Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 gru 2012, 23:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 5:06
Posty: 20
GG: 0

Witam! Mam pytanie. Czy istnieje mozliwoś zmniejszenia dawki paliwa w Ranault Magnum 470, rok 1999, samochód bardzo silny, ale pali 40 litrów na 100 km.


Post Wysłano: 16 gru 2012, 0:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

A co to romet jest że dawke można sobie ustawiać.... :roll:

Kaseta steruje pracą silnika, i każda np. 430'stka miała tą samą a np. każda 390 również taką samą. Masz EDC i to ono wylicza ile ma pociągnąć powietrza a ile paliwa w danym momencie

Jesteś pewny że auto jest sprawne? W ogóle co wozisz ?

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 16 gru 2012, 10:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 5:06
Posty: 20
GG: 0

Cytuj:
A co to romet jest że dawke można sobie ustawiać.... :roll:

Kaseta steruje pracą silnika, i każda np. 430'stka miała tą samą a np. każda 390 również taką samą. Masz EDC i to ono wylicza ile ma pociągnąć powietrza a ile paliwa w danym momencie

Jesteś pewny że auto jest sprawne? W ogóle co wozisz ?
Wszystko jest w zasadzie ok (jak na renault), tylko to spalanie dobija przy tych cenach paliwa. Ciągnik jeżdzi z naczepą firanką, wozi raz 10 ton raz 24 (nie wiecej).Od czego zacząc aby ustalic co jest przyczyną tak dużego spalania. "Technika jazdy" odpada, sam osobiscie sparwdzałem kilka razy.


Post Wysłano: 01 sty 2013, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Witam.
w 430.... sprawdź:
1. Szczelność kolektora dolotowego od turbiny poprzez intercooler do szczelności uszczelek pod kolektorami ssącymi.
2. Wykręć czujnik na końcu kolektora ssącego ( z tyłu) i oczyść z nagaru ( może być brudny ) i komputer liczy niewłaściwą masę powietrzsa w kolektorze.

jeżeli kontrolka Vmac nie świeci to wszystko jest ok.

osobiście obstawiam nieszczelność z punktu 1. Jakieś pęknięcie lub nieszczelność. W ostateczności można łatwo sprawdzić szczelność tego układu.
ps. Może być jeszcze tak, że kiedyś padła komuś turbina i poszedł olej do intercoolera po części zatykając jego przepływ.

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Post Wysłano: 26 lut 2013, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2010, 19:49
Posty: 106
GG: 3510215
Samochód: Opel Vectra

Wyjaśniło się? Mam podobny problem tyle ,że z 390 , ciągam do max 12t w jedną w drugą max5t
O dwóch tygodni paliła na płaskim terenie po 40-41 , zmieniłem stację benzynową(predzej dwa razy zatankowałem u prywaciarza) na markową zaczeła palić 33-35 , to i tak dużo. Zobacze jak jutro sie zachowa....


Post Wysłano: 15 cze 2013, 20:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

z 12 tonami - to powinna palić około 27 -28l/100.
Polecam przeróbkę na zasilanie czystą wodą - bez żadnych domieszek. Spalanie spada o około 2-3l/100 km do 25 l/100.

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Post Wysłano: 16 cze 2013, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Cytuj:
2. Wykręć czujnik na końcu kolektora ssącego ( z tyłu) i oczyść z nagaru ( może być brudny ) i komputer liczy niewłaściwą masę powietrzsa w kolektorze.
Wszystko prawda...tyle,że mack na pompie nie ma czujnika doładowania...jedyny czujnik to temperatury powietrza doładowania...
Poza tym jak wyżej sprawdzic dolot i klapke na wydechu, podłączyć zegar i sprawdzić pod obciążeniem jakie ciśnienie doładowania...pozdro

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: