wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Pierwsza trasa - przygotowanie http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40694 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | panek88 [ 12 wrz 2013, 7:37 ] |
Tytuł: | Pierwsza trasa - przygotowanie |
Witam. Trochę już się zapoznałem z tym forum i przeczytałem nie jeden temat niestety wiele z nich jest sprzed kilku lat i panuje w nich straszny chaos. W październiku ruszam w pierwsza trasę międzynarodową (podwójna obsada) i chciałbym wiedzieć jak się do niej przygotować, co zabrać by sobie poradzić przez te 3 tygodnie. Proszę tylko o konkretne odpowiedzi i porady dla nowicjusza bez zbędnego off-topicu |
Autor: | użytkownik usunięty [ 12 wrz 2013, 8:32 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza trasa - przygotowanie |
Hmm powiem tak - to, co bierzesz na wczasy + na tyle ile to możliwe jedzenie. Wczasy - mam tu na myśli ubrania, dokumenty, pieniądze (najlepiej Euro - ile to Ci nie napiszę), jeśli bierzesz jakieś leki to odpowiednią ilość, środki higieny osobistej. Z ubraniem to też musisz przeznaczyć jeden komplet (spodnie + bluza, podkoszulek) na to, żeby go zbrudzić/zniszczyć na załadunkach, rozładunkach. Ubrania - najlepiej bawełniane, które są wygodne i nie powodują nadmiernego pocenia się. Żadna przyjemność jechać przepoconym, a tym bardziej kogoś raczyć niemiłym zapachem. Jedzenie to coś, co ma długi termin przydatności do spożycia, coś co można odgrzać. Zmiennik zapewnie będzie miał butlę, jakieś garnki, czajnik, ale pasuje, żebyś miał sztućce, talerz/talerze, jakąś ścierkę. Do tego zawsze warto rozważyć zabranie ze sobą (zawsze możesz zostawić w osobówce) butli z wodą. 10 litrów to może i niewiele, ale zawsze jest możliwość opłukać się po pracy a i nie zawsze na dwóch wystarcza jedna butla a z możliwością nabrania wody po drodze to jest różnie. Do tego woda mineralna do picia, jakaś kawa, herbata - zależy co pijesz. Jeśli pijesz piwo, warto zaopatrzyć się wcześniej w kraju. Poza tym? Coś do pisania (notatnik) jakiś atlas Europy - żeby choćby pobieżnie znaczyć główne trasy tranzytowe, jak masz nawigację - zawsze możesz ją wziąć. Dojedziecie na rozładunek - zawsze możesz zapisać położenie, będziesz miał na przyszłość jak znalazł, gdy trafi Ci się znów kurs w to samo miejsce. Poza tym pytać, pytać i jeszcze raz pytać tylko sensownie i rzeczowo. Nikt nie urodził się alfą i omegą i każdy z nas się uczył. |
Autor: | ZiPi [ 24 wrz 2013, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza trasa - przygotowanie |
Jak jedziesz w podwójnej obsadzie, to dogadaj się najpierw z kierowcą z którym pojedziesz co masz wziąść. Po co dublować sprzęt np. butle z gazem, garnki itp. Pewnie pojedziesz jego autem ( tzn autem, które kolega ma na stanie ), więc sporo sprzętu będzie mieć kolega na stałe w aucie. Dogadajcie się w sprawie jedzenia, zeby np. nie kupować dwóch worków ziemniaków. Co do rzeczy osobistych, to kolega wyzej juz napisał. |
Autor: | panek88 [ 11 paź 2013, 17:17 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza trasa - przygotowanie |
Czy 12.000 km jest realne do przejechania na trasach międzynarodowych bez naginania czasu pracy ?? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 11 paź 2013, 17:58 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza trasa - przygotowanie |
Cytuj: Czy 12.000 km jest realne do przejechania na trasach międzynarodowych bez naginania czasu pracy ??
Pytasz o podwójną, czy pojedynczą obsadę?W podwójnej to z palcem w nosie. W pojedynczej, jeśli masz dobrze poukładaną robotę to nawet więcej zrobisz. Oczywiście mówię tu o jeździe na legalu. |
Autor: | panek88 [ 13 paź 2013, 19:22 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza trasa - przygotowanie |
no ja właśnie mam na myśli jazde tylko na legalu bez naginania czasu. A na początku i tak bede jeżdził w podwójnej obsadzie żeby sie nauczyć w praktyce specyfikacji tego trybu życia, no ale już później bede jezdzil sam |
Autor: | ZiPi [ 14 paź 2013, 10:07 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza trasa - przygotowanie |
Na legalu w pojedynczej obsadzie 14 tyś km w miesiącu, to jest max. |
Autor: | Pazdz [ 14 paź 2013, 11:52 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza trasa - przygotowanie |
Cytuj: Na legalu w pojedynczej obsadzie 14 tyś km w miesiącu, to jest max.
A koledzy na parkingach mówili, że można 15-16, a słyszałem nawet o 17. To ja już sam nie wiem jak to jest. Bo ja zazwyczaj 8 nie przekraczam. |
Autor: | bułkowski410 [ 14 paź 2013, 13:05 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza trasa - przygotowanie |
13 po kraju idzie zrobić w legalu... |
Autor: | panek88 [ 15 paź 2013, 7:50 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza trasa - przygotowanie |
te 15-17 to oni chyba jeżdżą cały czas bez ładunku że robią niby takie przebiegi |
Autor: | korni8808 [ 16 paź 2013, 1:13 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza trasa - przygotowanie |
Po kraju, bez gięcia, osobiście robiłem ok 11kkm. Na międzynarodówce śmiało można dobić do 15kkm. Choć są firmy gdzie w podwójnych na przerzutach robią po 10-12 czysty relax Cytuj: Bo ja zazwyczaj 8 nie przekraczam.
Leń i nierób!; się nauczył na zachodzie szacunku do roboty
|
Autor: | panek88 [ 16 paź 2013, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsza trasa - przygotowanie |
czyli mówisz że wynik 12.000 km na przerzutach w Europie jest realny do osiągnięcia nawet dla nowicjusza ?? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |