Offline
Użytkownik
Rejestracja: 25 paź 2015, 19:40
Posty: 1
Witam. Mam pytanie odnośnie samochodu volvo fm 9 340 z 2002 r. Mam taką sytuację, że auto po dłuższym postoju ( nie jest to związane z temp. powietrza, gdyż teraz stał 3 dni przy 12 -15 stopni) przy odpalaniu zapala klekocząc, nie zapala na wszystkie cylindry, pojawia się niebieski dym o zapachu ropy nie oleju. Ustępuje to po ok 2 obrotach wału. Odpalam normalnie nie muszę dłużej kręcić rozrusznikiem ani gazować, sam sobie z tym radzi. Dzieje się to po postoju ok 24-30 godzin. przy postojach 12-15 godzin nie ma tego problemu.
Stąd moje pytanie czy w tym silniku nieszczelne oringi, tulejki pompowtrysków mogą powodować dostanie się ON z kanału w głowicy do komory spalania??? przy czym nie występuje problem z zapowietrzeniem układu zasilającego spalinami. Czy sam pompowtrysk na dłuższym postoju może nalać ON na tłok??