Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lip 2013, 16:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 kwie 2013, 16:45
Posty: 5
Samochód: Kilka
Lokalizacja: Wiązowna

Witam,

Mamy okazje kupić Volvo FM12 340 koni z 1999 roku z rozłożonym silnikiem(podobno się zatarł). Mam następujące pytania: czy ten motor jest na pompowtryskach? Jest to solówka 2 osiowa z wysoką kabiną sypialną. Przebieg to 1 230 000. Jak jest z częściami zamiennymi to tego modelu. Ile taki auto pali? Czy częśći są drogie? Trochę się boimy bo keidys mieliśmy Volvo Fl7 240km 1994 i niestety to była porażka.. Brak części a jak już się znalazły to ceny kosmiczne.. Z góry dzieki za każdą poradę :)

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 21 lip 2013, 0:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Tak są tam pompowtryski bosch lub lukas. W miarę bezawaryjny układ, przy tym przebiegu mogą się już nadawać do wymiany.

Do tego silnika części jest w bród.

Ten silnik d12c jest trudny w naprawach, ma skomplikowaną budowę i łatwo odwalic babola na glupocie. Ja to zrobię, ale laik polegnie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 21 lip 2013, 14:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 kwie 2013, 16:45
Posty: 5
Samochód: Kilka
Lokalizacja: Wiązowna

Bardziej mi chodzi o cześci nie koniecznie stricte do silnika. Jak z czesciami do ukladu hamulcowego, pneumatycznego(zawory itp), układ chlodzenia pompy wody, chlodnice, turbiny itp. Bo w fl7 to byl z tym duzy problem.:/


Post Wysłano: 21 lip 2013, 14:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jest tego pełno.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 23 lip 2013, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Mialem, jak sie okazalo pozniej 340 - bylem pewny ze to 380 przez ponad 3 lata eksploatacji :oops: i z 42t DMC szedl jak nalezy i z paliwem byl oszczedny. Czesci masz w brud do FM/FH

Jak jest tam silnik D12A to mam kompletny z uszkodzonymi kolami rozrzadu - rozleciala sie pompa wody i poszlo cos na zeby rozrzadu - silnik do konca chodzil,tylko rozrzad klekotal. Przejechane ma ok 450tys km.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 23 lip 2013, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Jak jest tam silnik D12A to mam kompletny z uszkodzonymi kolami rozrzadu - rozleciala sie pompa wody i poszlo cos na zeby rozrzadu - silnik do konca chodzil,tylko rozrzad klekotal. Przejechane ma ok 450tys km.
d12A był jakoś do końca 98produkowany, 99 to na 200% D.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 23 lip 2013, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Zgadza sie bo moj byl z polowy grudnia 98 i mial A, ale wiesz jak bywa z rocznikami aut z poczatkow roku, a FM jak sie nie myle we wrzesniu 98 weszlo do produkcji konczac ere FL10/FL12. Wszystko ladnie pisze na kasecie sterujacej silnikiem.

A i kolego jakby czasem 340 bylo Ci malo to kupujesz za 2-3tys kasete silnika i robisz sobie 380KM a nawet 420(ale tu juz turbo tez do wymiany i nie wiem czy chlodnica)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: