Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 paź 2013, 15:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Witam ponownie

Chciałbym się dowiedzieć jakie są ewentualne zagrożenia związane ze zbyt wysokim ciśnieniem powietrza w zbiornikach. Wcześniej auto miało problem z zaworem wyrównującym ciśnienie w "zbiornikach" (chyba fachowo się zwie "dwuobwodowy zawór zabezpieczający") - jeden przebijał w czerwone pole, a drugi dochodził zaledwie do 3-4 bar i nie szło go odhamować. Po wymianie zaworu na inny używany ciśnienie dobija już normalnie, ale wskazówka wychodzi poza zielone pole - skrajnie powiedziałbym że w okolice 8-9 bar i dopiero w tych okolicach zawór upuszcza nadmiar.

Pytam bo może tak powinno być, a może nie - instrukcji do auta nie posiadam, a sam już należę do pokolenia które na Stara bardziej patrzy jako auto muzealne...

EDIT:
Poprawione wartości ciśnienia

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Ostatnio zmieniony 25 paź 2013, 21:22 przez Radhezz, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 25 paź 2013, 17:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Najprawdopodobniej rozerwie któryś wąż i zablokuje ci tylne koła.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 25 paź 2013, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Jeśli zawór spuszcza powietrze to się nic nie bój :D


Post Wysłano: 25 paź 2013, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Chyba ci się skala pomyliła albo jednostki .


Post Wysłano: 25 paź 2013, 20:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5991

Nie masz przypadkiem tego typu zaworu?
http://allegro.pl/kamaz-star-zawor-regu ... 45398.html

Tutaj się tą śrubą na górze reguluje ciśnienie przy jakim ma się otwierać. Kompresor mam na takim zrobiony i minimalna wartość otwarcia idealnie pasowała pod "zielone pole" na zegarach od Stara.


Post Wysłano: 25 paź 2013, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Chyba ci się skala pomyliła albo jednostki .
Tiaa, dokładnie x10 :wink: 0,8MPa = 8 bar - jak będzie możliwość to wyedytuję
Cytuj:
Tutaj się tą śrubą na górze reguluje ciśnienie przy jakim ma się otwierać. Kompresor mam na takim zrobiony i minimalna wartość otwarcia idealnie pasowała pod "zielone pole" na zegarach od Stara.
Ups, przegapiłem że regulator ma regulację... :oops: Mimo to nie jestem pewny czy dobrym pomysłem jest grzebanie w nim na własną rękę... Powinien utrzymywać ciśnienie w zakresie 6,2-7,3 bar (0,62-0,73MPa), a tego nie robi. Dobrze że działa jego funkcja zaworu bezpieczeństwa (upust w okolicy 1MPa). Tak czy siak trzeba to będzie skonsultować z mechanikiem który tym autem się opiekuje.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 25 paź 2013, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5991

Jak już napisałem wyżej - taki zamontowałem w kompresorze w garażu i kręciłem aż mnie ręce zaczęły boleć :mrgreen: Nie wiem dokładnie ile można max na nim nastawić. Minimum jest dopasowane do instalacji Stara, jak otworzysz bardziej, to pewnie będzie Kamaz albo inny Jelcz. To, że zawór odbija, świadczy, że jest dobry, wymaga tylko regulacji ;)
Weź po prostu przekręć go w którąś stronę, poczekaj aż samochód nabije wiatru, a jak wyjdzie za zielone, a zawór nie odbije to zgaś samochód i skręć zawór w drugą stronę i wtedy spróbuj. W razie czegoś nadmiar możesz spuścić jakimś odwadniaczem zapewne.

Swoją drogą nie wiem czemu kupowaliście używany, skoro nowy taki zawór ze 2-3 lata temu kupiłem za jakieś 80 zł :)


Post Wysłano: 26 paź 2013, 8:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Używany bo taka "polityka firmy" (OSP) - pełna skrzynia części kombinowanych jak za PRL, w większości z wojska - są też części nowe, ale mające "parę" lat leżenia w magazynie.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: