wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

MAN TGS 18.440 Wiskoza
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44983
Strona 1 z 1

Autor:  Pawel31 [ 29 wrz 2015, 19:17 ]
Tytuł:  MAN TGS 18.440 Wiskoza

Witam proszę o fachową porade co to może być. Problem polega na tym ze silnik nagrzewa sie do temperatury roboczej wskazówka idealnie w pionie, i gdy stanę przykładowo na światłach odrazu załącza sie wiskoza i jest niesamowity szum gdy ruszam po przejechaniu kilkuset metrów wiskoza przestaje pracować i jest wszystko ok. A gdy postoję dłuższą chwile przykładowo 5 minut i wisko pracuję temperatura spada 2-3 milimetry poniżej tej środkowej kreski i znowu rozpędzam się wisko pracuje temperatura dojdzie do 90 st i wisko przestaje pracować. Czujnik a może wisko do wymiany? .

Autor:  Kierownik [ 29 wrz 2015, 19:27 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS 18.440 Wiskoza

Wyjmij i dokładnie umyj chłodnicę karcherem, pewnie będzie zabita.

Autor:  Pawel31 [ 29 wrz 2015, 19:32 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS 18.440 Wiskoza

Chłodnica była wyjęta, wymyta jak nowa kilka dni temu także to odpada.

Autor:  Kierownik [ 29 wrz 2015, 19:40 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS 18.440 Wiskoza

Wyłącz klimę.
W dużych wozach nie ma drugiego wiatraka od klimy, jego role spełnia wiskoza. Może to sterownik od klimy załącza wisko.

Autor:  Pawel31 [ 29 wrz 2015, 20:08 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS 18.440 Wiskoza

Jeżdzę bez włączonej klimy to tez odpada. Ciekawi mnie czy wisko pada czy ona ma jakiś czujnik ?

Autor:  MAN [ 29 wrz 2015, 20:28 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS 18.440 Wiskoza

Wisko załącza czujnik temperatury płynu chłodzącego poprzez sterownik EDC
Jak odłączysz wtyczkę od wisko to wiatrak będzie kręcił się cały czas
Na próbę możesz podłączyć 24V pod wisko i zobaczyć czy się zalonczy wiatrak, czy będzie się luzem obracał
Gdy jest napięcie to wiatrak luzem się obraca

Autor:  Pawel31 [ 04 paź 2015, 13:10 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS 18.440 Wiskoza

Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale ewidentnie wiatrak ma duże bicie, sprawdzałem na wiatraku i na wiskozie żadnego luzu nie ma, tylko gdy sie kręci na odpalonym to widoczne jest dosyć spore bicie na wiatraku może to mieć coś wspólnego ?

Autor:  MAN [ 04 paź 2015, 13:47 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS 18.440 Wiskoza

Na wyłączonym silniku jesteś w stanie z lekkim oporem kręcić wiatrakiem?
Na pracującym silniku powinneś być w stanie zatrzymać wiatrak opierając dłoń w rękawice z szmatką o pierścień wiatraka.
Wiatrak i wisko razem biją względem napędu od silnika do którego jest wisko przykręcone?
Tam niema wielkiej filozofii, w wisko jest cewka która otwiera przepływ gęstego oleju.
Wisko podobnie działa jak retarder
Między dwa wirniki z rowkami wpływa gesty olej który za sprzęgła oba wirniki i wentylator zaczyna się kręcić

Autor:  Pawel31 [ 04 paź 2015, 13:53 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS 18.440 Wiskoza

Na wyłączonym silniku gdy krece wiatrakiem czuć opór ale kręci sie, a bicie to mam wrazenie ze ma tylko sam wiatrak. Jutro sprawdzę czy dam rade go zatrzymać gdy wiskoza nie bedzie pracowała.

Autor:  Tusip [ 05 paź 2015, 9:14 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS 18.440 Wiskoza

Jeśli sam wiatrak ma bicie to może jest gdzieś łopatka nadłamana i wpada w drgania przy obrocie, albo ośka która wychodzi z silnika ma jakieś luzy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/