wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Opona prowadząca Kormoran - dziwne pęknięcia http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42821 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Cyryl [ 22 lip 2014, 17:04 ] |
Tytuł: | Re: Opona prowadząca Kormoran - dziwne pęknięcia |
nie wiem na co chcesz zwrócić uwagę, bo te idealnie prostopadłe rowki do obwodu dla mnie są jakimiś wyżłobieniami technologicznymi spod matrycy, a nie wynikiem uszkodzeń. natomiast te minimalne pęknięcia ukośne to początek odwarstwiania się bieżnika od opony. okres gwarancji to 3 lata (jak się nie mylę) i dystans 250 tyś km powoduje, że przed zimą lub na wiosnę czas zastanowić się nad nowymi. ale są tacy co na takich oponach przejadą jeszcze drugie tyle. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 22 lip 2014, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: Opona prowadząca Kormoran - dziwne pęknięcia |
Cytuj: (...)natomiast te minimalne pęknięcia ukośne to początek odwarstwiania się bieżnika od opony.
Właśnie chodzi mi o te ukośne pęknięcia. Na reklamację nie ma bardzo co liczyć, bo auto kupione było jako poleasingowe i miało założone tyle-co nowe opony na oś prowadzącą.
okres gwarancji to 3 lata(...) |
Autor: | Kapsiu [ 22 lip 2014, 18:11 ] |
Tytuł: | Re: Opona prowadząca Kormoran - dziwne pęknięcia |
U nas, na Volvie jesienią 2011 były założone nówki kormorany i opona pracowała i ścierała się idealnie, ale zbliża się okres 3 lat użytkowania i już zaczynają się robić cuda, pęknięcia podobne do twoich Jester, delikatne wybrzuszenia itp. 3 Lata spokoju, a potem za miesiąc parę milimetrów potrafi sie zjechać. Ponoć Kormornaki tak mają. |
Autor: | PNEUMASTER [ 22 lip 2014, 20:28 ] |
Tytuł: | Re: Opona prowadząca Kormoran - dziwne pęknięcia |
Cytuj: Cytuj: (...)natomiast te minimalne pęknięcia ukośne to początek odwarstwiania się bieżnika od opony.
Właśnie chodzi mi o te ukośne pęknięcia. Na reklamację nie ma bardzo co liczyć, bo auto kupione było jako poleasingowe i miało założone tyle-co nowe opony na oś prowadzącą.okres gwarancji to 3 lata(...) Summa summarum ściągaj przed zimą i do reklamacji. |
Autor: | igoR84 [ 23 lip 2014, 11:02 ] |
Tytuł: | Re: Opona prowadząca Kormoran - dziwne pęknięcia |
jak dla mnie 250tkm to dobry wynik, ja miałem na przodzie nowe Kormorany z tym ze 80, i wytrzymały może 220tkm, dalej nie było co jeździć, bieżnika już prawie nie było |
Autor: | Cyryl [ 23 lip 2014, 11:21 ] |
Tytuł: | Re: Opona prowadząca Kormoran - dziwne pęknięcia |
jeżeli w gwarancji jest 3 lata bez limitu kilometrów, to czego się nad tym nie schylić. tylko problem jest w tym czy masz dowód kupna w postaci rachunku, faktury czy paragonu. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 23 lip 2014, 11:45 ] |
Tytuł: | Re: Opona prowadząca Kormoran - dziwne pęknięcia |
Cytuj: (...)Dlaczego się reklamacji obawiasz ? Dawaj, zaznacz na kwicie , że nie zgadzasz się na przecięcie i zażądaj zwrotu opony.
Właśnie o to chodzi, że "kwitów" na opony nie ma. Ciągnik kupiony był jako poleasingowy, w DAFie. Tuż przed sprzedażą miał założone nówki opony (wspomniane Kormorany) i na takich wyjechał z placu.(...)Ciśnienie sprawdzałeś, a poprzedni właściciel ? Dużo powie wygniecenie stopki po demontażu.(...) Co się tyczy ciśnień - jestem jedynym "użytkownikiem" tego ciągnika, więc Pneumaster pilnuję opon tak, jak mi kiedyś pisałeś. Swoją drogą nasuwa mi się pytanie (jestem laikiem w tym temacie): jak poznasz po stopce, czy opona była przepompowana czy też niedopompowana - eksploatowana z niewłaściwym ciśnieniem? Poza tym tak na prawej jak i na lewej oponie jest jeszcze 6mm bieżnika, więc gdyby nie te pęknięcia, to jeszcze parę kilometrów by na nich przejeździł. |
Autor: | PNEUMASTER [ 23 lip 2014, 12:40 ] |
Tytuł: | Re: Opona prowadząca Kormoran - dziwne pęknięcia |
Cytuj:
Właśnie o to chodzi, że "kwitów" na opony nie ma.
Poznasz po wygięciu/wygnieceniu stopki. Stopka sporo mówi, przeciążone , przegrzane itd szkoda wywodów na ten temat - za dużo tłumaczenia. Kwitu zakupu do reklamacji nie musisz mieć, podajesz w formularzu rynek wtórny lub pierwszy montaż , datę zakupu opon mniej więcej co do miesiąca i już. Obowiązkiem producenta jest rozpatrzenie każdej dostarczonej reklamacji niezależnie od źródła pochodzenia. Takie pęknięcia na Kormo 70 pojawiały się nawet na prawidłowych ciśnieniach. Resztę opisze producent w reklamacji. Składaj ja i już.
Swoją drogą nasuwa mi się pytanie (jestem laikiem w tym temacie): jak poznasz po stopce, czy opona była przepompowana czy też niedopompowana - eksploatowana z niewłaściwym ciśnieniem? |
Autor: | Lechmot [ 23 lip 2014, 13:48 ] |
Tytuł: | Re: Opona prowadząca Kormoran - dziwne pęknięcia |
U mnie na pirelkach co maja ok 15tys km sa podobne pęknięcia a opona z tego roku.... |
Autor: | Wilk 09 [ 24 lip 2014, 19:28 ] |
Tytuł: | Re: Opona prowadząca Kormoran - dziwne pęknięcia |
Co do opony Kormoran to nie ma dobrych wspomnień i to bez znaczenia czy w osobowym, dostawczym, czy ciężarowym. Prawdę powiedziawszy to w osobówce po pękał mi karkas co spowodowało zdeformowanie opony i co było śmieszne też nigdy nie miała kontaktów z krawężnikami, ani też z przeładowaniami. Po drugie w czasie deszczu stawała się mocno śliska. Bardzo dobrze tą oponę podsumował Kolega Pneumaster jako budżetową. Co do stanu tych opon to nie jest źle w większości firm w których jeździłem powiedzieli by że jestem przewrażliwiony (czyt. że szukasz dziury w całym). Z tego co sam widziałem jeśli pojazd miał złe ciśnienie w oponach za niskie to pęknięcie jest raczej wzdłuż łącznie karkasu z warstwą ścieralną ,a przy za wysokim łysienie przez środek opony. Tego typu pęknięcia pojawiają się przy przeładowaniu i mocnym skręcaniu na boki (duże prędkości na zakrętach). Ale u Ciebie może to być wada fabryczna opony. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |