Cytuj:
Zawór spuszczania kondensatu służy do spuszczania wody, która się skrapla z nieosuszonego powietrza. Generalnie za wychwytywanie wody odpowiedzialny jest osuszacz, ale jeśli wkład jest zużyty, lub też zachodzą ku temu inne okoliczności wówczas pojawia się woda w układzie. Jak często spuszczać? Nie ma na to recepty. Lepiej wymienić wkład osuszacza i nie będzie problemu z wodą w układzie.
Dlaczego pytasz "czy rano" - ZAWSZE powinno być powietrze w układzie pneumatycznym.
Przy naciskaniu pedału hamulca powietrze naciska na membranę siłownika, czyli pojawia się ciśnienie w układzie roboczym.
Jeśli zaciągniesz hamulec postojowy - z układu schodzi powietrze (dokładniej z siłownika), a sprężyny w siłownikach dociskają klocki do tarcz hamulcowych. Niektórzy producenci tak konstruują układ hamulcowy, iż ten działa tylko na oś tylną (most napędowy), inni zaś stosują system, w którym zahamowane są wszystkie koła ciągnika. Odrębną sprawą jest naczepa. Teoretycznie da się zahamować płynnie hamulcem postojowym, ale wymaga to odpowiedniego wyczucia - nie jest to zasada "zero-jedynkowa". Pojawia się pytanie: po co tak hamować?
Jak mogą się popsuć hamulce? Co przez to rozumiesz?
Sprzęgło i układ hamulcowy mają tylko jedną wspólną rzecz - pneumatykę. Ale to i tak sprzęgło (a dokładnie układ wspomagania) pracuje na osobnym obwodzie - jeśli mnie pamięć nie myli - na czwartym obwodzie. Płyn hamulcowy w układzie sprzęgła spełnia funkcję sterującą pracą siłownika, sprężone powietrze zaś ma inną funkcję - wspomagać.
To moze byc pojazd co nie ma hamowanej osi kierowanej??
Myślałem że ręczny dziala 1/0 tak mi instruktor tłumaczył i dozować nie można.
A to nie jest tak że podczas hamowania uchodzi powietrze i za pomocą sprężyny są wszystkie koła hamowane?
A co jak sie rozszczelni układ?
Hamulce są 2 obwodowe też?
Ale są tez pojazdy z pneumatyką + płyn hamulcowy.