Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 wrz 2014, 17:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sie 2014, 11:03
Posty: 30

wyjaśni mi ktoś jak się obsługuje skrzynie z połówkami
6 umiem 8 z skrzynią malą i duzą tez umiem bo mialem egzamin
ale jak jest np wiecej biegów?

Oraz od czego zalezy czy pedal sprzegla chodzi lekko czy ciezko


Post Wysłano: 14 wrz 2014, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

W 99% aut nie ma więcej biegów niż 8 + połówki, których zresztą w skrzyni 8ce prawie nie trzeba używać.

Lekko chodzi kiedy układ jest świeży sprawny. W takim co milion może już tak lekko nie chodzić, ale nie jest powiedziane że będzie chodził ciężko.
Tak czy siak, ma się dać wciskać z taka siłą, żeby po całym dniu jazdy nie było zakwasów.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 14 wrz 2014, 19:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

w najbardziej rozbudowanych skrzyniach manualnych zwykle ZF rozkład biegów jest na kształcie litery H jak w Maluchu, czy innym prymitywie. rozbudowane jest to o dolną i górną skrzynię oraz połówki, ale zawsze to zostanie H i nic więcej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 wrz 2014, 0:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2013, 11:02
Posty: 130
Samochód: TGA
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
W 99% aut nie ma więcej biegów niż 8 + połówki, których zresztą w skrzyni 8ce prawie nie trzeba używać.
W Integralce 390 przy 24t na plecach trzeba i to sporo :D

Do półbiegów trzeba się przyzwyczaić a gdy już się ogarnie jak wykorzystywać je w odpowiedni sposób to są bardzo wygodne :) A co do sposobu używania: wrzucasz powiedzmy 7 bieg, pstryczek (czy co tam innego jest na lewarku - zależy od konstrukcji) masz "na dół", przestawiasz go "do góry" i gdy widzisz że pasowałoby wrzucić następny bieg odpuszczasz gazu i wciskasz sprzęgło. Z "małej 7" robi się "duża". I tak na każdym z biegów (łącznie ze wstecznym)


Post Wysłano: 17 wrz 2014, 16:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sie 2014, 11:03
Posty: 30

mozna jasniej?
chodzi o połówki i skrzynie dolna, góra to sie sprzeglo wciska aby zmienic z dolnej na górną?


Post Wysłano: 17 wrz 2014, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lip 2010, 17:54
Posty: 54
Samochód: X9
Lokalizacja: Sandomierz

Jedziesz na 4 biegu dajesz na luz lewarek w prawo do oporu (nie potrzeba sprzęgła) dajesz 5 (jest w miejscu 1) i jeżeli jest na połówce to na tablicy wyświetlają się takie zielone tryby dajesz pstryczek na lewarku w prawo i naciskasz sprzegło i masz cały bieg (nie ma tej zielonej kontrolki) Chyba to dobrze wytłumaczyłem


Post Wysłano: 18 wrz 2014, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sie 2014, 11:03
Posty: 30

Cytuj:
Jedziesz na 4 biegu dajesz na luz lewarek w prawo do oporu (nie potrzeba sprzęgła) dajesz 5 (jest w miejscu 1) i jeżeli jest na połówce to na tablicy wyświetlają się takie zielone tryby dajesz pstryczek na lewarku w prawo i naciskasz sprzegło i masz cały bieg (nie ma tej zielonej kontrolki) Chyba to dobrze wytłumaczyłem
a mozna jasniej/
Sorki ale jak poznac czy ma połówki?
uczylem sie starem to mial 6 biegów i chyba połówek nie mial
na egzaminie byl tez star/man (to wkońcu star czy man) to to samo jest?
to mial 4 biegi po daniu w prawo cos sie zmienialo (na inną skrzynie?) i byly dalej 4 ale juz 5-6-7-8
i tu pytanie czy połówki byly tez?
Czy musze zawsze pokolei biegami mielic 1,2,3,4,5,6,7,8 czy mozna 2,5,7,8?
Czy jak są połówki to mozna jechac na połówce ? W jakim celu te połówki są?

A tak pozatym to nie widze sensu biegów 8 czy 16 jak czy jest 6 czy 8 to juz najwyższy wbija sie przy ok 50-55km/h wiec czemu te biegi są tak krótkie?


Post Wysłano: 19 wrz 2014, 10:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lip 2010, 17:54
Posty: 54
Samochód: X9
Lokalizacja: Sandomierz

1.viewtopic.php?f=47&t=29264&hilit=zmiana ... C3%B3wkach
2.viewtopic.php?f=89&t=4563&hilit=zmiana+ ... C3%B3wkach

Nie musisz zawsze dawać 1,2,3,4 itd Nie załadowanym można np.2,4,5 wszystko zależy od pojazdu i ładunku.
Tak można jechać na połówce, poczytaj te tematy tam dużo opis


Post Wysłano: 19 wrz 2014, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2014, 13:05
Posty: 30
Samochód: Mercedes Atego
Lokalizacja: okolice Teresina

Wpisz na YouTube zmiana biegów w ciężarówce i wyskoczy ci kilka filmików.


Post Wysłano: 20 wrz 2014, 11:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sie 2014, 11:03
Posty: 30

czyli podsumowując jak przebijam z górnej na dolną i odrwotnie to nie trzeba sprzegla wciskać
a jak wygląda sprawa z polówkami jak to sie wlacza? Sprzegło trzeba wciskac

a na biegu mozna zostawiac auto np w czasie postoju?


Post Wysłano: 20 wrz 2014, 15:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lip 2010, 17:54
Posty: 54
Samochód: X9
Lokalizacja: Sandomierz

Cytuj:
czyli podsumowując jak przebijam z górnej na dolną i odrwotnie to nie trzeba sprzegla wciskać
a jak wygląda sprawa z polówkami jak to sie wlacza? Sprzegło trzeba wciskac

a na biegu mozna zostawiac auto np w czasie postoju?

Tak sprzegło się wciska i wchodzi bieg.

Nie nie można zostawiać ponieważ gdy ujdzie powietrze z układu nie wciśniesz sprzegła oraz w nowszych autach nie odpalisz na biegu


Post Wysłano: 20 wrz 2014, 17:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sie 2014, 11:03
Posty: 30

tak mnie instruktor uczył
to czemu zawsze nigdy nie bylo powietrza u nas w Lce a na biegu zostawialem i sprzeglo chodzilo
od czego zalezy czy sprzeglo chodzi koszmarnie twardo czy bardzo lekko tak jak w osobówce
np u mnie w osobówce chodzi koszmarnie ciezko a w innej takiej samej 10 razy lzej
to samo w ciezarówkach lekko ciezko

a jak przebijacie te przebitki i skrzynie to tez sprzeglo wciskacie?


Post Wysłano: 21 wrz 2014, 8:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

w ciężarówce sprzęgła są sterowane hydraulicznie ze wspomaganiem pneumatycznym ( jak mało powietrza to nie wciśniesz pedału), często zdarza się że są wyrobione ośki w pedałach dlatego może chodzić ciężko.

w Lce pewnie dało radę wcisnąć tylko raz (bo trochę wiatru było, a drugi raz już nie poszło by).

w trakcie jazdy musisz wcisnąć sprzęgło by zmienić bieg pełny na 1/2 lub skrzynię na mała czy dużą.

w czasie postoju skrzynię małą na dużą i odwrotnie możesz zmienić bez sprzęgła, ale by zmienić bieg pełny na 1/2 lub odwrotnie musisz wcisnąć sprzęgło.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 21 wrz 2014, 10:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sie 2014, 11:03
Posty: 30

a można na półówce jechać?
czyli jak na 4 wrzucimy połówke to bedzie 3,5 czy 4,5?
W każdym aucie są połówki?
ja jezdziłem autobusem 5 biegowym, 6b, cięzarowym 6b i i 8 z przebitką ale połówek tam nie było

A co do sprzegła to niemożliwe bo w każdym można było go wcisnąc a powietrza nie było wcale więc 0 a sprzęgło chodziło normalnie


Post Wysłano: 21 wrz 2014, 10:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Jak jedziesz na 4 i wrzucisz połówkę, to zejdziesz na 3.5. Połówki to normalny bieg i służy do tego by na nim jechać. Nie w każdym aucie są połówki. W staromanie nie było. Bylo 6 pełnych biegów.


Post Wysłano: 21 wrz 2014, 13:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:

A co do sprzegła to niemożliwe bo w każdym można było go wcisnąc a powietrza nie było wcale więc 0 a sprzęgło chodziło normalnie
niemożliwe to jest to jak małą masz wiedzę techniczną.

viewtopic.php?f=11&t=22380

miałem L-2000 i bez wiatru nie dało rady wcisnąć sprzęgła.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 21 wrz 2014, 13:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2008, 10:53
Posty: 512
GG: 12345722

Ty naprawde masz C, masz D i cos tam jeszcze czy w konia nasz probujesz zrobic?


Wysłane z mojego iPhone 5s za pomocą Tapatalk 2


Post Wysłano: 21 wrz 2014, 16:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

coś mi się wydaje, że robimy korespondencyjny kurs seksu.

musiałbyś siąść za kierownicą zwykłej ciężarówki, jeden z kolegów z forum koło Ciebie i dopiero wtedy miałbyś szanse na zrozumienie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 wrz 2014, 15:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sie 2014, 11:03
Posty: 30

A w ciężarówkach też się wywaza koła? W jaki sposób się podłacza wąż do pompowania do sprężarki/


Post Wysłano: 26 wrz 2014, 18:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Zaczyna się robić wesoło :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: