wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Ciśnienia
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42100
Strona 1 z 8

Autor:  PNEUMASTER [ 26 mar 2014, 20:40 ]
Tytuł:  Ciśnienia

Jak tam Panowie powietrze po skokach temperatur zmierzone i wymienione na wiosenne ? Zaczepiali Was w serwisie o azocie ? :mrgreen: uargumentowali dlaczego tak a dlaczego nie ....nie warto dopłacać ?

Autor:  Długi [ 26 mar 2014, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

W naczepie z 9 na 8.
I jedna na blizniaku z 9 na 8,5.
Robić na 9? Jednia mówią, ze tak, inni znów inaczej...

Autor:  zzx [ 26 mar 2014, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Jak tam Panowie powietrze po skokach temperatur zmierzone i wymienione na wiosenne ? Zaczepiali Was w serwisie o azocie ? :mrgreen: uargumentowali dlaczego tak a dlaczego nie ....nie warto dopłacać ?
tam gdzie robię gumy zlikwidowali azot do ciężarówek mają tylko wytwornicę do osobówek, a chętnie bym skorzystał i dmuchnął świeży 'dymek".

Autor:  PNEUMASTER [ 26 mar 2014, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

ale po co za azot chcesz przepłacać skoro masz go 83% w powietrzu, trzymaj i kontroluj ciśnienie zwykłym powietrzem a będzie dobrze :wink:

[EDIT]
Cytuj:
W naczepie z 9 na 8.
I jedna na blizniaku z 9 na 8,5.
Robić na 9? Jednia mówią, ze tak, inni znów inaczej...
naczepa koniecznie do korekty na 9 :wink:

Autor:  zzx [ 26 mar 2014, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
ale po co za azot chcesz przepłacać skoro masz go 83% w powietrzu, trzymaj i kontroluj ciśnienie zwykłym powietrzem a będzie dobrze :wink:
jednak nie - kiedyś mierzyliśmy temperaturę ogumienia napompowanego azotem i powietrzem, z takim samym ładunkiem na tej samej trasie i okazało sie że opona z azotem była zdecydowanie chłodniejsza - ty wiesz dlaczego wiem również ja i dlatego chętnie pompuje kółka azotem.
ma to zaletę zimą, że śnieg się nie topi jak pojazd postoi i spokojnie można ruszyć bez mielenia kołami nawet na lodzie, a latem to wiadomo....

Autor:  PNEUMASTER [ 26 mar 2014, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Cytuj:
ale po co za azot chcesz przepłacać skoro masz go 83% w powietrzu, trzymaj i kontroluj ciśnienie zwykłym powietrzem a będzie dobrze :wink:
jednak nie - kiedyś mierzyliśmy temperaturę ogumienia napompowanego azotem i powietrzem, z takim samym ładunkiem na tej samej trasie i okazało sie że opona z azotem była zdecydowanie chłodniejsza - ty wiesz dlaczego wiem również ja i dlatego chętnie pompuje kółka azotem.
ma to zaletę zimą, że śnieg się nie topi jak pojazd postoi i spokojnie można ruszyć bez mielenia kołami nawet na lodzie, a latem to wiadomo....
hyhyhy :lol: dawaj dalej bo to dobre jest, rozumiem , że po jeździe opona w zimie ma ujemną temperaturę skoro śnieg się nie topi :lol: , owszem istnieje ale lekko przesadzasz z tą stabilnością cieplną :lol:
My kontrolujemy ciśnienia często i gratis a ile zdzieracie za pompowanie bredniami :mrgreen: ?

Autor:  zzx [ 26 mar 2014, 23:19 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
ale po co za azot chcesz przepłacać skoro masz go 83% w powietrzu, trzymaj i kontroluj ciśnienie zwykłym powietrzem a będzie dobrze :wink:
jednak nie - kiedyś mierzyliśmy temperaturę ogumienia napompowanego azotem i powietrzem, z takim samym ładunkiem na tej samej trasie i okazało sie że opona z azotem była zdecydowanie chłodniejsza - ty wiesz dlaczego wiem również ja i dlatego chętnie pompuje kółka azotem.
ma to zaletę zimą, że śnieg się nie topi jak pojazd postoi i spokojnie można ruszyć bez mielenia kołami nawet na lodzie, a latem to wiadomo....
hyhyhy :lol: dawaj dalej bo to dobre jest, rozumiem , że po jeździe opona w zimie ma ujemną temperaturę skoro śnieg się nie topi :lol: , owszem istnieje ale lekko przesadzasz z tą stabilnością cieplną :lol:
My kontrolujemy ciśnienia często i gratis a ile zdzieracie za pompowanie bredniami :mrgreen: ?
myśl sobie co chcesz to co napisałem to czysta praktyka kierowcy nie gumiarza.

Autor:  DAJANO [ 27 mar 2014, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Ja mialem ostatnio jazde z moim wymieniaczem ( czyt. wulkanizatorem ). Przy okazji wymiany napedow kazalem sprawdzic cisnienie na zestawie.Po zjezdzie auta na firmie poszedlem dla swietego spokoju sprawdzic zaufanego sprzedawce :twisted: myslalem ze wyjde z siebie. Os prowadzaca byla nawet nie ruszona , nowe ktore zakladali byly ok , ale za to na naczepie eldorado. Rozbieznosc 1.5atm :evil: nie wiem jak oni to zrobili ale mialem od 8-9.5 gdzie w moim rozmiarze 385/55R19.5 ma byc 8,3atm.Rece mi opadly , oczywiscie tlumaczenie ze to tylko ludzie itp.

Autor:  PNEUMASTER [ 28 mar 2014, 9:02 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

trzymaj na 55tce 9.0 będzie zdrowiej. Co do sytuacji....cóż klasyka gatunku, jedni udają , że płacą (właściciel wulkanizatora) a drudzy, że pracują. Czy na prawdę taniość jest tym co poszukujemy/poszukujecie ? :(

Autor:  STRALIS 500 [ 28 mar 2014, 9:35 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Kolego Pneumaster a w osobowce przy rozmiarze 205/55R16 jakie powinno być ciśnienie?

Autor:  PNEUMASTER [ 28 mar 2014, 15:24 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Kolego Pneumaster a w osobowce przy rozmiarze 205/55R16 jakie powinno być ciśnienie?
co do osobówki to nie masz chyba bana na google ? :mrgreen: chyba, że pytasz o dostawczaka to ja mam w 16C stałe 4 bary ale i stale mam 3,5 tony na grzbiecie. Jak średnio wozisz to trzymaj 3bary.

Autor:  Kierownik [ 28 mar 2014, 19:24 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

A w 245/45/18 i 225/55/17?

Autor:  davo76 [ 28 mar 2014, 20:57 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Sprawdzilem dzis wszystkie koła i o dziwo naczepa cala 9 bar, napedy wszystkie po 8 bar. Przodow nie sprawdzilem bo cos wentle za glebokie jutro innym zegarem zbadam, pierwszy raz nie musialem nic dobijac a ostatnio sprawdzane ze 3 miechy temu...

Autor:  PNEUMASTER [ 28 mar 2014, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Sprawdzilem dzis wszystkie koła i o dziwo naczepa cala 9 bar, napedy wszystkie po 8 bar. Przodow nie sprawdzilem bo cos wentle za glebokie jutro innym zegarem zbadam, pierwszy raz nie musialem nic dobijac a ostatnio sprawdzane ze 3 miechy temu...
jak już będziesz miał inny manometr sprawdź te same co sprawdzałeś....tak dla sprawdzenia :mrgreen: manometru też

Autor:  Wilk 09 [ 28 mar 2014, 22:12 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Co do ciśnienia opon to staram się je sprawdzać średnio co dwa miesiące, a częściej jak akurat wsiadam na pojazd po kimś. Wiadomo że jak się trafi pojazd z mocno po tuczonymi felgami lub dwoma wkrętami w oponie zamiast naprawy, to wtedy raz w tygodniu. Sprawa azotu, nie spotkałem się z lepszymi parametrami prowadzenia pojazdu po zastosowaniu. Czyli działa stara zasada po co przepłacać jeśli nie widać efektów :wink: . Przy zmianie temperatur często tak jak to jest w tym roku, spadek w oponie to średnio 0,2 do 0.5 bar co dwa miesiące.

Autor:  PNEUMASTER [ 28 mar 2014, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

i takich użytkowników zdających sobie sprawę z własnych pieniędzy oby jak najwięcej :D

Autor:  leman57 [ 29 mar 2014, 23:52 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

A może orientuje się ktoś, jaki wpływ na spalanie ma nieprawidłowe ciśnienie w oponach, oraz czy jest różnica w spalaniu opony letnie/zimowe?

Autor:  PNEUMASTER [ 30 mar 2014, 9:10 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
A może orientuje się ktoś, jaki wpływ na spalanie ma nieprawidłowe ciśnienie w oponach, oraz czy jest różnica w spalaniu opony letnie/zimowe?
oczywiście, że jedno i drugie ma wpływ na paliwo, po to istnieją opony długo dystansowe, regionalne czy zimowe. Looknij tutaj http://www.pneumaster.pl/index.php/metodyka

Autor:  bob500 [ 12 wrz 2014, 15:22 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

mam takie pytanie czym pompujecie do tych 9 barów bo chyba na stacji żaden kompresor na tyle nie pozwala
jestem swiezakiem wiec sorry za debilne pytanie

Autor:  bibor80 [ 12 wrz 2014, 15:27 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Kompresory przeznaczone dla aut ciężarowych do tylu pompują. Dziś pompowałem koło w naczepie.
Możesz podłączyć wąż do zbiornika powietrza w aucie i wtedy pompować.

Strona 1 z 8 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/