Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 paź 2012, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Jeżdzę pompą do betonu, gdzie na pierwszym ramieniu po środku zauwazyłem pęknięcia na samej krawędzi ok. 2,5cm do środka i 2cm w dół i kolejne niewielkie troszkę niżej w tunelu, przez który przechodzi rurociąg. Pęknięcia są również na łączeniu ramion drugiego i trzeciego (pęka spaw tulei - 80% obwodu z obu stron, w której siedzi sworzeń łączący ramiona). Poinformowałem o tym zakład, ale nikt zbytnio nie wie co z tym fantem zrobić, oraz czy nasi spawacze mogą to pospawać, a prościej mówiąc, to każdy udaje, ze się przejmuje, a mają to kompletnie w dupie i sytuacja troszkę się już przeciąga.

Przypomnę tylko, że pompy nie podlegają pod UDT i nikt mi nie zabroni pracować na tym pojeździe. Nikt, oprócz zdrowego rozsądku. W przypadku żurawia, konserwator zabroniłby dalszej eksploatacji i zlecił naprawę/wymianę w jakimś zakładzie, który się tym specjalizuje. Dlatego pytam, czy te niewielkie z wyglądu pęknięcia można pomordować migomatem w naszym zakładzie? Czy lepiej dla swiętego spokoju, nie bacząc na to, czy stracę prace czy nie, zgłosić sprawę jakiemuś urzędowi? Tylko jakiemu?

Gdyby to był HDS do drzewa czy budowlany, gdzie ruchem ręki kaze uciekać robotnikom z zasięgu pracy żurawia, to pewnie bym sprawę olał, bo jak coś by się złamało, to pod wysięgnikiem z ładunkiem nikogo nie będzie. W przypadku pomp pod wysięgnikiem znajduje się od 3 do 10 osób ogarniających ta breje co wylatuje z gumy...i strach mnie oblatuje na samą myśl....

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 30 paź 2012, 0:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Dwa lata temu połamany wysięg pompy zabił w Szczecinie dwie osoby, taka mała dygresyjka.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 31 paź 2012, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Pora na jakas odpowiedzialna decyzje bo Ty odpowiadasz za sprzet którym zaczynasz prace tym bardziej z grupa budowlanców i w razie W to pan Prokurator Ciebie wezmie za dupe lepiej niz tego z Amber Gold a cale grono ludzi którym to zglaszales (w formie ustnej pewnie) umyje rączki.
co do spawania to cała konstrukcja jest ze specjalistycznej wysokogatunkowej stali, to nie jest blacha 0.7 mm która mozna migomatem smignac a jezeli wasz firmowy spawacz niebardzo wie co robic to szukajcie fachowca z tej branzy bo kto jak nie SPAWACZ ma wiedziec co i jaka metodą spawac?

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 18 sty 2013, 11:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2012, 12:33
Posty: 71
GG: 0

Dobrego spawacza potrzebujesz z dobrą spawarką. Migomatem nawet nie podchodz - nie ten amperaż.
W koparko ładowarkach spawają i niby to się trzyma jak niewielkie pęknięcie ale z drugiej strony w kodeksie pracy masz notkę że jeśli maszyna jest uszkodzona lub zagraża życiu i zdrowiu nie masz prawa na niej pracować,


Post Wysłano: 18 sty 2013, 14:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...W przypadku żurawia, konserwator zabroniłby dalszej eksploatacji i zlecił naprawę/wymianę w jakimś zakładzie, który się tym specjalizuje...
w przypadku każdego żurawia, operator ma OBOWIĄZEK przed każdym rozpoczęciem pracy obejrzeć uważnie maszynę. konserwator przychodzi raz na jakiś czas i nie może mieć na to wpływu. to jakby wyciekł w Twoim aucie cały płyn hamulcowy, to jeździłbyś aż do przeglądu rejestracyjnego?

natomiast w pompie do betonu wysięgnik składa się z części konstrukcyjnej, która spełnia funkcję nośną oraz z części rurociągu, którym transportowy jest beton.
i teraz trzeba się zastanowić, czy to pęknięcie jest na części nośnej, czy na transportowej.

jeżeli na części transportowej, to zagrożenie jest takie, że w końcy gdzieś ten beton wycieknie i komuś kapnie.
natomiast jezeli na części konstrukcyjnej - nośnej to może się skończyć jak wspomniał kolega Bajzel, a wtedy żadne tłumaczenie że zgłaszałeś nie będzie okolicznością łagodzącą.

w przypadku żurawia są przepisy określające odległość w jakiej można ustawiać żuraw od wykopu, zależy to od głębokości wykopu oraz charakteru podłoża.
ale wyjątkowo można rozstawiać żuraw bezpośrednio przy wykopie, jeżeli został on oszalowany, a świadectwo tego, że zostało to zrobione zgodnie ze sztuką budowlaną jest papier kierownika budowy (co niezmiernie rzadko zdarza się w praktyce).

więc możesz zgłosić to na piśmie i wziąć sobie potwierdzoną kopię, i to jest jakieś wyjście, moim zdaniem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 18 sty 2013, 20:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Sprawa wygląda tak: przed świętami odmówiłem wyjazdu na pompowanie, po świętach samochód wjechał na halę, zdjęliśmy cały wysięgnik razem z wieńcem. Pęknięcia na pierwszym ramieniu pospawane jakąś mała spawareczką 230V przez naszych spawaczy. Pęknięcie tulei na łączeniu ramion drugiego i trzeciego było spowodowane pękniętym sworzniem, który te ramiona trzymał. Sworzeń wyleciał w dwóch częściach, po kilku uderzeniach mlotkiem. Oprócz tego jeszcze kilka sworzni i samych tulei oraz pierścieni miało milimetrowe wżery i solidną korozję, gdzie konieczne było podgrzewanie palnikiem, żeby je wybić, a w innym przypadku przecięcie samego sworznia, więc wszystko wymieniamy. Może do wiosny się wyrobimy ;]


Martwi mnie tylko, jak długo te spawy wytrzymają i czy podgrzewanie palnikiem do czerwoności nie osłabiło materiału...

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 19 sty 2013, 8:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

sprawa ma swoje pozytywne strony.

mam nadzieję, że Twoja odmowa wyjazdu z potwierdzeniem Twojego stanowiska z tym co okazało się na warsztacie poprawiło Twoją wiarygodność w oczach przełożonych i jak następnym razem coś powiesz będzie bardziej poważnie traktowane.

natomiast co do maszyny pozostaje Ci uważnie obserwować to miejsce każdego dnia przed podjęciem pracy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 sty 2013, 10:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Jeśli macie jakiś druk zgłoszenia na warsztat, to pisz je co tydzień i każ sobie kserować. Potem powiesz, że zgłaszałeś.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 lut 2013, 18:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2013, 17:52
Posty: 3

Panowie nie wolno spawać ramion i części konstrukcyjnych pompy w całym kraju są tylko 2-3 firmy które takie uprawnienia posiadają znajdziesz je na stronie Transportowy Dozór Techniczny po za tym aby cokolwiek spawać przy pompie należy wykonać najpierw dokumentację naprawczą i tę dokumentację musi zatwierdzić TDT. zgodnie z ustawą od 1.01.2013 pompy do betonu podlegają pod dozór TDT. Po waszych naprawach (spawaniach ) pompa będzie nadawała się cała do wymiany gdyż nie przejdzie przeglądu TDT . W Białymstoku spawali ramię sami a potem spadło i zgineło dwóch pracowników na budowie wyrok dostał operator pompy oraz chyba kierownik za właśnie samowolne spawanie.(pomimo iż w owym jeszcze czasie nie były pompy dozorowane przez TDT) Od roku 2013 skończyła się samowolka muszą być przeglądy TDT . Musicie swoje pompy zgłosić do oddziału TDT inaczej nie zrobi Pan badań technicznych dla pojazdu. Poza tym bez wydanej pozytywnej decyzji TDT nie wolno użytkować urządzenia.


Post Wysłano: 12 lut 2013, 20:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Szukam tego zapisu o konieczności zgłoszenia pompy do betonu do TDT i nic nie mogę znaleźć. Nigdzie nie jest wyraźnie napisane, że od 1.01.2013r wszytskie pompy przymusowo podlegają pod dozór.

Mógłbyś kolego podać namiar do tego zapisu w ustawie? Chyba, że jest inna ustawa, o której nie wiem...

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 13 lut 2013, 17:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2013, 17:52
Posty: 3

rozporządzenie Ministra Transportu z dnia 20 października 2006 w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych (Dz. U. Nr 199, poz.1469), oraz
rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 15 lipca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych (Dz. U. Nr 156, poz. 932). zwane dalej rozporządzeniem.
Urządzenia RB objęte dozorem technicznym TDT mogą być eksploatowane tylko na podstawie decyzji zezwalającej na eksploatację urządzenia RB wydanej przez Dyrektora T D T, na podstawie art. 14 ustawy o dozorze technicznym.
Pojazd drogowy z zamontowanym urządzeniem RB może być poddany badaniu technicznemu na stacji kontroli pojazdów (SKP) przez diagnostę tylko wtedy, gdy urządzenie RB posiada protokół z badania przeprowadzonego przez TDT i decyzję zezwalająca na jego eksploatację, wydaną przez Dyrektora TDT. Powyższe wynika z art.81 ust.12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym. Tekst jednolity (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137) oraz § 6 ust. 7 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z 7 września 2012 r., poz. 996). Brak ww. dokumentów wystawionych przez TDT uniemożliwia diagnoście dopuszczenie pojazdu drogowego, z zamontowanym urządzeniem RB, do ruchu drogowego.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0111560932

lub tu na stronie TDT zakładka - Jednostka Inspekcyjna TDT - i na samym dole po lewej stronie wybrać Urządzenia do podawania płynnego betonu.


http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna ... etonu.html

§ 2. 1. Urządzenia, o których mowa w § 1 ust. 2
pkt 6 rozporządzenia wymienionego w § 1, eksploatowane
przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia
powinny zostać zgłoszone do dnia 31 grudnia 2012 r. do TDT.


Życzę powodzenia i pracy na sprawnym sprzęcie !


Post Wysłano: 13 lut 2013, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2013, 17:52
Posty: 3

A tak prościej to jest zapisane w- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 15 lipca 2011 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego
w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń
ciśnieniowych

w punkcie
11) załącznik do rozporządzenia otrzymuje brzmienie
urządzenia (pompy do betonu) eksploatowane
przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia
powinny zostać zgłoszone do dnia 31 grudnia
2012 r. do TDT (czyli pompy do betonu zostały zaliczone do urządzeń ciśnieniowych) i powinne zostać zgłoszone do końca roku 2012 do dozoru TDT.


Post Wysłano: 13 lut 2013, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Dzięki kolego. Teraz wiem, że na wiosnę musze się rozglądać za nowa robotą, bo firmy nie stać na kupno drugiej pompy, a obecna jest w stanie katastrofalnym

_________________
NIE-POMPIARZ


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: