wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43307 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | M-LUKASZ1 [ 01 lis 2014, 19:20 ] |
Tytuł: | MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
Witam kolegów moje pytanie dotyczy remontu tego typu silnika. Ścieły sie zeby na pompie olejowej w wyniku czego silnik zatarł sie na wale - pytanie czy te silniki (blok) nadają sie do wykonania remontu i jeżeli tak to ile km wytrzyma po dobrze zrobionym remoncie (mam namierzony nowy nominalny wał korbowy z panewkami).Dodam ze przed awaria silnik pracował bardzo ładnie i nie było z nim z żadnych problemów -pompa olejowa narobiła bałaganu przy przebiegu 1100000km.Wszystkie porady doświadczonych kolegów mile widziane. |
Autor: | MAN [ 01 lis 2014, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
To załóż nowszy model pompy olejowej aby kolejny silnik się nie zatarł |
Autor: | M-LUKASZ1 [ 01 lis 2014, 22:18 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
Też o tym juz myślałem - tylko mam wątpliwości jeszcze co do robienia tego silnika - nie wiem jak po takich remontach jest z ich zywotnością czy nie są to tak zwane jednorazówki - ktoś mi mówił ze po wiekszych przebiegach w jakims stopniu zmieniaja sie wymiary bloku i ze te silniki nie lubią tego typu napraw - nie wiem jak jest w praktyce. Ktoś moze juz to przerabiał i moze mi coś podpowie.Osobiście wolałbym zrobic porzadny remont i wiedziec co mam niz kupowac uzywany motor - ale nie chciałbym tez wyrzucic kasy w błoto i po remoncie sie okaze ze rzeczywiscie te motorki nie lubia ingenrencji w swój dół |
Autor: | sebotrucker [ 02 lis 2014, 0:29 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
Cytuj: ktoś mi mówił ze po wiekszych przebiegach w jakims stopniu zmieniaja sie wymiary bloku i ze te silniki nie lubią tego typu napraw - nie wiem jak jest w praktyce.(
A mówił stryjeczny syn szwagra ze strony mojego drugiego męża
|
Autor: | MechanikSochaczew [ 02 lis 2014, 5:04 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
Obecne silniki słabo znoszą nadwymiary. |
Autor: | M-LUKASZ1 [ 02 lis 2014, 11:40 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
czy jakieś konkrety koledzy możecie mi podpowiedzieć - chciałbym wiedzieć jak jest w praktyce z remontem tych silników - może któryś z was robił taki remont i jakie były tego następstwa ?? |
Autor: | MAN [ 02 lis 2014, 18:36 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
Tylko jakie mają być nad wymiary w tym przypadku? Nowy wał a wałek rozrządu w głowicy. Podstawa to prawidłowo osadzić tuleje cylindrowe bo inaczej nie nadążysz z wymianą uszczelek pod głowicą |
Autor: | M-LUKASZ1 [ 02 lis 2014, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
wał korbowy bedzie nowy nominalny - kwestia tylko na jak długo wszystko to wytrzyma , zastanawiam sie jakie przebiegi robią takie silniki po remoncie dołu ?? |
Autor: | M-LUKASZ1 [ 08 lis 2014, 14:16 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
czyżby żadnych podpowiedzi ????????????????????????/// |
Autor: | MechanikSochaczew [ 08 lis 2014, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Odp: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
Tak jak zrobisz, tak dlugo wytrzyma. |
Autor: | Sewex [ 22 gru 2014, 23:13 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
Witam |
Autor: | Sewex [ 22 gru 2014, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3 |
Witam Cytuj: Tylko jakie mają być nad wymiary w tym przypadku?
D20 ma jedna głowice i jedną uszczelkę, i trudno jest źle założyć tuleje dobijasz równo z blokiem reszta uszczelka i głowica dociśnie. Nowy wał a wałek rozrządu w głowicy. Podstawa to prawidłowo osadzić tuleje cylindrowe bo inaczej nie nadążysz z wymianą uszczelek pod głowicą Przy D20 daj spokój z remontem jak już blok jest przytarty to jest na złom, szkoda czasu i pieniędzy, jeśli masz nowy wał a blok jest 100% dobry to kup nowe panewki w serwisie i śruby, poskręcaj i będzie git... Mogę podac ci momenty dokręceń Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |