wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43236
Strona 1 z 1

Autor:  volvo83 [ 16 paź 2014, 15:22 ]
Tytuł:  TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Witam, proszę o informacje jak spisuje się ta nawigacja w Europie - w Polsce z tego co czytam ma słabe pokrycie, ale głównie zależy mi na Anglii. Czy dobrze wyznacza trasy nie przez centra miast i czy ma dużą bazę wiaduktów i tonaży czy raczej pobieżne pokrycie z wieloma pominięciami?

Jeśli ktoś używa będę wdzięczny za opinię, jest to stosunkowo droga nawigacja. Nowa kosztuje ok. 1400zł ale ma funkcje Live na drodze informując o korkach i wyszukiwarkę google do szukania adresów firm.

Autor:  PrzemoBTC [ 16 paź 2014, 21:09 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Pytanie czy to ci aż tak potrzebne? Ja jeżdżę na zwykłym Tom Tomie dla osobówek, kręcę się sporo po angielskich wioskach. Trzeba dobrze się rozglądać, nie ufać ślepo nawigacji. Jeszcze nie miałem żadnej podbramkowej sytuacji.

Co do tego live. Nie raz na radiu był popłoch, bo navi pokazywała zdarzenie, opóźnienie, a później się okazywało, że to osobówka zepsuta na poboczu.

Autor:  volvo83 [ 17 paź 2014, 12:58 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Być może i zbędne to jest ale lubię takie sprawy, nowinki techniczne - żeby podejrzeć sobie czasem coś na mapie, ostrzeżenia, wiadukty, zakazy tonażowe itd. Także jeśli ktoś korzysta proszę o opinie.

Autor:  huber2t [ 19 paź 2014, 18:17 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Cześć,

Używam tej nawigacji od ponad roku, z wiaduktami oraz ograniczeniami wagowymi i gabarytowymi radzi sobie bardzo dobrze (z wyjątkiem Polski)

Na Anglię nie jeżdzę, także nie wiem jak tam się spisuje. Po Niemczech i Beneluxach dobrze, po Francji (landówkach) ciąga po dziurach. W Danii i Szwecji dobrze, na Norwegii kiepsko. Nigdy nie wyprowadziła mnie w pole. Wszelkie wady TOMTOMa uzupełniam IGO.

Generalnie jestem zadowolony ale nawigacja bardzo często się wiesza, nawet kilka razy pod rząd.

Autor:  mk61 [ 24 paź 2014, 19:04 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Też mam. Wieszać, się wiesza, ale nie jest to takie częste, żeby ją skreślać. Powiedzmy raz, na dwa tygodnie się zdarzy 5 minutowa walka z włączaniem i wyłączaniem. Nie mniej, za 1500zł nie powinno się to zdarzać.
Zakazy, parę razy mnie próbowała wprowadzić pod tonażówkę, ale na ogół były to zakazy chwilowe, czyli wczoraj postawione z powodu remontu, a jutro już nieistniejące. Choć raz, czy dwa, zdarzyło się, że chciała mnie puścić przez "stały" zakaz. Pod wysokość, czy długość na szczęście nigdy mnie nie pociągnęła. Jeżdżę głównie po Niemczech, Holandii i Belgii. Na Anglii byłem raz i nie było żadnego problemu.
Cytuj:
Co do tego live. Nie raz na radiu był popłoch, bo navi pokazywała zdarzenie, opóźnienie, a później się okazywało, że to osobówka zepsuta na poboczu.
Czasem korek zdąży się rozładować, a czasem ominiesz go za pomocą tej funkcji i zyskasz dobre 2-3 godziny. To już Twoja głowa, jak się będziesz nią posługiwał i jaka będzie sytuacja na drodze.
Poza tym, wielką zaletą jest wyszukiwarka. Czasem podany adres w zleceniu jest przekręcony, a w LIVE wpisuję nazwę firmy i mam dokładny adres, a czasem nawet numer telefonu. Nie raz mi to pomogło. Poza tym stacje, serwisy, sklepy itp. itd.

Ja nie mam drygu do elektroniki i dość ciężko przyswajam różne aplikacje, programy i funkcje (obecny telefon mam jakieś 4 miesiące i nadal nie ogarniam podstawowych funkcji), a ta navi jest prosta w obsłudze i dość intuicyjna.
Jedyna rzecz, która mnie w niej wkurza, to ostrzeżenia przy każdym wyznaczaniu trasy, że TT nie bierze odpowiedzialności za to, co odwalimy na drodze i takie bla bla.
Cytuj:
żeby podejrzeć sobie czasem coś na mapie, ostrzeżenia, wiadukty, zakazy tonażowe itd.
Albo nie znalazłem tej funkcji, albo nie można podejrzeć sobie ograniczeń na podglądzie mapy. Korki, jak najbardziej, ale tonażówek, czy wymiarówek nie znalazłem. Ale może to tylko ja nie znalazłem, a gdzieś jednak się da. :D

Autor:  filippo [ 01 lis 2014, 15:54 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Mam, używam.
Kiedyś używałem zwykłego TT 730 z wgranymi mapami na ciężarówki i powiem szczerze, że było lepiej. Ale urządzenie się spaliło a tych starych w dobrym stanie ze świecą szukać a i Ci co wgrywają mapy zaczęli mnie denerwować więc dostałem w prezencie nówkę sztukę.

- Zmienili trochę oprogramowanie i jak dla mnie na gorsze. Nie są to jednak zmiany jakieś drastyczne ale niektóre po prostu dziwne. Pewne funkcje zabrali a inne dodali. Np. Zaplanuj trasę od A do B możliwe jest tylko po wyczyszczeniu obecnej trasy - inaczej w ogóle nie jest ta funkcja widoczna a ja czasem sprawdzałem sobie odległości innych tras w trakcie jazdy.

- Wyszukiwanie - szybkie, sprawne, bezproblemowe czy to po kodzie czy adresie nawet podanym przez leserów spedytorów z błędami. Nawet jak jest problem to przez usługę LIVE można firmę namierzyć.

- Prowadzi zazwyczaj dobrze, choć czasem upiera się, niewiedzieć czemu przy trasach krótszych odległościowo ale dłuższych czasowo co jest bez sensu bo jadąc np. krótszą o zaledwie kilka kilometrów landówką zmarnuję więcej czasu a i spalę więcej paliwa. Ustawiona jest na trasy najszybsze a ciągnie najkrótszymi. Przykład z życia - z Hamburga do Rotterdamu prowadzi A1 dalej 213 do A31 i do A30 na Oldenzaal gdy A1 do A30 jest co najmniej 30minut szybciej. Inny przykład to jedno z francuskich miast gdzie by wydostać się z jednego końca na drugi zamiast wywalić mnie na obwodnicę (na pewno dalej km) ciągnęła mnie przez miasto co zajęło w cholerę czasu.

- Nigdy nie wbiła mnie na minę typu za niski wiadukt czy droga z zakazem. Ale np. jak ustawisz wysokość auta na 4,00m to nie puści Cię tunelem pod Łabą w Hamburgu. Musisz ustawić 3,99m.

- LIVE - przydatna funkcja bez dwóch zdań bo bardzo szybko informuje o powstałych korkach, wypadkach i innych utrudnieniach ale nie wiem skąd oni biorą informacje o opóźnieniach w korkach. Podają np. że czas opóźnienia to 4minuty a marnujemy ich 40. Kilka dni temu próbując się przedostać przez Sztokholm z Upplands Vesby (wylot na PN) do Sodertalje (Wylot na PD) pokazywała czas opóźnienia 35minut a odcinek ten jechałem prawie 2 godziny.
- Wyszukiwanie firm to funkcja zdecydowanie przydatna i bardzo na plus. Szkoda, że tylko na rok dają za darmo.

- Zawieszanie się - gdy straci sygnał gps np. w tunelu to stosunkowo długo go odzyskuje co jeżdżąc np. po Oslo jest bardzo irytujące. Trzy minuty w dużym mieście to jest kawał czasu w trakcie którego można się władować w konkretne g... Przy urządzeniu za 1500zł to i w tunelu do Ulsteinvik'u powinna łapać sygnał ;)

- Promy - nie wiem czemu ale mimo ustawień by ich nie omijała ZAWSZE szuka takiej trasy by je omijać.

- Użyteczne Miejsca - bardzo dobra funkcja bo znajdziesz wszystko parking, sklep, bankomat, aptekę cokolwiek.

