Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 mar 2013, 22:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Nie wiem, czy w dobrym poddziale zakładam ten temat. Jeśli nie, to prosiłbym moderację o umieszczenie go w odpowiednim. Ale przechodząc do rzeczy.

Mercedes Actros 1844, 2009 rok, Blue Tec 5. Niby wszystko OK, moc w porządku, żadnych błędów na komputerze. Zużycie paliwa większe niż powinno być. Jednym podejrzanym zjawiskiem jest dziwny osad na układzie wylotowym. Ma ktoś pojęcie, co może być przyczyną? Poniżej zdjęcia.


Obrazek Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 04 mar 2013, 22:36

A kompensatory (łączniki między kolektorem wylotowym a podstawą turbosprężarki) nie popękane? U mnie w MP1 było tak, że auto słabsze, większe zużycie paliwa i dziwny świst przy rozpędzaniu zestawu. A komputer nie wykazywał żadnych błędów typu FR lub MR.
Po wymianie tych łączników jak ręką odjął.


Post Wysłano: 04 mar 2013, 22:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Te "sople" to nie jest czasem sól z koła które chlapie wodą na rurę wydechową

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 mar 2013, 23:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Ta sól to ad blue . Możesz to mieć i w katalizatorze .


Post Wysłano: 05 mar 2013, 2:14

Cytuj:
Ta sól to ad blue . Możesz to mieć i w katalizatorze .
Tylko powiedz mi jedno - jak możliwe jest "cofnięcie" mocznika w stronę turbosprężarki, "pod prąd" wylatujących spalin. Spalin z bądź-co-bądź sporą prędkością i energią. Tym bardziej, że wtrysk mocznika następuje w tłumiku a nie tuż za turbo. Skąd ona by się tam miała zebrać?
To, co napisał MAN jest bardzo prawdopodobne, tym bardziej, że "sprężysty" element ukł. wydechowego znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie lewego przedniego koła.


Post Wysłano: 05 mar 2013, 5:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Potem wrzucę ci opis jak zmniejszyć dawke adblue.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 mar 2013, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

A gdzie wylatują spaliny jak wydech zapchany ?


Post Wysłano: 05 mar 2013, 23:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

zaznacz położenie tej śruby w kółku i przekręć pół obrotu w prawo.

http://obrazki.elektroda.pl/2938078400_1342340302.jpg

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 07 mar 2013, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Cytuj:
Ta sól to ad blue . Możesz to mieć i w katalizatorze .
Tylko powiedz mi jedno - jak możliwe jest "cofnięcie" mocznika w stronę turbosprężarki, "pod prąd" wylatujących spalin. Spalin z bądź-co-bądź sporą prędkością i energią. Tym bardziej, że wtrysk mocznika następuje w tłumiku a nie tuż za turbo. Skąd ona by się tam miała zebrać?
To, co napisał MAN jest bardzo prawdopodobne, tym bardziej, że "sprężysty" element ukł. wydechowego znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie lewego przedniego koła.

Cyba nie widziałeś mercedesa i nie wiesz gdzie jest wtrysk adblue .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: