Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

Cześć. Pojawił się problem, gdyż co któryś tam raz rozrusznik nie "załapuje" tylko stuka. Po rzuceniu się pod auto i przesunięciu wieńca o pare milimetrów łapie bez problemów. Ojciec podejrzewa, że wyłamał się ząb na wieńcu. I teraz dwa pytania:
1.Czy silnik zawsze zatrzymuje się w tej samej pozycji, czy są dwie pozycje odległe od siebie o 180 stopni? Bo różne słyszał opinie.
2.Czy wieniec jest w Volvie przykręcany czy zgrzewany i czy obrócenie go o kilkanaście stopni jest możliwe (aby nie wymieniać wieńca) czy lepiej zainwestować w całkiem nowy wieniec?

Pozdrawiam ;)

_________________
Zapraszam na kanał


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

wyjmij rozrusznik.
wymień automat i szczotki, sprawdź bendix - generalnie zrób mu przegląd, albo wymień cały na regenerowany(choć nie polecam).
jak będziesz miał wyjęty rozrusznik obejrzyj cały wieniec.
jak tak zrobisz będzie działać - cudów nie ma.
możesz jeszcze sprawdzić przewody prądowy i masowy oraz klemy przy akumulatorach.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z reguły są wytarte z trzy miejsca na wieńcu co 180 stopni.
Wieniec jest montowany na gorąco, więc trzeba by go ściągnąć i przestawić, szkoda roboty
Najpierw proponuje sprawdzić sprzęgło w rozruszniku, jak jest zapieczone to takie chocki też się dzieją
Podczas wypychania zębnika z rozrusznika sprzęgło robi pół obrót aby zazębić zębnik z wieńcem zębatym, Jeśli zębnik wychodzi bez pół obrotu to może trafić ząb na ząb i słychać wtedy tylko stuk i rozrusznik się nie włącza wtedy

W tym modelu rozrusznika niema automatu i bendixa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

obojętnie jak się nazywa zasada działania jest taka sama jak napisałeś.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

Właśnie, bo temat rozrusznika ojciec przerobił już całkowicie. Rozrusznik jest dwucewkowy, łącznie z tym, że już podgięliśmy blaszkę od załączania drugiej cewki, aby wcześniej ją załączał. Ewidentnie widać po wyjęciu rozrusznika, że w 1/3 jest wyłamany ząb, i mimo prób podszlifowania, nie dało to efektu. Liczymy się z rozpięciem skrzyni biegów. Tylko teraz tak:

Czy przestawić wieniec, czy założyć nowy?

_________________
Zapraszam na kanał


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podejrzewam że nowy wieniec to nie majątek i niema sensu przekładać wieńca, chyba że jest możliwość obrócenia wieńca na kole zamachowym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

I wszytko w temacie, dzięki za info, w piątek bierzemy się do roboty, damy znać co wyszło.

_________________
Zapraszam na kanał


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jutro spojrzę bo mogę mieć całe koło zamachowe, jak zapłacisz za przesyłkę to odstąpię, może wymagać szlifowania/toczenia.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Z reguły są wytarte z trzy miejsca na wieńcu co 180 stopni.
Wieniec jest montowany na gorąco, więc trzeba by go ściągnąć i przestawić, szkoda roboty
Najpierw proponuje sprawdzić sprzęgło w rozruszniku, jak jest zapieczone to takie chocki też się dzieją
Podczas wypychania zębnika z rozrusznika sprzęgło robi pół obrót aby zazębić zębnik z wieńcem zębatym, Jeśli zębnik wychodzi bez pół obrotu to może trafić ząb na ząb i słychać wtedy tylko stuk i rozrusznik się nie włącza wtedy

W tym modelu rozrusznika niema automatu i bendixa
Chyba co 120 stopni :lol:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: