wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

scania 124L jazda bez intercoolera
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43140
Strona 1 z 1

Autor:  wasylo2 [ 28 wrz 2014, 9:46 ]
Tytuł:  scania 124L jazda bez intercoolera

Witam serdecznie. Moze ktos przerabial temat i orientuje sie? Chodzi o uzytkowanie auta z pominieciem intercoolera. Od razu wyjasnie o co chodzi. Zamierzam zasilac silnik dodatkowym "paliwem" jakim jest para wodna. System sprawdzony w osobowym aucie bez intercoolera, daje wymierne oszczednosci w spalaniu. Chcialbym zastosowac to rozwiazanie w scani ale zeby nie chlodzilo pary wodnej trzeba wymontowac intercooler. Czy ktos ma pomysl jak bedzie sie zachowywal silnik? :roll: Czy komus zdarzylo sie jechac bez intercoolera. Bardzo dziekuje za ewentualne sugestie i pomysly. Zapraszam do dyskusji. Marek

Autor:  Marix [ 28 wrz 2014, 10:14 ]
Tytuł:  Re: scania 124L jazda bez intercoolera

Myślę, że róznica będzie niewielka, ale oczywiście będzie trochę mniejsza moc, większe spalanie. Szczególnie w okresie zimowym, kiedy powietrze jest chłodne/gęste/natlenione różnica nie będzie wielka. Jednak przy wyższych temperaturach silnik będzie doładowywany gorącym powietrzem, co z pewnością nie będzie korzystne.

Możesz napisać w innym temacie w jakim aucie osobowym testujesz tą parę wodną, jakie rezultaty, jakieś zdjęcia? ewentualnie PW

Autor:  wasylo2 [ 28 wrz 2014, 10:26 ]
Tytuł:  Re: scania 124L jazda bez intercoolera

Testowane bylo w niesmiertelnym MB 124 2.5D i tam oszczednosci siegaly powyzej 40 %. Patent jest bardzo prosty; miedziane rurki owiniete na kolektorze wydechowym, puszczona woda, ktora zmienia sie w pare, nastepnie podana para do kolektora ssacego. Para wodna przy wybuchu w cylindrze zwieksza swoja objetosc kilkadziesiat razy, dzieki temu wzrasta sprawnosc silnika. Jednak trzeba wyeliminowac intercooler z obiegu bo bedzie chlodzil pare. Silnik zwieksza moc i pracuje ciszej i bardziej "miekko"

Autor:  Grzesiek_KBR [ 28 wrz 2014, 10:29 ]
Tytuł:  Re: scania 124L jazda bez intercoolera

Matrix, ty chyba nie miałeś porównania sprawnego układu dolotowego oraz z nieszczelnym intercoolerem, wbrew pozorom (twoim myślę że) jest wyraźnie odczuwalny spadek mocy, po drugi czujnik ciśnienia doładowania jest za intercoolerem, a między innymi na podstawie jego danych jednostka sterująca określa dawkę paliwa. Dodam że ma też znaczenie temperatura powietrza zasilającego.

Intercooler można by spróbować ominąć tzn. zrobić bezpośrednie połączenie z kolektora wydechowego do dolotowego dla samej rurki z parą, ale pytanie jak ze szczelnością tego układu.

Autor:  wasylo2 [ 28 wrz 2014, 10:49 ]
Tytuł:  Re: scania 124L jazda bez intercoolera

Tak to oczywiste ze uklad po eliminaci intercoolera musi byc szczelny, z tym nie ma problemu, wystarczy rura o tej samej srednicy co wejscie intercoolera.. Bardziej zastanawiam sie nad tym czy wyzsza temperatura powietrza wplynie na np spalanie stukowe i jak znaczaca wplynie na spadek mocy. Dodanie pary wodnej powinno wyrownac strate mocy.
Generalnie chcialbym zmiejszyc znaczaco zluzycie paliwa bo to najwiekszy koszt w transporcie

Autor:  Marix [ 28 wrz 2014, 14:28 ]
Tytuł:  Re: scania 124L jazda bez intercoolera

Cytuj:
Matrix, ty chyba nie miałeś porównania sprawnego układu dolotowego oraz z nieszczelnym intercoolerem, wbrew pozorom (twoim myślę że) jest wyraźnie odczuwalny spadek mocy,
a kto powiedział, że układ dolotowy nie będzie szczelny?
Wpływ intercoolera można zobaczyć na przykładzie takich aut jak moje, w mondeo 1/2 1.8TD, gdzie intercooler leży na silniku, co jest bardzo nieefektywne, gdyż nigdy nie ma takiego dobrego dopływu zimnego powietrza, jak bezpośrednio przed atrapą, poza tym sam silnik ogrzewa intercooler.

W związku z tym w upały auto jest znacznie słabsze.

Co do tej pary, interesowałem się tym jakiś czas temu i mam spore wątpliwości.
Mam też wątpliwości, czy historia z owym mercedesem faktycznie Tobie się przydarzyła, czy opisujesz mercedesa tego "wynalazcy", o którym filmiki są na youtubie. Kanistry z wodą ma na siedzeniu pasażera....

Gość nie potrafił podać nawet precyzyjnych danych, bo stwierdzenie, ze pali około ileś tam dziesiąt mniej, to żadna nauka..... chce zobaczyć filmik z konkretnego testu drogowego, spalanie mierzone z tankowanie pod korek przed i po.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 28 wrz 2014, 14:53 ]
Tytuł:  Re: scania 124L jazda bez intercoolera

Cytuj:
Wpływ intercoolera można zobaczyć na przykładzie takich aut jak moje, w mondeo 1/2 1.8TD, gdzie intercooler leży na silniku, co jest bardzo nieefektywne, gdyż nigdy nie ma takiego dobrego dopływu zimnego powietrza, jak bezpośrednio przed atrapą, poza tym sam silnik ogrzewa intercooler.
No niby tak ale tu mamy podany model Scanii 124L więc intercooler jest bezpośrednio za atrapą.
Cytuj:
Generalnie chcialbym zmiejszyc znaczaco zluzycie paliwa bo to najwiekszy koszt w transporcie
Polecam dbanie o należyty stan techniczny i naprawy wykonywane na bieżąco, a nie jak typowy polski przewoźnik "a z tym to się da jeździć", a później wieli zdziwko że auto pali 35l/100 i kupa czujników do wymiany.

Autor:  wasylo2 [ 28 wrz 2014, 15:30 ]
Tytuł:  Re: scania 124L jazda bez intercoolera

A tak podsumowujac, jak waszym zdaniem bedzie sie zachowywac scania z wymontowanym IC oczywiscie obieg zamkniety i szczelny.
Co do testow to sprawdzilem system z para i dziala, natomiast nie wiem jak bedzie sie zachowywal w ciezarowce, z pewnoscia trzeba dostarczyc duzo wieksza ilosc pary niz w osobowym testowalem tez hho w autobusie miejskim ale w pojezdzie z 95 rocznika wiec bez zadnej elektroniki i bylo okolo 10% oszczednosci. Autobusy normalnie pala okolo 50 l.

Autor:  dominik 2004 [ 28 wrz 2014, 19:39 ]
Tytuł:  Re: scania 124L jazda bez intercoolera

Nie prościej parę wprowadzić za intercoolerem .

Autor:  wasylo2 [ 28 wrz 2014, 19:52 ]
Tytuł:  Re: scania 124L jazda bez intercoolera

To byloby najprostsze ale turbina dmucha cisnienie... trzeba podac pare przed turbina

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/