Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam. Koledzy troche irytuje mnie halasujaca dzwignia zmiany biegow przy MANikach. W jednym z nich wymienilem gabke stanowiaca dystans pomiedzy kabina a czarna guma zakrywajaca metalowy lewarek zmiany biegow. Sprawa troche sie poprawila bo zdecydowanie mniej slychac halas spod spodu. Dodatkowo dalem dodatkowa podkladke pod srube mocujaca dolna czesc lewarka zmiany biegow z ciegnem biegnacym do skrzyni biegow, luzy sie skasowaly. Poza tym odkrecilem emblemat i tam jest zero luzu, dalem jeden plasterek izolacji bo wyczuwalo sie minimalny luz tam. Kolejna sprawa bylo rozebranie lewarka (sklada sie z 2 czesci - gornej do ktorej przykrecamy emblemat oraz dolnej - to czesc z przegubem do ktorej przykrecamy ciegno biegnace do skrzyni) i takze dalem po plasterku izolacji mimo ze gumy wygluszajace drgania byly ok - sam tam 2 sztuki, wlasciciele MANikow wiedza o czym mowie. Ostatnia rzecza ktora zrobilem to przewiercenie dziurki w przegubie i wkrecilem tam kalamitke aby nabic tam duzo smaru aby wygluszyc te halasy oraz staralem sie sklepac mosiezna wkladke w ktorej chodzi kula przegubu jednak to wyszloz marnym skutkiem, dobry material i nie chcial sie poddac w ogole. Odglosy drgan maja sie lepiej, ale nadal bardzo irytuja. Czy ktos ma patent moze na wygluszenie tego przegubu? Jakie sprezyny naciagajace ten przegub moze zakladacie albo cos? Czy taka dolna czesc lewarka zmiany biegow (te z przegubem) zakupie, kupowaliscie to moze? Na allego nie ma w ogole, tylko sa uzywane cale lewarki od handlarzy uzywanymi czesciami....


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

tez kiedyś z tym walczyłem pokasowałem luzy i lewarek hałasuje mi tylko na niskiej skrzyni jak przebije na wysoką nic nie hałasuje :wink:

_________________
MAN


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
tez kiedyś z tym walczyłem pokasowałem luzy i lewarek hałasuje mi tylko na niskiej skrzyni jak przebije na wysoką nic nie hałasuje :wink:
Sebo, a zmieniales tuleje wymienna (wahliwa) w przegubie lewarka zmiany biegow?
Moze zapodam fotki, ktore zamiesciles jakis czas temu na tym forum, mam nadzieje, ze sie nie obrazisz;-)

Obrazek

Czy wymieniales element 6 i 4 i nie bylo rezulatatu? Moze jeszcze element 8 jesli ma luzy w elemencie 4, ale kosztuje ten sworzen jakos ok 250zl wiec nie wiem czy lepiej samemu nie dotoczyc z dobrego materialu...

Zapytam jeszcze z ciekawosci bo troche mnie przeraza ten drazek: czy latwo sie rozbiera ten przegub caly, ten korek ladnei schodzi? Sadzilem do tej pory, ze to jest nierozbieralne. Problem dotyczy tak naprawde starszego MANika glownie 18.232 z 94r z takim lewarkiem:
http://allegro.pl/lewarek-mechanizm-dzw ... 70331.html
Mam nadzieje, ze on jest tak samo rozbieralny jak przy naszych nowszych MANikach:-)
P.S. Jak zdobyc program MANTIS, czesto chetnie bym obejrzal te rozne elementy - schemat, a nie mam takiej mozliwosci, moze jakas mala wymiana czy cos;-)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

mam mały luz na tym elemencie 4 i 6 to są takie tzw słoninki cena zabija bo jest po 250 zł sztuka. nie wymieniłem tego
Ja wymieniłem łożyska igiełkowe element w mantisie nr 3 idą tam 2 sztuki. Na allegro te łożyska są po 2 zł jedno miałem rozwalone.
Tam gdzie wajha łączy się z drążkiem podłożyłem 2 podkładki miedziane i luzu nie ma w ogóle ale hałas na dolnej skrzyni na zimnym silniku jest. Natomiast na ciepłym i na górnej skrzyni nie ma w ogóle. Aha i cięgienka przy drążku przy samym wybieraku kupiłem nowe w suderze po 28 zł sztuka :wink:
Do tego nowy element uszczelniający podróba 110zł wytrzymał mi pół roku a ori który mam teraz 2 lata i zaczyna hałasować wg mnie najlepiej jest podłożyć coś pod spód i nie wymieniać tego bo ori kosztuje 285zł brutto :mrgreen:

_________________
MAN


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
mam mały luz na tym elemencie 4 i 6 to są takie tzw słoninki cena zabija bo jest po 250 zł sztuka. nie wymieniłem tego[...]
Kolego sebotrucker, ostatnio było trochę czasu i wziąłem się za kasowania luzu w wajsze zmiany biegów. Udało się skasować luz do zera, bez luzu zupełnie, łożysko jak nowe. Rozebrałem wszystko, ładnie i sprawnie to idzie. U mnie w sklepie nawet za bardzo nie miałem możliwości dostania łożyska nr 4, poza tym tak jak pisałeś, cena to kilkaset złotych bo może by się udało z serwisu. Ale do rzeczy. Rozcinamy zewnętrzną część łożyska delikatnie (sam zewnętrzny pierścień) tarczą 1mm, a nejlepiej naciąć lekko tarczą cienką (zrobić prowadzenie) a potem już brzeszczotem dociąć do końca a więc do wewnętrznej części łożyska ("jajka"). Następnie docinamy pasek cienkiej blachy najlepiej aluminiowej (u mnie wystarczyła blacha 0,2mm po całej długości, uciąć ją wyższą i delikatnie wbijać przez rurę łożysko. Niestety nie zrobiłem zdjęć w różnych etapach, wpadłem na to dopiero po wbiciu łożyska, ale fotkę cyknąłem żeby było wiadomo o czym piszę. Obok leży blacha którą podkładałem. Muszę jeszcze wymienić łożyska igiełkowe nr3 i może dotoczę sworzeń, który wchodzi w te łożyska jeśli będzie miał luz. Poza tym bolec nr8 dotoczę sobie nowy albo lekko nadspawamy jego część zewnętrzną oraz stoczymy aby ciężko wszedł w korpus przy nadwoziu (nie ma tutaj już tego na schemacie, chodzi o zamocowanie nad silnikiem). Kalamitka widoczna na fotkach to kiedyś nasza inwencja twórcza aby wygłuszyć drgadnia smarem, trochę pomagało ale jednak za mało;-). Doradźcie jeszcze co z elementem nr11, już mi pękł na połowie obwodu, kupilem podróbę za 100zł bo szkoda mi było 250zł wydawać i teraz mam;-/. Ma ktoś na to jakiś swój patent?;-). No i nie posiadam w ogóle pierścienia nr21, ale rozumiem, że to tylko dystans dodatkowy taki. Ogólnie kilka godzin na to wszystko schodzi, ale wszystko bez luzu i jak nowe, może komuś się przyda, pierścień zabezpieczający zasłania łożysko przegubowe, ale w pon. cyknę fotkę po zdjęciu go bo będę wszystko montował już. W sobotę wieczorem nie było możliwości kupna łożysk igiełkowych HK1412

Obrazek

Obrazek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2015, 20:41
Posty: 1
Samochód: man

(...)Doradźcie jeszcze co z elementem nr11, już mi pękł na połowie obwodu, kupilem podróbę za 100zł bo szkoda mi było 250zł wydawać i teraz mam;-/. Ma ktoś na to jakiś swój patent?;-). (...)

Obrazek

Obrazek[/quote]


Podepnę się pod tego posta . Czy ktoś mi podpowie ,bo mam ten sam problem co widać tutaj na zdjęciu strzępi mi tę poduszkę dołem od przegubu (nr 11) ,jak ją zamocować żeby tak się nie robiło? czy nie powinna ona być przymocowana do kabiny


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: