wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

[Volvo FH12 420 D12D] Błąd układu paliwowego
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41628
Strona 1 z 1

Autor:  Mali141 [ 25 sty 2014, 0:24 ]
Tytuł:  [Volvo FH12 420 D12D] Błąd układu paliwowego

Witam
Walczę od dłuższego czasu z jednym chińczykiem, silnik D12D 420 '03. Poprzedni właściciel założył podstawę filtrów paliwa od silnika D12C, w zasadzie zamiast separatora i filtra założył podstawę samego filtra paliwa, natomiast separator zastąpił zwykłą pompką z sitkiem montując go daleko na ramie. Były problemy z ciśnieniem zasilania pompowtrysków i generalnie wyglądało to dość prowizorycznie. Próba znalezienia oryginalnej podstawy filtrów nie powiodła się, w serwisie powiedzieli, że za kilka tysięcy złotych mogą sprzedać inną podstawę separatora, ale to nie będzie oryginał od D12D. Ostatecznie zamontowałem podstawę od silnika D13, problemy z ciśnieniem znikły, silnik chodzi jak pszczółka, jednak komputer wyświetla nadal jeden błąd - "Fuel Feed Pump / Drive Stage / Electrical Fault". Z tego co wiem niektóre chińczyki posiadały elektryczną pompkę paliwa zamiast ręcznej, jednak w kabinie był po lewej stronie kierownicy dodatkowy przycisk. Ten okaz go nie posiada. Za to jest po prawej stronie kierownicy przycisk od (wg. mojego rozumowania) cewki w podstawie separatora paliwa odpowiedzialnej za wypuszczanie wody. Takowa cewka na podstawie jest. A piszę o niej dlatego, że po podłączeniu komputera znajomy "diagnosta" stwierdził, iż jemu błąd tłumaczy jako jakaś cewka, a nie pompka. Dlatego pomyślałem o tym elektrozaworze na podstawie filtrów. I faktycznie po naciśnięciu przycisku nie ma żadnej reakcji, posiadam również drugą taką podstawę separatora i obie mają różne oporności tej cewki. Jednak nawet podłączenie żarówki celem symulacji nie daje efektów i nie pojawia się żadne napięcie. Sprawdzałem wszystkie wolne przewody w obu wtyczkach (tej do podstawy separatora jak i czujnika ciśnienia paliwa) i w żaden sposób nie udało mi się niczego namierzyć. Niestety zapomniałem spisać kody błędów, jutro je dorzucę tutaj. Może ktoś spotkał się z tym błędem i wie czego mogę szukać? Wszelkie informacje się przydadzą ;)

Autor:  Kierownik [ 25 sty 2014, 16:09 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Ja mogę podpowiedzieć tyle, że zarówno ta elektryczna pompka jak i ta cewką są sterowane masą, a nie plusem.

Autor:  dominik 2004 [ 26 sty 2014, 0:35 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Podaj dokładny opis błędu mid itd.

Autor:  Mali141 [ 26 sty 2014, 15:06 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Cytuj:
Ja mogę podpowiedzieć tyle, że zarówno ta elektryczna pompka jak i ta cewką są sterowane masą, a nie plusem.
Każda podpowiedź przydatna ;)
Cytuj:
Podaj dokładny opis błędu mid itd.
Proszę bardzo:
MID128 SID78 FMI5

Autor:  marektruckserwis [ 26 sty 2014, 16:00 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

MID128 SID78 FMI5

Pompa paliwa FMI 5
Przerwa w obwodzie.

Przerwa w obwodzie pompy paliwa.
Zepsuty bezpiecznik zasilania pompy paliwa.
Przerwa w przewodzie między jednostką sterującą silnika i pompa paliwa.
Przerwa w obwodzie pompy paliwa.
Przerwa w przewodzie zasilającym pompę paliwa.
Wygenerowanie kodu usterki.
Polecenie zapalenia żółtej lampki.
Zapalenie się żółtej lampki.
Pompa paliwa nie działa

Autor:  Mali141 [ 26 sty 2014, 16:17 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Cytuj:
MID128 SID78 FMI5

Pompa paliwa FMI 5
Przerwa w obwodzie.

Przerwa w obwodzie pompy paliwa.
Zepsuty bezpiecznik zasilania pompy paliwa.
Przerwa w przewodzie między jednostką sterującą silnika i pompa paliwa.
Przerwa w obwodzie pompy paliwa.
Przerwa w przewodzie zasilającym pompę paliwa.
Wygenerowanie kodu usterki.
Polecenie zapalenia żółtej lampki.
Zapalenie się żółtej lampki.
Pompa paliwa nie działa
Dzięki wielkie ;)

Czyli tak jak podejrzewałem po ostatnich "podchodach", chodzi o jednak pompkę paliwa, to już bardzo ważna informacja. A czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi na jakich przewodach, lub na której wtyczce ta pompka powinna być? Podejrzewam, że na tej samej wtyczce co czujnik ciśnienia paliwa, bo są wolne trzy przewody z sześciu. Czym ona jest uruchamiana? Steruje nią moduł silnika czy jednak powinien być przycisk w kabinie? Diagnosta mówił, że wyprogramowanie tej pompki jest dość skomplikowaną sprawą i trzeba się pobawić z tym, może ktoś praktykował?

Autor:  mateusz2197 [ 26 maja 2014, 17:51 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Koledzy posiadam Volvo FH12 460 D12C,wyświetlił mi się błąd od czujnika ciśnienia paliwa,więc go kupiłem, oryginał volva ten czujnik ma taki bolec i na okrągłą wtyczkę. Pojechałem w trasę i po 2 godzinach jazdy znowu wyskoczył ten błąd,myślałem że się spalił bo to było Made in China ale oryginał Volva,wymieniłem na drugi diesel technic made in germany,przejechałem z godzinę i znowu to samo :( możłiwe że kolejny padł? Czy sprawdzać całą wiązkę?

Autor:  MechanikSochaczew [ 26 maja 2014, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Taniej wyjdzie podłączyć komputer i sprawdzić parametry.

Autor:  mateusz2197 [ 26 maja 2014, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Jakie parametry? Po podłączeniu jest widoczny błąd od czujnika ciśnienia paliwa.

Autor:  MechanikSochaczew [ 27 maja 2014, 5:02 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Podam ci później dane do sprawdzenia w/w czujnika.

Autor:  mateusz2197 [ 28 maja 2014, 15:12 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Ok :) a możliwe że to samochód pali te czujniki, bo oba padły prawie w tym samym czasie? No i jeszcze miałem chiński termometr temp. zewnętrznej i na wyświetlaczu w volvie wyświetlało się "no data" albo wskazywało 1,2,3,4,5,6,7.. , to kupiłem simensa i też po 2h jazdy jest tak jak było wcześniej.

Autor:  MechanikSochaczew [ 28 maja 2014, 19:50 ]
Tytuł:  Re: Odp: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Cytuj:
Ok :) a możliwe że to samochód pali te czujniki, bo oba padły prawie w tym samym czasie? No i jeszcze miałem chiński termometr temp. zewnętrznej i na wyświetlaczu w volvie wyświetlało się "no data" albo wskazywało 1,2,3,4,5,6,7.. , to kupiłem simensa i też po 2h jazdy jest tak jak było wcześniej.
Dziwne

Wysłane z mojego SM- N9005 za pomocą Tapatalk 2

Autor:  mateusz2197 [ 30 maja 2014, 16:46 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Możliwe że samochód pali te czujniki?

Autor:  Kierownik [ 30 maja 2014, 21:13 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

O ile sie nie mylę na czujki w Volvie idzie 5V. Te pierwsze modele miały jakąś wadę że napięcie wariowało. W jednym moim spaliły się dwa czujniki ciśnienia oleju przez to że serwis Volvo Radom nie słyszał o stabilizatorze napięcia (kupiłem w Volvo Rzgów za coś ok 400zł), wpina się go w układ przez czujnikiem ciśnienia oleju, od tej pory już nic się nie pali.

Autor:  MechanikSochaczew [ 30 maja 2014, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Obrazek

Autor:  mateusz2197 [ 30 maja 2014, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

A w oryginale gdzie ten stabilizator się znajduje?

Autor:  dominik 2004 [ 30 maja 2014, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Zasilanie 5v jest ze sterownika silnika a stabilizator 5v kosztuje ok 2 zł :lol: .

Autor:  mateusz2197 [ 31 maja 2014, 12:06 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Po założeniu tego czujnika paliwa, co świeci się że spalony,w miejsce czujnika oleju bo to takie same są, wszystko jest dobrze z ciśnieniem oleju i temp.

Autor:  Kierownik [ 01 cze 2014, 9:18 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH12 błąd układu paliwowego

Cytuj:
A w oryginale gdzie ten stabilizator się znajduje?
W orygunale to nie jest potrzebny, bo z kasety idzie 5V. Niektóre kasety sterujące dawały jakis dziwny prąd palący czujki, i do nich trzeba taki stabilizator.

Sam stabilizator średnio sprytny elektronik pewnie polutuje za 10zł, ale ja wolałem nie eksperymentować z czujnikami po 800zł każy i kupiłem ori volvo, za 400 coś zł. Kostki pasowały, była instrukcja gdzie co i jak powpinać, i przykręcić. Pół godziny i po robocie, chodzi już ze 3 lata.

Autor:  mateusz2197 [ 01 cze 2014, 14:07 ]
Tytuł:  Re: [Volvo FH12 420 D12D] Błąd układu paliwowego

To do tego czujnika ma dochodzić 5V ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/