Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2012, 21:33
Posty: 45
Samochód: Iveco Daily 35c13

Witam.

Pytanie kieruję do osób będących w temacie. Za jakie stawki za km jeżdżą takie auta z towarem na Niemcy??? Chodzi o ceny rynkowe.
Dla przykłady ktoś mi kiedyś powiedział, że za 1,60 zł netto opłaca się puszczać takie autko, ale nie wiem czy czasami na takie długie trasy nie jest to za mało.
Wiem, że na stawkę składa się wiele zmiennych ale chodzi mi tylko o ceny rynkowe na tego typu pojazd. Z góry dziękuję za odpowiedzi ;-)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Średniej jako takiej nie ma, bo są ludzie, którzy siedzą w "busach" od wczesnych lat 90 tych i mają naprawdę dobre układy i roboty, a są też tacy, którzy jeżdżą, żeby jakoś to było.
Tych drugich jest zdecydowanie więcej i dlatego jest jak jest. Widziałem jakiś czas temu oferty "współpracy" po 0,45 centów za km dla 8 paletowej chłodni.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2012, 21:33
Posty: 45
Samochód: Iveco Daily 35c13

Cytuj:
Średniej jako takiej nie ma, bo są ludzie, którzy siedzą w "busach" od wczesnych lat 90 tych i mają naprawdę dobre układy i roboty, a są też tacy, którzy jeżdżą, żeby jakoś to było.
Tych drugich jest zdecydowanie więcej i dlatego jest jak jest. Widziałem jakiś czas temu oferty "współpracy" po 0,45 centów za km dla 8 paletowej chłodni.

to jest jakieś 1,90 zł z km to naprawdę nieźle. Co to była za firma?
Firma którą ja mam na myśli oferuję mi 1,70 zł za km, ale to chyba troche mało jak na trase 720 km w dwie strony 4 dni w tyg. Boję się, że mnie koszty zjedzą.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Nie pamiętam, było to ogłoszenie jakich wiele, że poszukują busa do współpracy.0,35 groszy to średnia na plandeki. Większość chłodni zamontowanych na busach pracuje tylko przy włączonym silniku, więc dolicz sobie koszty paliwa związane z nieustanną pracą silnika.
Zresztą gdybać sobie można, a to ile oferują spedycje to inna sprawa. No chyba, że masz klienta, dla którego masz jeździć i próbujesz sklecić jakąś wycenę na szybko.Policz sobie wszystko sam po kolei, począwszy od kosztów generowanych przez auto, opłaty drogowe, zusy, ubezpieczenia i inne.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2012, 21:33
Posty: 45
Samochód: Iveco Daily 35c13

Masz rację z tą chłodnią, że agregat chodzi na włączonym silniku. Pytam o ta stawkę bo faktycznie chodzi tu o firmę (nie spedycję), która chce abym woził ich towar na niemcy. Tylko, że oni oferuja mi 1,70 zł... i nie chcą słyszeć o większej stawce. No mało to się ma do 40 centów, o których pisałeś.

Muszę się zastanowić jaką decyzję podjąc, najlepiej jest tak jak piszesz rozpisać sobie wszelkie koszty i na końcu podjąć decyzję.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 cze 2007, 12:28
Posty: 261
Lokalizacja: Głogów

1440km X 1,70zł = 2448zł taką dostajesz kasę wyjazd/przyjazd.

Teraz sobie policz ile Ci spali, czyli koszt paliwa, ewentualnie inne wydatki i zobacz, czy Ci się opłaci.

Nie wiem czy ja źle myślę, ale od tego bym zaczął.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 maja 2008, 13:29
Posty: 434
Samochód: Scania R420

Cytuj:
1440km X 1,70zł = 2448zł taką dostajesz kasę wyjazd/przyjazd.

Teraz sobie policz ile Ci spali, czyli koszt paliwa, ewentualnie inne wydatki i zobacz, czy Ci się opłaci.

Nie wiem czy ja źle myślę, ale od tego bym zaczął.

Za łatwo by było. Wszystko zależy od zainteresowanego. Widzę że tutaj kolega nie ma za dużo doświadczenia skoro zadaje takie pytania. Nie wiemy czy kolega zajmuje się transportem, a to jest kolejny temat do zrobienia, czy po prostu ma okazję podpisać umowę na tego typu transport. Nie wiem czy to jeden strzał czy stałe ładunki. Nie wiemy jak wygląda sytuacja odnośnie faktycznych zleceń, jeśli ma firmę. Czy samochód ma swój, czy w leasingu, czy ma OCP (jeśli firma tego wymaga) czy będzie jeździł sam czy ma kierowcę itd itd. Ciężko jest po takim krótkim poście napisać czy się opłaca. Takie coś można stwierdzić tylko wtedy jeśli mam kompletne informacje odnośnie kosztów jakie trzeba ponieść. I nawet jeśli się to ma, to cały proces zbadania tematu nie trwa 5min. Teraz mając troszkę wspólnego z transportem międzynarodowym do 3.5t zajmowałem się obliczaniem realnych kosztów prowadzenia tego typu działalności w systemie 3/1 (na 1 pojazd) i muszę powiedzieć, że jest taka masa kosztów jakie trzeba ponieść na 1 samochód, że ktoś kto nie jest w temacie, nigdy nie zda sobie z tego sprawy. To tyle z mojej strnoy :wink:

_________________
Ciężki Transport Międzynarodowy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lip 2011, 21:38
Posty: 67
GG: 2371800
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
1440km X 1,70zł = 2448zł taką dostajesz kasę wyjazd/przyjazd.

Teraz sobie policz ile Ci spali, czyli koszt paliwa, ewentualnie inne wydatki i zobacz, czy Ci się opłaci.

Nie wiem czy ja źle myślę, ale od tego bym zaczął.
Mistrzu, połowa tej kwoty. Trasa ma 720km w obie strony.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 cze 2007, 12:28
Posty: 261
Lokalizacja: Głogów

Cytuj:
Cytuj:
1440km X 1,70zł = 2448zł taką dostajesz kasę wyjazd/przyjazd.

Teraz sobie policz ile Ci spali, czyli koszt paliwa, ewentualnie inne wydatki i zobacz, czy Ci się opłaci.

Nie wiem czy ja źle myślę, ale od tego bym zaczął.
Mistrzu, połowa tej kwoty. Trasa ma 720km w obie strony.
Rzeczywiście, moje niedopatrzenie :oops: Jeszcze patrzyłem na post parę razy i nie wiem jak to się stało :lol:

To wychodzi 1224zł. Koszt paliwa przy spalaniu 13L wychodzi ok 550zł. No i teraz trzeba sobie doliczać tak jak kolega wyżej wspomniał wszystkie inne wydatki, leasing itd.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

cześć.Jeździłem busem chłodnią 1,5 roku 8 epalet z mocą od 25 do -25 C. średnie spalanie przy wadzę 4 tony miałem 12,5-13 litrów przy czym maks 95km/h. za taką stawkę moja firma nigdy by nie pojechała.Jeździliśmy przeważnie za 0,80 euro nawet do 1 euryka za km z tym,że towar to były głównie leki lub suchy lód wiadomo na ekspresie.Najczęściej woziłem antybiotyki z Rumuni do Irlandii (Bukareszt -Dablin).Nieznam dokładnych szczegółów firmy ale Twoja stawka wydaje się słaba jak na bus chłodnie.Z tym,że ja jeździłem pod Irlandzką hurtownią leków i przelot z Irlandi do Rumuni na pusto był normą ;]

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2012, 21:33
Posty: 45
Samochód: Iveco Daily 35c13

Ojej chłopaki dobijacie mnie teraz tym co piszecie. Tylko kolega "kwiatula" potrafił napisać mi konkretnie przykład stawek rynkowych na chłodnie do 3,5t (kontener). Mowa o 40-45 eurocentów.

Napisałem w moim pierwszym poście, że wiem że na stawkę składa się wiele zmiennych (tj. ZUS, ubezpieczenia, paliwo, opłaty drogowe, eksploatacja pojazdu, ryzyko, itp.) chodziło, mi tylko o to abyście podali mi stawki "rynkowe" na tego typu auto, które jeździ do niemiec.

Firmę prowadzę już 8 m-cy, mój kontrahent zaproponował mi abym jeździł do niemiec. Stworzyłem ten wątek, aby dowiedzieć się jak to wyglada cenowo na rynku aby nie powiedzieć kontrahentowi kosmicznej stawki, która go odstraszy. A na pewno on się orientuje za ile takie auta jeżdżą.

Kłaliti: to co piszesz to już wogóle inna bajka, bo leki się wozi specjalnymi autami, które wożą je w temp. kontrolowanej. te auta są specjalnie dostosowane do tego typu przewozu. Ja cały czas piszę o kontenerze z agregatem, a nie o takim pojeździe jak Ty napisałeś.

pozdro i mam nadzieje, że teraz mnie zrozumieliście o co mi chodziło ;-)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lip 2011, 21:38
Posty: 67
GG: 2371800
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:

Kłaliti: to co piszesz to już wogóle inna bajka, bo leki się wozi specjalnymi autami, które wożą je w temp. kontrolowanej. te auta są specjalnie dostosowane do tego typu przewozu. Ja cały czas piszę o kontenerze z agregatem, a nie o takim pojeździe jak Ty napisałeś.
Nie wiem co do potrzebnych papierów, ale wożenie leków po UE to robiłem w jednej firmie najnormalniejszym Ducato 8 paletowym z kontenerem i agregatem chłodniczym. Założę się, że Kłaliti również opisuje taki typ auta.
Chociażby Speedex ma takie auta chyba nawet 10 paletówki + kurnik + agregat na szczycie kontenera. Też wożą w temperaturze kontrolowanej.

Może w ten biznes uderz, bo wg. mnie najkorzystniejsze w tej chwili są stałe ładunki. Firma w której pracowałem ciągała właśnie leki do Czech, Holandii i Wielkiej Brytanii.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2012, 21:33
Posty: 45
Samochód: Iveco Daily 35c13

Cytuj:
Cytuj:

Kłaliti: to co piszesz to już wogóle inna bajka, bo leki się wozi specjalnymi autami, które wożą je w temp. kontrolowanej. te auta są specjalnie dostosowane do tego typu przewozu. Ja cały czas piszę o kontenerze z agregatem, a nie o takim pojeździe jak Ty napisałeś.
Nie wiem co do potrzebnych papierów, ale wożenie leków po UE to robiłem w jednej firmie najnormalniejszym Ducato 8 paletowym z kontenerem i agregatem chłodniczym. Założę się, że Kłaliti również opisuje taki typ auta.
Chociażby Speedex ma takie auta chyba nawet 10 paletówki + kurnik + agregat na szczycie kontenera. Też wożą w temperaturze kontrolowanej.

Może w ten biznes uderz, bo wg. mnie najkorzystniejsze w tej chwili są stałe ładunki. Firma w której pracowałem ciągała właśnie leki do Czech, Holandii i Wielkiej Brytanii.
No to przyznam, że mnie zaskoczyłeś. Sądziłem, że te auta muszą mieć specjalnie dostosowaną przestrzeń ładunkową prócz oczywistego termografu do wydruków. Ta "dobra" stawka jest przez to, że jak sami napisaliście te leki wożone są do odległych krajów, więc koszty (m.in. paliwo i eksploatacja auta) są nieziemskie ;-)

przy okazji odświeżam temat i proszę o kolejne wypowiedzi :-) pozdrawiam Paweł


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: