wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

MAN TGA 26.480 2006 r
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44050
Strona 1 z 1

Autor:  sadowiak [ 07 lut 2015, 17:32 ]
Tytuł:  MAN TGA 26.480 2006 r

Witam.
Problemem jest ubytek płynu chłodniczego powiedzmy około 4 litry na 200 km.
Mam nawiercony intercooler i gdy auto postoi wycieka z niego takie 'Ala mleko (płyn z olejem)
Z tym że ubytku oleju za bardzo nie widać.
Olej w silniku czysty.
Miał może ktoś podobny przypadek?

Autor:  loudero [ 08 lut 2015, 1:58 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 2006 r

Witam, 3 możliwości: 1) recyrkulator spalin, 2) uszczelka ściany przedniej( sprawdzić czy w odmie nie ma galarety, 3) spalanie płynu w komorze silnika. Bardzo dużo spala płynu, czy jednocześnie nie wybija ze zbiorniczka albo nie zmienił koloru. Pozdrawiam

Autor:  sadowiak [ 08 lut 2015, 9:35 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 2006 r

Tak jak pisałem około 4 litry na 200 km. Twoje przypuszczenia są dobre ponieważ po odkręceniu korka wlewu widać jak płyn odparowuje, więc uszczelka z przodu silnika uszkodzona płyn leci do komory i odparowuje.
Ale skąd ta biała maź z intercoolera której jest naprawdę sporo? Chyba raczej mało prawdopodobne by tak dużo płynu wywalało odmą. Po odkreceniu korka czy oleju czy zbiorniczka nie ma ciśnienia.

Autor:  MAN [ 08 lut 2015, 10:21 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 2006 r

Co do mazi w intercoolerze o tej porze roku to norma, olej z odmy plus woda z powietrza dużo wilgoci równa się maź.
Jaki masz silnik D28 czy D26?
Jak przybywa oleju i dymi z wlewu oleju to w silniku D28 padła uszczelka z przodu silnika

Autor:  sadowiak [ 08 lut 2015, 11:26 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 2006 r

D26

Oleju raczej nie przybywa lub tego nie widać bo płyn sączy sie powoli i nadąża odparować.

Niestety ilośc tego gęstego mleka już normą nie jest(po całym dniu jazdy plama 50x50 cm)

Autor:  MAN [ 08 lut 2015, 11:33 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 2006 r

To ci wywala płyn z olejem przez odme i dlatego masz taką kałuże pod chlodnicą

Autor:  loudero [ 08 lut 2015, 16:21 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 2006 r

Jeżeli jest nie jest to silnik d28 to nie ma połączenia z przodu silnika między olejem a płynem jest tak jak w D20 jak się nie mylę, jak się wyjmie miarkę z silnika to olej jest czarny czy siwy?

Autor:  sadowiak [ 08 lut 2015, 22:45 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 2006 r

Silnik jest po remoncie (pierścienie, uszczelki, tuleje, sprawdzone wtryski, głowice)
Zrobione moze 400-500 km
Olej jak z bańki czyściutki

Autor:  MAN [ 08 lut 2015, 22:51 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 2006 r

To się w końcu zdecyduj jaki masz silnik z jedną głowicą czy z sześcioma głowicami

Autor:  sadowiak [ 08 lut 2015, 23:33 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 2006 r

Rzeczywiście pomyliłem się pisząc oznaczenie silnika

TO JEST SILNIK D28 480 KM z 6 głowicami

Autor:  MAN [ 09 lut 2015, 8:54 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 2006 r

Płyn chłodzący lepiej się miesza z olejem niż woda, ściągnij pokrywę zaworów i zobacz czy nie osadza się masło na pokrywie zaworów.
Aby sprawdzić przednia pokrywę silnika i nie rozkręcać pół silnika wymontuj wałek napędowy wentylatora z silnika, zamontuj z powrotem termostaty i zalej go płynem do wysokości termostatów i obserwuj w otworze w którym siedział wałek napędowy wentylatora czy nie pojawia się płyn chłodzący. Jeśli tak to uszczelka do wymiany od przedniej obudowy

Tu masz przykład przedniej obudowy. Czerwonym kółkiem zaznaczyłem miejsce gdzie zaczyna puszczać uszczelka a właściwie sama obudowa bo z powodu korozji w aluminium powstają wżery i płyn przecieka miedzy obudową a samą uszczelką. poniżej czerwonego kółka po lewej masz otwór na wałek napędowy wentylatora

Obrazek2119530716 by korni2611, on Flickr

Autor:  sadowiak [ 16 mar 2015, 19:16 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 26.480 2006 r

Cytuj:
Płyn chłodzący lepiej się miesza z olejem niż woda, ściągnij pokrywę zaworów i zobacz czy nie osadza się masło na pokrywie zaworów.
Aby sprawdzić przednia pokrywę silnika i nie rozkręcać pół silnika wymontuj wałek napędowy wentylatora z silnika, zamontuj z powrotem termostaty i zalej go płynem do wysokości termostatów i obserwuj w otworze w którym siedział wałek napędowy wentylatora czy nie pojawia się płyn chłodzący. Jeśli tak to uszczelka do wymiany od przedniej obudowy

Tu masz przykład przedniej obudowy. Czerwonym kółkiem zaznaczyłem miejsce gdzie zaczyna puszczać uszczelka a właściwie sama obudowa bo z powodu korozji w aluminium powstają wżery i płyn przecieka miedzy obudową a samą uszczelką. poniżej czerwonego kółka po lewej masz otwór na wałek napędowy wentylatora

Obrazek2119530716 by korni2611, on Flickr

Dziękuje bardzo za pomoc
Diagnoza słuszna
Po wymanie uszczelki płynu nie ubywa.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/