- Inne - sterowanie intuicyjne, raczej wszystko dość ładne, wyraźne i solidne. Szkoda, że ekran dotykowy reaguje już tylko na ludzkie dłonie i nie można się wspomagać jakimś "przedłużaczem" w postaci patyczka czy długopisu. Nawet jak się paznokciem dotknie to nie reaguje.
- W moim urządzeniu jest jeszcze jedna wada - wpisuję trasę ale nie dojeżdżam do celu, staję na pauzę wyłączam urządzenie na noc a gdy je odpalam rano wyświetla się "nie zaplanowano trasy".

Dajcie znać czy też macie takie problemy.

WAŻNE !!!
Na polski rynek trafiła seria około 200sztuk urządzeń TT 5150 Pro Truck które mają wadliwe oprogramowanie. Wada ta to brak ustawień dla ciężarówki i autobusu. Jest to informacja w 100% sprawdzona i pewna. Sam trafiłem na dwa takie urządzenia (jedno z internetu, drugie z MediaMarkt), dopiero trzecie (na zamówienie w MediaExpert) okazało się bez wad. Polski przedstawiciel TT o tym wie i jest w stanie zweryfikować takie urządzenie po jego numerze seryjnym. Mając takie urządzenie w ręku trzeba zadzwonić pod numer +48 22 34 91 598 (od 9:00 do 16:00) i podać numer seryjny a oni sprawdzą czy jest ono w porządku. Tak na marginesie to trochę kiepska wpadka jak na tego producenta i urządzenie w tej klasie cenowej.

Autor:  bibor80 [ 01 lis 2014, 17:07 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Ja mam TT630 z mapami na ciężarówki. W małych miasteczkach jak się przejedzie adres, to na siłę chce zawrócić jak najszybciej i próbuje prowadzić w drogi gdzie osobowym jest ciasno.
Nieraz pokazuje żeby skręcić w drogę, a jak już w nią wjedziesz, to wyświetla komunikat, że zakaz jest dla ciężarowych.
Na szczęście mam jeszcze igo truck, to tutaj pokazuje zakazy wcześniej i sobie koryguje trasę na bieżąco.
Na Angli fajnie się sprawdza funkcja pełnych kodów pocztowych.


Wysłane z mojego GT-I9300

Autor:  Luka [ 01 lis 2014, 21:55 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Cytuj:
- Inne - sterowanie intuicyjne, raczej wszystko dość ładne, wyraźne i solidne. Szkoda, że ekran dotykowy reaguje już tylko na ludzkie dłonie i nie można się wspomagać jakimś "przedłużaczem" w postaci patyczka czy długopisu. Nawet jak się paznokciem dotknie to nie reaguje.
Rozumiem, że ekran jest pojemnościowy, tak? Spraw sobie taki wskaźnik do telefonu z ekranem pojemnościowym:
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -c353-1021
Mam takie cudo w kieszeni, w kurtce zimowej, dzięki temu nie muszę ściągać rękawiczek do obsługi telefonu ;)

Autor:  dies_nefastus [ 01 lis 2014, 22:51 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Cytuj:
- Zawieszanie się - gdy straci sygnał gps np. w tunelu to stosunkowo długo go odzyskuje co jeżdżąc np. po Oslo jest bardzo irytujące. Trzy minuty w dużym mieście to jest kawał czasu w trakcie którego można się władować w konkretne g... Przy urządzeniu za 1500zł to i w tunelu do Ulsteinvik'u powinna łapać sygnał ;)
Proszę pana szanownego. Zadam jedno pytanie. Regularnie aktualizujesz QuickGPSFix? (W pamięci zewnętrznej jest to katalog z "ephem" w nazwie AFAIR).
W normalnych warunkach wyszukanie pozycji trwa parę minut. Dlatego jest "rozpiska" z aktualnymi pozycjami satelit. Należy ją aktualizować minimum co tydzień. Wtedy po włączeniu urządzenia sygnał jest znajdowany w ciągu 2-3 sekund.
Tu jest trochę o tym: http://pl.support.tomtom.com/app/answer ... uickgpsfix
http://en.wikipedia.org/wiki/Ephemeris

W suporcie TT napisali, że tylko dla użytkowników :>
Jednakowoż można samemu pobierać to z netu (o ile wie się, co zrobić z tym później)
Cytuj:
Here is a link to download the quickfix without using home. this works with the one units and probably others. note, you need a file manager able to open cabinet files to extract the data. simply copy the files in the cabinet file into the ephem folder on the unit. replace the XXXXXXX with the device code of your unit.

http://home.tomtom.com/download/Ephemer ... XXXXXXXXXX"

the ee-meta.txt included in the download has an expiry code which is a unix time stamp. copy and paste that number into the following link to find out the expiry date in day/month format.

http://www.onlineconversion.com/unix_time.htm
Ja regularnie aktualizuję QGF co tydzień (chyba, że nie mam dostępu do netu). Robię to jak zaleca producent poprzez aktualizację w TomTom Home.

Autor:  mk61 [ 08 lis 2014, 12:56 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Cytuj:
Zaplanuj trasę od A do B możliwe jest tylko po wyczyszczeniu obecnej trasy - inaczej w ogóle nie jest ta funkcja widoczna a ja czasem sprawdzałem sobie odległości innych tras w trakcie jazdy.
Potwierdzam. Jednak ja tej funkcji używam na zasadzie "co mnie jutro czeka". Normalnie jeżdżę na wpisanym jednym adresie i jak dojadę, wpisuję drugi. Ewentualnie dalsze kombinacje kontroluję, kiedy na trasie najbliższy manewr, tzn. zjazd, skręt itp. mam za xx kilometrów, więc mam chwilę czasu na klikanie.
Cytuj:
- Wyszukiwanie - szybkie, sprawne, bezproblemowe czy to po kodzie czy adresie nawet podanym przez leserów spedytorów z błędami. Nawet jak jest problem to przez usługę LIVE można firmę namierzyć.
Yep. Pomocne, jednak czasem zdarzy się, że jest chwilowa awaria. Na ogół ta awaria zdarza się w najmniej spodziewanym momencie. :D
Cytuj:
Prowadzi zazwyczaj dobrze, choć czasem upiera się, niewiedzieć czemu przy trasach krótszych odległościowo ale dłuższych czasowo co jest bez sensu
Potwierdzam, zdarza się. A2 jadąc na Venlo czasem próbuje puścić przez miasto w zagłębiu. A czasem próbuje prowadzić przez centrum Berlina, zamiast ringiem, który będzie o pół godziny, czy godzinę szybszy pomimo wybieranej opcji najszybszej trasy.
Cytuj:
- Zawieszanie się - gdy straci sygnał gps np. w tunelu to stosunkowo długo go odzyskuje co jeżdżąc np. po Oslo jest bardzo irytujące.
Raczej nie ma zasady. Raz pod krótkim tunelem zaginie na 2-3 minuty, a raz po 5 kilometrowym tunelu łapie sygnał, jak tylko zobaczy niebo.
Cytuj:
- Nigdy nie wbiła mnie na minę typu za niski wiadukt czy droga z zakazem. Ale np. jak ustawisz wysokość auta na 4,00m to nie puści Cię tunelem pod Łabą w Hamburgu. Musisz ustawić 3,99m.
W poprzednim poście wykrakałem. W tym tygodniu próbowała mnie władować pod wiadukt 3.7m. Pierwsza żółta kartka. Co do Elby, to mam wpisane 4,00 i poprowadziła mnie tym tunelem bez problemu.
Cytuj:
- Promy - nie wiem czemu ale mimo ustawień by ich nie omijała ZAWSZE szuka takiej trasy by je omijać.
Również. Nawet pomimo ustawienia danego portu jako punktu pośredniego.
Cytuj:
Na polski rynek trafiła seria około 200sztuk urządzeń TT 5150 Pro Truck które mają wadliwe oprogramowanie. Wada ta to brak ustawień dla ciężarówki i autobusu.
Swoją kupowałem tam dla idiotów i chłopaczek mnie o tym uprzedził i sam sprawdził, czy to nie jest lipna sztuka. Wszedł po prostu w ustawienia i sprawdził, jaka mapa jest wgrana. Jak pamiętam, to powinna być 930 Europe TRUCK i jest spokój. Te lipne podobno mają tylko dodatkową funkcję dla kampera, czy coś takiego.
Cytuj:
Proszę pana szanownego. Zadam jedno pytanie. Regularnie aktualizujesz QuickGPSFix? (W pamięci zewnętrznej jest to katalog z "ephem" w nazwie AFAIR).
Ja nie rozumiem, o czym rozmawiasz. :D Czy w miarę regularne podłączenie kaśki do komputera i zaktualizowanie przez MyDrive wystarczy do tego, co mówisz, czy trzeba samemu coś jeszcze klikać, szukać i kombinować?


Jeszcze najważniejsze. Jadąc przez Kolonię zawsze próbuje ciągnąć przez most na A1, który od kij wie kiedy jest w remoncie i jest 3,5 tony. Na to trzeba uważać.

Autor:  dies_nefastus [ 08 lis 2014, 20:47 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Cytuj:
Ja nie rozumiem, o czym rozmawiasz. :D Czy w miarę regularne podłączenie kaśki do komputera i zaktualizowanie przez MyDrive wystarczy do tego, co mówisz, czy trzeba samemu coś jeszcze klikać, szukać i kombinować?
Tak. Regularna aktualizacja QuickGPSFix sprawi, że urządzenie będzie łapało sygnał z satelitów w 1-2s po włączeniu
Cytuj:
Jeszcze najważniejsze. Jadąc przez Kolonię zawsze próbuje ciągnąć przez most na A1, który od kij wie kiedy jest w remoncie i jest 3,5 tony. Na to trzeba uważać.
Ja jak uaktualniam navi, pobieram również poprawki. W tych poprawkach był i ten most, bo mi włączyło tam zakaz > 3.5 DMC

Autor:  filippo [ 09 lis 2014, 10:48 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Cytuj:
Cytuj:
Ja nie rozumiem, o czym rozmawiasz. :D Czy w miarę regularne podłączenie kaśki do komputera i zaktualizowanie przez MyDrive wystarczy do tego, co mówisz, czy trzeba samemu coś jeszcze klikać, szukać i kombinować?
Tak. Regularna aktualizacja QuickGPSFix sprawi, że urządzenie będzie łapało sygnał z satelitów w 1-2s po włączeniu
Cytuj:
Jeszcze najważniejsze. Jadąc przez Kolonię zawsze próbuje ciągnąć przez most na A1, który od kij wie kiedy jest w remoncie i jest 3,5 tony. Na to trzeba uważać.
Ja jak uaktualniam navi, pobieram również poprawki. W tych poprawkach był i ten most, bo mi włączyło tam zakaz > 3.5 DMC
Pomogło Szanowny Kolego. Łapie teraz jak to kolega mk61 sprytnie ujął "jak tylko zobaczy niebo".

A skąd te poprawki brać bo kilka dni temu właśnie mnie w Kolonii próbowała na ów most pokierować?

Autor:  dies_nefastus [ 09 lis 2014, 11:20 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Cytuj:
A skąd te poprawki brać bo kilka dni temu właśnie mnie w Kolonii próbowała na ów most pokierować?
Nie wiem jak wygląda sytuacja w przypadku Twojego urządzenia, bo jeszcze nie miałem okazji psuć tych nowszych Tomków.
Ja mam w menu opcję korekty mapy. Mam tam od/blokowanie dróg dla ciężarówek, itp itd. Tomek mnie pyta czy chcę te poprawki udostępnić.
Jeżeli się zgodzę, to przy następnym podłączeniu do TomTom Home program prześle je do firmy. Tak samo podczas aktualizacji urządzenia mam możliwość pobrać poprawki mapy, które inni użytkownicy przesłali do centrali (tam chyba są weryfikowane). To nazywa się chyba Map Share.

Trzy obrazki z TomTom Home
http://imgur.com/a/Bgipw

Autor:  filippo [ 09 lis 2014, 12:16 ]
Tytuł:  Re: TOMTOM PRO 5150 TRUCK LIVE

Cytuj:
Cytuj:
A skąd te poprawki brać bo kilka dni temu właśnie mnie w Kolonii próbowała na ów most pokierować?
Nie wiem jak wygląda sytuacja w przypadku Twojego urządzenia, bo jeszcze nie miałem okazji psuć tych nowszych Tomków.
Ja mam w menu opcję korekty mapy. Mam tam od/blokowanie dróg dla ciężarówek, itp itd. Tomek mnie pyta czy chcę te poprawki udostępnić.
Jeżeli się zgodzę, to przy następnym podłączeniu do TomTom Home program prześle je do firmy. Tak samo podczas aktualizacji urządzenia mam możliwość pobrać poprawki mapy, które inni użytkownicy przesłali do centrali (tam chyba są weryfikowane). To nazywa się chyba Map Share.

Trzy obrazki z TomTom Home
http://imgur.com/a/Bgipw
A widzisz - "da liegt der hund begraben" jak mawiają potomkowie Goethe'go. Właśnie tego elementu nie chciał mi podczas ostatniej aktualizacji ściągnąć.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/