Po przejechaniu na pusto kilku km temp wskakuje na 100 stopni i więcej przy czym chłodnica zimna, w zbiorniczku woda ciepła ale sie nie gotuje, węże miękkie.
Przepłukałem cały układ bo chyba poprzedni właściciel nasypał doktora do chłodnicy. była brązowa woda.
Został wymieniony czujnik i 2 termostaty ale poprawy nie ma.
W drodze powrotnej do domu gdy temp wskazywała niemalże 120 stopni nagle spadła do 80 a chłodnica u samej góry zrobiła się ciepła.
Czy na podstawie tego opisu ktoś z was potrafi powiedzieć co się dzieje? Czy możliwe że pompa wody nie tłoczy?
Proszę pomóżcie bo mechanicy którym zostawiam auto naciągają mnie. Najchętniej wymienily by wszystkie elementy na nowe.
Pukałem ale to nic nie daje. Zauważyłem że przy większym obciążeniu prądu ( światła mijania i awaryjne ) wskazówka wchodzi o około 5-10 stopni wyżej.
Po wyłączeniu silnika ( z obawy przed przegrzaniem ) i włączonym kluczyku wskazówka wskazuje 70 stopni, gdy włącze silnik zegar wskazuje 100 stopni lub więcej
Nic sie nie zapala. Jestem świezym kierowcą mana więc nie znam jego budowy - zauważyłem ze od dołu w zbiorniczku wyrównawczym jest jakiś czujnik który można wyjąć. Nie jest on podłączony , wtyczka skorodowała. Czy ten czujnik jest odpowiedzialny włąsnie za zaświecenie się jakiejś lampki awaryjnej w razie wysokiej temp ?
Jeszcze jedna rzecz mnie niepokoi a mianowicie to że dolewam i dolewam płyn do zbiorniczka a on cały czas gdzieś się wchłania. Pod silnikiem sucho, w oleju też nie widać oznak przecieku. Czy płyn który dolewam przelewa się do zbiorniczka obok ( są ze sobą połączone ) ???
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
W zbiorniku masz czujnik poziomu płynu. Kontrolka zapala się w dwóch przypadkach gdy jest za niski poziom płynu oraz gdy jest za wysoka temperatura jak dobrze pamiętam 95 stopni. Jednocześnie z tą kontrolką zapala się kontrolka STOP.
Po przekroczeniu 95 stopni sterownik EDC ogranicza moc silnika. Sterownik EDC posiada osobny czujnik temperatury.
Sprawdź żarówki od kontrolek jeśli są OK to masz problem z samym wskaźnikiem temperatury lub masą kabina-silnik ale wtedy też wariuje wskaźnik ciśnienia oleju
Oba zbiorniki mają z sobą połączenie i płyn przelewa się z jednego do drugiego
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Czujnik poziomu jest w tym miejscu co pisałeś pod spodem zbiornika z tą wtyczką zaśniedziałą
Korek ma być szczelny jeden i drugi, może uszczelka jest walni eta i ktoś zrobił dziurę specjalnie w korku dlatego węże nie robią się twarde jak kompresja idzie do układu chłodzenia
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Tak to jest czujnik poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym
Wyciągnij zawleczkę i dziurę zatkaj palcem i tak potrzymaj prze chwile jak puścisz palec to zobaczysz czy wylatuje ciśnienie czy nie
Korek możesz kleić lub kupić nowy za parę złoty w sklepie czy jakimś szrocie
Widzę że fachowo jest zamocowany zbiornik wyrównawczy do chłodnicy na jakąś gumkę
Jutro musze ruszyć w trasę. Co robić gdy temp znowu skoczy do 100 stopni?
Jak wygląda kontrolka od poziomu płynu? Jak się nie mylę jest ona spalona lub wyjęta.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Przy uszkodzonym czujniku temperatury płynu EDC paliła by się kontrolka EDC
Jak ci wymienili czujnik ten koło sprężarki powietrza to ten czujnik odpowiada tylko za wskazania temperatury na wskażniku
No właśnie ten czujnik wymienili. Drugi chyba widziałem z tyłu silnika przy pompce paliwa czy tak?
Jak wygląda ta kontrolka EDC ? Powinna mignąć po przekręceniu kluczyka?
Ile w sumie ma czujników temp ?
Podłączyłem czujnik od poziomu płynu. Po przekreceniu kluczyka nie zaświeca się kontrolka od poziomu płynu. Na wyjętym czujniku tez nic. Czy to normalne? Czy czujnik uszkodzony czy żaróweczka spalona?
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Tak to normalne, kontrolka tylko zapali się jak nie będzie płynu
Czujnik działa na zasadzie indukcji w zbiorniku jest pływak z magnesem, sam czujnik nie ma kontaktu z płynem
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
To pytanie trzeba zadać konstruktorom z mana.
Ogólnie nadmiar płynu z zbiornika głównego przelatuje do mniejszego jak się poziom płynu obniża w zbiorniku głównym pod wpływem podciśnienia płyn wraca do zbiornika głównego
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 20 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę