Cytuj:
kilka serwisów na podstawie powyższych błędów.
czujniki są dwa, nowy taki czujnik kosztuje ok 250zł
U mnie taki interes to koszt czujnika + 100zł wymiana, oczywiście diagnoza jest gratis
Cytuj:
Może pomoże mi ktoś chociaż i podpowie czy czujnik ten jest łatwo dostępny
GDK/PDF 505502-08
Czujnik temperatury spalin za katalizatorem
Kontrola temperatury za katalizatorem
Sygnał zbyt wysoki, zwarcie do masy, przerwanie przewodu.
Masz uszkodzony czujnik za katalizatorem
Jest on dokładnie widoczny jak się popatrzysz na tłumik, jest na samym końcu przy wylocie spalin.
Cytuj:
Trzeba było do mnie od razu pisać
czujnik plus wiązka w nieautoryzowanym warsztacie to koszt 1000 złotych razem z podłączeniem kompa. Robili mi to rok temu. Zamontowany jest na kolektorze wydechowym. Mój palił 50 litrów po tym zszedł na 30
Dominik
Wymiana tego czujnika to koszt 100zł. Wiązki nikt tam nie robił kostkę jak już bo to one są głównym winowajcą.
Cytuj:
i można go bez problemu wymienić w trasie? Ewentualnie jakie narzędzia będą potrzebne?
I tu przychodzi diagnostyka, jeśli jest uszkodzona wiązka, komputer nie odczyta wartości z czujnika zupełnie.
( mój tester w takich wypadkach zwyczajnie sie zawiesi )
Natomiast jeśli uszkodzony jest sam czujnik, będzie pokazywał wartości z kosmosu, zamiast poprawnych
Jak chcesz mieć spokój i pewność, że w trasie uda ci się naprawić układ, mogę zaproponować ci emulator układu adblue.
Montaż polega na podłączeniu pięciu przewodów za złączem diagnostycznym w kabinie. Wszystkie błedy zgasną, tak jak by układ był w pełni sprawny. Szczegóły 503-364-726
Dodam, że na niepobieranie adblue w manie polecam przedmuchać kompresorem przewód od pompy do zbiornika. Robiłem taki przypadek wczoraj w TGS 18.320 2010r.