o "takiej samej konstrukcji" bo mają różne rozmiary. możesz zadzwonic do byle jakiego gumiarza lub przedstawiciela firmy oponiarskiej to wytłumaczy ci to dokładnie. |
Autor: | visitors [ 25 gru 2012, 22:07 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Konstrukcja opony składa się z wymiarów? Genialne Popatrz sobie OPONA źródło http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedzi ... 60,40.html |
Autor: | zzx [ 25 gru 2012, 22:18 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Cytuj: Konstrukcja opony składa się z wymiarów?
pocztaj poniższy tekst:Genialne Popatrz sobie OPONA źródło http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedzi ... 60,40.html Nową oponę do naczep RHT II 385/65R22.5 zaprezentowano jako prototyp podczas targów branży transportowej IAA Commercial Vehicle Show 2010 w Hanowerze. Opona pozwala na obciążenie osi ciężarem 10 ton i przynosi operatorom flot korzyści dzięki nowemu podejściu do redukcji masy pojazdu. Za sprawa nowych opon można zastosować wózek dwuosiowy o nośności 20 ton zamiast typowego, 24-tonowego wózka trójosiowego. Jest to możliwe ponieważ innowacyjne opony 385/65R22.5 wyróżniają się indeksem nośności 164, czyli 5 ton, zamiast typowego 160, czyli 4,5 tony. W przypadku ciągnika 4x2 z 20-tonową naczepą, typu tandem DMC, nośność wynosi 38 ton, zaś w przypadku ciągnika 4x2 z naczepą trójosiową - 40 ton, jednak wózek typu tandem jest o tonę lżejszy niż jego trójosiowy odpowiednik. Dzięki temu naczepa wyposażona w taki wózek wyróżnia się doskonałą nośnością przy znacznie niższym koszcie zakupu i użytkowania niż większość konwencjonalnych naczep trójosiowych. za www.goodyear.eu czy mając na uwadze wyższą nośność opony jest to opona o takiej samej konstrukcji -- NIE JEST to opona o takiej samej konstrukcji. więc nie pisz głupot bo wprowadzasz użytkowników w błąd. |
Autor: | visitors [ 25 gru 2012, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Tylko że "nośność opony" nie ma nic wspólnego z jej wymiarami.Nośność opony wynika z samej budowy, zastosowanych materiałów, a nie jej wielkości. Oczywiście jeśli rozpatrujemy opony do danego typu pojazdu. Bo zaraz mi zaczniesz udowadniać że rozmiar ma wpływ na nośność dając przykład opony w wozidła z kopalni odkrywkowej w porównaniu do opony od motoroweru. |
Autor: | zzx [ 25 gru 2012, 22:25 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Cytuj: Tylko że "nośność opony" nie ma nic wspólnego z jej wymiarami.Nośność opony wynika z samej budowy, zastosowanych materiałów, a nie jej wielkości.
ty jednak jesteś debil.
Oczywiście jeśli rozpatrujemy opony do danego typu pojazdu. Bo zaraz mi zaczniesz udowadniać że rozmiar ma wpływ na nośność dając przykład opony w wozidła z kopalni odkrywkowej w porównaniu do opony od motoroweru. |
Autor: | visitors [ 26 gru 2012, 1:19 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Na szczęście inżynierowie z Volva ( nie tylko zresztą ) nie konsultowali tego problemu z Tobą i wyszło im takie "cuś"( środkowa oś w ciągniku ): Obrazek źródło http://www.flickr.com/photos/phatboyjim ... /lightbox/ |
Autor: | MAN [ 26 gru 2012, 10:04 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Cytuj: Na szczęście inżynierowie z Volva ( nie tylko zresztą ) nie konsultowali tego problemu z Tobą i wyszło im takie "cuś"( środkowa oś w ciągniku ):
Tak się składa że to nie inżynierowie volvo to cudo zrobiło. Tylko jest to zwykły ciągnik dwu osiowy z dołożoną trzecią osią przez firmę x nie związaną np z volvo. Bo taki cudak wychodzi taniej niż kupić fabryczny ciągnik trzy osiowyObrazek źródło http://www.flickr.com/photos/phatboyjim ... /lightbox/ I przestańcie bzdury pisać o szerokości opon, pierwsze cyfry z indeksu rozmiaru opon to szerokość opony w mm czyli np 315 to szerokość samego bieżnika a nie balona opony. Wiadomo że tym większy balon tym szersza opona ale sam bieżnik ma tą samą szerokość. Jak ktoś nie wierzy niech sobie weźmie miarkę i przejdzie się po pierwszym lepszym parkingu |
Autor: | davo76 [ 26 gru 2012, 11:11 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
No nie jest dokladnie tak ze 385 to szerokosc bieznika, w tym rozmiarze pewno ma niewiele ponad 30 cm...niechce mi sie dzis isc do samochodu ale jak jutro skocze to pomierze dla przykladu moze zrobie foty dla ciekawskich... |
Autor: | kubrick [ 26 gru 2012, 17:32 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Cytuj: Czyli kolega twierdzi ze niema roznicy szerokosci 385/55 a 385/65 ????
Ciekawe Od kiedy 385mm jest różne od 385mm? |
Autor: | pablo85 [ 27 gru 2012, 9:58 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Tak z ciekawości sobie teraz zmierzyłem dwie opony, michelin 385/55 i goodyear 385/65 obie prowadzące i takie mają szerokości bieżnika: michelin 32cmm, goodyear 30cm. Więc jak widać różnica jest. |
Autor: | MAN [ 27 gru 2012, 10:07 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
No tak zapewne te 2 cm różnicy są widoczne jak patrzysz na opony przykręcone do samochodu |
Autor: | pablo85 [ 27 gru 2012, 10:11 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Cytuj: Cytuj: Czyli kolega twierdzi ze niema roznicy szerokosci 385/55 a 385/65 ????
Ciekawe Od kiedy 385mm jest różne od 385mm? |
Autor: | davo76 [ 27 gru 2012, 14:36 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Przed chwila robilem pomiar szerokosci opon: np. Michelin XFA2 385/55 szerokosc bieznika 335 mm np. Kormoran T 385/65 szerokosc bieznika 285 mm Czyli jak 385=385 ??? Optycznie roznica jest kolosalna poniewaz duzo szersza opona ma w dodatku duzo nizszy profil, akurat mamy w jednym aucie przod 385/55 a w drugim 385/65 i patrzac na dwa auta jednoczesnie odnosi sie wrazenie ze 385/65 to wrecz waska 315.... |
Autor: | FHT Transport [ 13 sty 2013, 12:41 ] |
Tytuł: | Re: załozenie opon 385/55 do naczepy na jedną os |
Jak założysz na którąś z osi na naczepie mniejszą lub większą oponę to będą cierpiały i amortyzatory i opona |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |