Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 maja 2013, 15:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2013, 15:10
Posty: 1

Jestem nowy na forum (choć od kilku miesięcy regularnie tu zaglądam) więc na początku witam wszystkich.
Od miesiąca jestem posiadaczem prawa jazdy z kat.CE i powoli rozglądam się za pracą w charakterze kierowcy zawodowego w ruchu międzynarodowym. Nie mam doświadczenia w prowadzeniu pojazdów z przyczepami/naczepami, jedynie doświadczenie na wszelkiego rodzaju busach ok.4 lat i w prowadzeniu samochodu ciężarowego (śmieciarka) 6 miesięcy. Większość firm do których dzwoniłem w sprawie pracy nie jest zainteresowana kierowcami bez doświadczenia min. rok, dotychczas znalazłem tylko jedną firmę gotową mnie zatrudnić. Po któreś rozmowie zaproponowali następujące warunki: wyjazdy 5 dni w tygodniu, weekend w domu, 900zł za tydzień płatne co piątek, na umowie pensja minimalna. Dodali, że w "jakimś stopniu" można te warunki renegocjować. W związku z tym mam pytanie do osób w miarę zorientowanych czy są to warunki do zaakceptowania czy się wstrzymać i poszukać pracy przez miesiąc, dwa aż znajdzie się ktoś gotowy zatrudnić za trochę większe pieniądze bez doświadczenia. Ewentualnie w jakim stopniu można negocjować te warunki żeby się niewygłupić będąc raczej małochodliwym kandydatem na rynku pracy. Kompletnie nie orientuje się ile zarabiają kierowcy na cs w międzynarodówce stąd prośba żeby ktoś podpowiedział.
p.s
duże miasto (Szczecin)


Post Wysłano: 22 maja 2013, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pierwsze primo więcej wiary w siebie.
W trudnej sytuacji są osoby będące całkowicie bez doświadczenia.

Ty na pytanie o dośw z naczepami, nie odpowiadaj ze spuszczoną głową, że nie masz, tylko reklamuj się i odpowiadaj trochę wymijająco (jeździłem 6 miesięcy śmieciarką). Jeśli Ty nie dasz odczuć pracodawcy, że wierzysz iż sobie poradzisz, to nie możesz oczekiwać, że on to zrobi. Możesz dodać, że doświadczenie zdobyłeś na śmieciarce, ale poradzisz sobie.

Moim zdaniem 3,6k, w dodatku płatne co tydzień, za gwarancje zjazdów na weekend, z deklaracją małej renegocjacji na wstępie, to nie najgorsza propozycja na początek. Mnie kiedyś zaproponowano 3 k na start i to na lohrach...


Post Wysłano: 23 maja 2013, 16:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Wydaje mi się, że warto się zatrudnić chociażby po to żeby zdobyć doświadczenie. Miganie się od odpowiedzi na zadawane pytania czasami jest dobre a czasami nic nie da bo szef da kluczyki i powie żeby przestawić samochód i wtedy będzie wiedział wszystko. Masz okazje więc warto zaryzykować. Jeśli praca nie będzie Ci odpowiadała to po jakimś czasie zawsze możesz ją zmienić. Warunki jak na początek wyglądają całkiem dobre a jak jest w rzeczywistości nie dowiesz się do puki nie spróbujesz.

Kolega wyżej ma racje więcej wiary w siebie :) Pozdro.


Post Wysłano: 24 maja 2013, 11:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lut 2012, 22:25
Posty: 38
GG: 0

Masz inna opcję? Wygląda, że nie, a więc bierz co masz, spróbuj coś jeszcze coś wyrwać i startuj.Nie masz nic do stracenia. Zawsze musisz wykonać pierwszy kurs, nie ważne u kogo. Na trasie będziesz sam.


Post Wysłano: 24 maja 2013, 11:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

To co Ci proponuję to całkiem dobre pieniążki, spotykam typów jeżdżących w takim systemie za 2500 zł. 8)

Tak naprawdę to znakomita większość firm płaci najniższą podstawę oficjalnie także szerokiego pola manewru nie masz. Powodzenia :)


Post Wysłano: 24 maja 2013, 14:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

wg mnie warunki wynagrodzenia są tu drugorzędną kwestią bo sam wiesz jakie masz przebicie na rynku pracy z Twoim doświadczeniem,wiec bierz co jest i traktuj to jako staż :D

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 25 maja 2013, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Tu musi być jakiś haczyk. To całkiem dobre warunki jak dla człowieka bez doświadczenia. Jeśli nie ma to się nie zastanawiaj.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 28 maja 2013, 21:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2012, 2:16
Posty: 17
GG: 3569695
Samochód: DAF XF105/Renault Premium
Lokalizacja: Bytów

Tak jak kolega wyżej. Nie ma co się zastanawiać. Ja jak zaczynałem, to w okresie przedpróbnym, dla sprawdzenia, czy jest ze mnie materiał na kierowcę, pojechałem w 3 trasy do Anglii w podwójnej obsadzie. Dostałem łącznie 1800 zł, de facto za miesiąc. Teraz w czerwcu podpisuję umowę na trzy miesięczny okres próbny - najniższa krajowa jako podstawa + 10% of frachtu - na początek średnio zarobię ok 3,5 tys/msc i wzięłem to dosłownie z pocałowaniem ręki.

