Cytuj:
Temat na forum był wiele razy wałkowany. Odnośnie Twojego pytania nie ma prostej odpowiedzi, zależy co będziesz oczekiwał po tej pracy. Jeśli będziesz chciał się czegoś nauczyć (do szlifować umiejętności jazdy, zachowanie na za- wyładunkach, ogarnąć dokumenty itp.) to na krajówce będzie Ci łatwiej (odpada Ci bariera językowa). Jeśli liczysz na wysokie zarobki bez doświadczenia to pozostaje Ci jednak transport międzynarodowy (i systemy typu 4/1 lub 6/2), bo na krajówce (jak wcześniej Koledzy napisali) jest raczej ciężko w tym temacie. Odnośnie stosowania się do przepisów wszystko zależy od firmy, a dokładnie spedycji. W transporcie krajowym bardzo łatwo stracić chęci do tego zawodu (przykład na trasie 300 km miałem 5 załadunków i 4 rozładunki ręczne, jazda na zbieraniu drobnicy itp.) po drugie na początku będzie Ci ciężko znaleźć sensowną pracę, bo nie będziesz miał wyboru tylko pójdziesz gdzie będą Ciebie chcieli zatrudnić. Tak że wybór kierunków pozostawiam Tobie.
Bariera językowa to dla mnie nie problem- dogadam się po niemiecku i angielsku.
Chciałem na początek postawić na transport krajowy, ponieważ tak jak piszesz, "wdrożenie" byłoby łatwiejsze.
Będę powoli szukał i przeglądał - jak pisałem wcześniej nie ciśnie mnie - mam czas.
Myślę że optymalny system pracy to 2/1, ale pewnie ciężko coś znaleźć, jak już coś jest to w podwójnej.