wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43307
Strona 1 z 1

Autor:  M-LUKASZ1 [ 01 lis 2014, 19:20 ]
Tytuł:  MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

Witam kolegów moje pytanie dotyczy remontu tego typu silnika. Ścieły sie zeby na pompie olejowej w wyniku czego silnik zatarł sie na wale - pytanie czy te silniki (blok) nadają sie do wykonania remontu i jeżeli tak to ile km wytrzyma po dobrze zrobionym remoncie (mam namierzony nowy nominalny wał korbowy z panewkami).Dodam ze przed awaria silnik pracował bardzo ładnie i nie było z nim z
żadnych problemów -pompa olejowa narobiła bałaganu przy przebiegu 1100000km.Wszystkie porady doświadczonych kolegów mile widziane.

Autor:  MAN [ 01 lis 2014, 20:09 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

To załóż nowszy model pompy olejowej aby kolejny silnik się nie zatarł

Autor:  M-LUKASZ1 [ 01 lis 2014, 22:18 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

Też o tym juz myślałem - tylko mam wątpliwości jeszcze co do robienia tego silnika - nie wiem jak po takich remontach jest z ich zywotnością czy nie są to tak zwane jednorazówki - ktoś mi mówił ze po wiekszych przebiegach w jakims stopniu zmieniaja sie wymiary bloku i ze te silniki nie lubią tego typu napraw - nie wiem jak jest w praktyce. Ktoś moze juz to przerabiał i moze mi coś podpowie.Osobiście wolałbym zrobic porzadny remont i wiedziec co mam niz kupowac uzywany motor - ale nie chciałbym tez wyrzucic kasy w błoto i po remoncie sie okaze ze rzeczywiscie te motorki nie lubia ingenrencji w swój dół :(

Autor:  sebotrucker [ 02 lis 2014, 0:29 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

Cytuj:
ktoś mi mówił ze po wiekszych przebiegach w jakims stopniu zmieniaja sie wymiary bloku i ze te silniki nie lubią tego typu napraw - nie wiem jak jest w praktyce.(
A mówił stryjeczny syn szwagra ze strony mojego drugiego męża :mrgreen:

Autor:  MechanikSochaczew [ 02 lis 2014, 5:04 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

Obecne silniki słabo znoszą nadwymiary.

Autor:  M-LUKASZ1 [ 02 lis 2014, 11:40 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

czy jakieś konkrety koledzy możecie mi podpowiedzieć - chciałbym wiedzieć jak jest w praktyce z remontem tych silników - może któryś z was robił taki remont i jakie były tego następstwa ??

Autor:  MAN [ 02 lis 2014, 18:36 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

Tylko jakie mają być nad wymiary w tym przypadku?
Nowy wał a wałek rozrządu w głowicy. Podstawa to prawidłowo osadzić tuleje cylindrowe bo inaczej nie nadążysz z wymianą uszczelek pod głowicą :mrgreen:

Autor:  M-LUKASZ1 [ 02 lis 2014, 22:46 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

wał korbowy bedzie nowy nominalny - kwestia tylko na jak długo wszystko to wytrzyma , zastanawiam sie jakie przebiegi robią takie silniki po remoncie dołu ??

Autor:  M-LUKASZ1 [ 08 lis 2014, 14:16 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

czyżby żadnych podpowiedzi ????????????????????????///

Autor:  MechanikSochaczew [ 08 lis 2014, 19:37 ]
Tytuł:  Re: Odp: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

Tak jak zrobisz, tak dlugo wytrzyma.

Autor:  Sewex [ 22 gru 2014, 23:13 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

Witam

Autor:  Sewex [ 22 gru 2014, 23:19 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.430 D2066LF01 EURO3

Witam
Cytuj:
Tylko jakie mają być nad wymiary w tym przypadku?
Nowy wał a wałek rozrządu w głowicy. Podstawa to prawidłowo osadzić tuleje cylindrowe bo inaczej nie nadążysz z wymianą uszczelek pod głowicą :mrgreen:
D20 ma jedna głowice i jedną uszczelkę, i trudno jest źle założyć tuleje dobijasz równo z blokiem reszta uszczelka i głowica dociśnie.


Przy D20 daj spokój z remontem jak już blok jest przytarty to jest na złom, szkoda czasu i pieniędzy, jeśli masz nowy wał a blok jest 100% dobry to kup nowe panewki w serwisie i śruby, poskręcaj i będzie git...
Mogę podac ci momenty dokręceń

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/