_________________
Skrzyczta mnie jak będę bzdecił
Kat. B: 01.04.2008 Kat. C: 27.02.2012
Kat. C+E: 17.01.2013 KWP:28.08.2012


Post Wysłano: 29 maja 2013, 17:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Cytuj:
(...) i wzięłem to dosłownie z pocałowaniem ręki.
Mam nadzieję, że ładną masz szefową i warto było. O ile to szefowa :D Sorry, nie mogłem się powstrzymać ;)

Żeby nie był tylko OT, to dopiszę coś od siebie na temat:
Gdy zaczynasz, to tylko potencjalny pracodawca dyktuje warunki. A Ty albo się zgodzisz albo nie. Przeważnie targów nie ma. Ale gdy już nabierzesz doświadczenia, wiele furtek się otworzy. Pracując, nie będziesz miał ciśnienia, i na spokojnie możesz sobie szukać lepszej/lepiej płatnej pracy.
Powodzenia życzę. Daj znać jak się sytuacja rozwinęła :)


Post Wysłano: 03 sie 2013, 0:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lip 2013, 10:32
Posty: 44
Samochód: CW Q4

Jak dokładnie jest z wynagrodzeniem? z czego składa się wynagrodzenie kierowcy? jest to podstawa + dieta + premia uznaniowa + procent od frachtu? w jednej z firm podczas rozmowy kwalifikacyjnej pani powiedziała mi że płacą podstawę oraz dietę i nic więcej. Jak zapytałem o frachty to powiedziała że jest to nie zgodne z prawem, jak jest naprawdę?

_________________
A - 10.11.10 (za 1) B - 01.10.04 (za 1)
C - 24.05.13 (za 2) CE - 12.07.13 (za 2)
KW-28.05.13 (za 1) ADR-19.04.13 (za 1)
KK-09.08.13


Post Wysłano: 03 sie 2013, 15:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Jak dokładnie jest z wynagrodzeniem? z czego składa się wynagrodzenie kierowcy? jest to podstawa + dieta + premia uznaniowa + procent od frachtu? w jednej z firm podczas rozmowy kwalifikacyjnej pani powiedziała mi że płacą podstawę oraz dietę i nic więcej. Jak zapytałem o frachty to powiedziała że jest to nie zgodne z prawem, jak jest naprawdę?
prawdę ci ta pani powiedziała :D tylko jeszcze warto zapytać z czego się bierze u nich podstawa??? bo powinna być naliczona z godzin pracy wg tachografu

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 03 sie 2013, 15:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lip 2013, 10:32
Posty: 44
Samochód: CW Q4

Podstawa 1600zł brutto czyli coś tam koło 1100zł do reki + dieta 45E, praca w systemie 4/1, przerzuty pod Szkocką spedycją. A jak to jest w Polsce? podstawa + dieta 30zł?

_________________
A - 10.11.10 (za 1) B - 01.10.04 (za 1)
C - 24.05.13 (za 2) CE - 12.07.13 (za 2)
KW-28.05.13 (za 1) ADR-19.04.13 (za 1)
KK-09.08.13


Post Wysłano: 03 sie 2013, 18:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

W naszym pięknym kraju i tak wszystko jest na opak i firmy, które płacą diety to mniejszość. Większość płaci, albo frachty albo kilometry.


I raczej mało tą większość obchodzi, że to nielegalne.


Post Wysłano: 04 sie 2013, 12:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Podstawa 1600zł brutto czyli coś tam koło 1100zł do reki + dieta 45E, praca w systemie 4/1, przerzuty pod Szkocką spedycją. A jak to jest w Polsce? podstawa + dieta 30zł?
no to jest to nie zgodne z prawem :lol: podstawa nie może być wartością stalą :idea: w kraju jest różnie,ale jeżeli 30zł diety to min 10zł/h netto do tego (w moim rejonie jest firma co nie płaci diety ale płaci 12zł netto -praca na miejscu-każda nocka w domu)

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: