wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

VOLVO FH 500
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40975
Strona 1 z 1

Autor:  Wojtek Mazury [ 28 paź 2013, 9:48 ]
Tytuł:  VOLVO FH 500

Witam, chodzi mi o VOLVO z 2008 roku które ma 500 KM i ma normę EURO4, ale jest bez AdBlue, ma tylko zawór EGR i inną turbinę.
Szukam kogoś kto miał już do czynienie z tym silnikiem, jak on się sprawuje w eksploatacji, chodzi mi o awaryjność, spalanie itp. Czy warto kupić auto z takim silnikiem?

Autor:  mateo6655 [ 28 paź 2013, 11:49 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH 500

Cytuj:
Witam, chodzi mi o VOLVO z 2008 roku które ma 500 KM i ma normę EURO4, ale jest bez AdBlue, ma tylko zawór EGR i inną turbinę.
Szukam kogoś kto miał już do czynienie z tym silnikiem, jak on się sprawuje w eksploatacji, chodzi mi o awaryjność, spalanie itp. Czy warto kupić auto z takim silnikiem?

Z tego co wiem to ten silnik jest bezawaryjny ( tylko z adblue miał awarie ) ale za to jest bardzo wyczulony na jakość paliwa , spalanie zależy od kierowcy i ładunku od 31 do 35 litrów . Ja bym się zastanawiał nad wersjami od 460 do 500 bo 440 były bardzo awaryjne lub kup Scanie R480 lub R500 V8 mniejsze spalanie , kabiny obszerniejsze , awaryjność to zależy jak się dba o sprzęt , zawieszenie lepsze ma Volvo :)

Autor:  Levuss [ 28 paź 2013, 16:52 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH 500

Cytuj:
Z tego co wiem to ten silnik jest bezawaryjny ( tylko z adblue miał awarie ) ale za to jest bardzo wyczulony na jakość paliwa , spalanie zależy od kierowcy i ładunku od 35 do 39 litrów . Ja bym się zastanawiał nad wersjami od 460 do 500 bo 440 były bardzo awaryjne lub kup Scanie R480 lub R500 V8 mniejsze spalanie , kabiny obszerniejsze , awaryjność to zależy jak się dba o sprzęt , zawieszenie lepsze ma Volvo :)
Tak się zapytam miałeś dłuższą styczność z wymienionymi przez Ciebie modelami Volvo?. Tak się składa, że pracujemy w firmie gdzie 98% to Volvo i przewijały się tak już różne jednostki. Swojego czasu trzon taboru stanowiły auta właśnie z silnikami trzynastolitrowymi o mocach 440 i normach E4 i E5 były jeszcze E3. Złego słowa powiedzieć o tych motorach nie można a przez 4 lata jeździliśmy dwoma pojazdami o takiej mocy. Jeden z przebiegiem 750 tys został sprzedany. Poza wymianą eksploatacyjną oraz spadkiem kompresji, który trapił te silniki nic się z nimi nie działo więc proszę nie pisz bzdur, że to awaryjne jednostki. Spalanie FH 500 na poziomie 35-39 litrów? to już chyba istne katowanie tego auta. Potrafią nie wyjść nawet z trójki z przodu.

Autor:  mateo6655 [ 28 paź 2013, 17:06 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH 500

Cytuj:
Cytuj:
Z tego co wiem to ten silnik jest bezawaryjny ( tylko z adblue miał awarie ) ale za to jest bardzo wyczulony na jakość paliwa , spalanie zależy od kierowcy i ładunku od 35 do 39 litrów . Ja bym się zastanawiał nad wersjami od 460 do 500 bo 440 były bardzo awaryjne lub kup Scanie R480 lub R500 V8 mniejsze spalanie , kabiny obszerniejsze , awaryjność to zależy jak się dba o sprzęt , zawieszenie lepsze ma Volvo :)
Tak się zapytam miałeś dłuższą styczność z wymienionymi przez Ciebie modelami Volvo?. Tak się składa, że pracujemy w firmie gdzie 98% to Volvo i przewijały się tak już różne jednostki. Swojego czasu trzon taboru stanowiły auta właśnie z silnikami trzynastolitrowymi o mocach 440 i normach E4 i E5 były jeszcze E3. Złego słowa powiedzieć o tych motorach nie można a przez 4 lata jeździliśmy dwoma pojazdami o takiej mocy. Jeden z przebiegiem 750 tys został sprzedany. Poza wymianą eksploatacyjną oraz spadkiem kompresji, który trapił te silniki nic się z nimi nie działo więc proszę nie pisz bzdur, że to awaryjne jednostki. Spalanie FH 500 na poziomie 35-39 litrów? to już chyba istne katowanie tego auta. Potrafią nie wyjść nawet z trójki z przodu.

Mam kolegę w Nijhof-Wassink w Kutnie i od niego się dowiedziałem o silnikach Volvo bo oni mają prawie same 500 , mówił mi że 440 mają swoje wady , a o awaryjności to zależy jak ktoś dba , ze spalaniem to mówię w ciężkich warunkach . A sam jeżdzę na Scaniach więc nie Nie napinaj się tak :D

Autor:  trolu [ 28 paź 2013, 17:27 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH 500

na którym serwerze jedziesz tą skakanka ? :mrgreen:
39 litrów to jest kosmiczne spalanie
Man f2000 26.403 3 osiowy z 3 osiowa przyczepą i rzeczywistą masą całkowita często powyżej 50 ton i bez ogranicznika prędkości nie osiągał 39 litrów...

Autor:  mateo6655 [ 28 paź 2013, 17:32 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH 500

Cytuj:
na którym serwerze jedziesz tą skakanka ? :mrgreen:
39 litrów to jest kosmiczne spalanie
Man f2000 26.403 3 osiowy z 3 osiowa przyczepą i rzeczywistą masą całkowita często powyżej 50 ton i bez ogranicznika prędkości nie osiągał 39 litrów...

I nawet jakiś ( Troll ) się do rozmowy przyłączył :P gram na tym samym serwerze co ty :D Ze spalaniem trochę przesadziłem , mówię tylko to co usłyszałem od kolegi a wy się napinacie hehe :P

Autor:  Levuss [ 28 paź 2013, 20:19 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH 500

mateo6655 nikt się nie napina ja tylko stwierdzam fakty po kilkuletnim obcowaniu z modelami FH. Silniki D13 wszelkiej maści o mocy 440ps są akurat bardzo chwalone pomimo kilku wad. Ja ze swojej strony jak najbardziej polecam całą gamę silników D13.

Autor:  mateo6655 [ 28 paź 2013, 21:20 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH 500

Cytuj:
mateo6655 nikt się nie napina ja tylko stwierdzam fakty po kilkuletnim obcowaniu z modelami FH. Silniki D13 wszelkiej maści o mocy 440ps są akurat bardzo chwalone pomimo kilku wad. Ja ze swojej strony jak najbardziej polecam całą gamę silników D13.

Dzięki za opinie tych silników teraz będę wiedział że i 440 w Volvie jest dobra , :) ja obcuje od kilku lat w samych Scaniach więc o Volvach i ich silnikach wiem tylko z opinii innych serwisu i forumowiczów :)

Autor:  Rossi [ 28 paź 2013, 21:37 ]
Tytuł:  Re: VOLVO FH 500

Cytuj:
jeździliśmy
Dobra OK, ale:
Cytuj:
pracujemy
to już przesada.
Wiesz o co chodzi i temu ten OT.
To jakiś problem napisać zgodnie ze stanem faktycznym bez zawoalowywania?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/