Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 kwie 2016, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2016, 16:06
Posty: 6
Samochód: daf cf 75

Witam
Jestem nowym użytkownikiem i tym samym nowym właścicielem wywrotki daf cf 75 250 km. 2001rok przebieg 250 tyś.
Mam problem ze spalaniem otóż przy wożeniu 10-12 ton pali mi to auto 33-35 l...
Co może być przyczyną i od czego mam zacząć. Filtry wymienione.
Termostat sprawny. Zero dymu..
Nie chce od razu jechać na diagnostykę i płacić grube pieniądze za szukanie przyczyny.
Pomocy!


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 16:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

A ile Ci to ma spalić na wywrotce 20 litrów?? Spalanie jest ok.


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 17:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Jakie DMC? 18t? I jaka robota, pod koparką, jazda po mieście, czy na dłuższych trasach?


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 17:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2016, 16:06
Posty: 6
Samochód: daf cf 75

Dmc 32 t. Trzy osie.
Jazda 18-20 km pod Betoniarnie na pusto i powrót.
Ładunek 10 ton średnio 60 procent. 18 ton 40 procent jazdy.
Pod koparka rzadko ale również bywa. Średnią obliczyłem tylko gdy jeździła.
Dziwi mnie spalanie ponieważ poprzednio miałem volvo fm 12 4 osie 420 km i paliło ok 42-45 litrów a brała na siebie ok 28 ton- paka 18m3.
Wg mnie powinna max spalić do 30 tym bardziej przy 250 km silniku.
Według kierowcy winna może być trochę skrzynia bez połówek. ..
Mimo wszystko trochę za dużo....


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 17:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

Tam nie ma żadnej usterki. Jesli umiesz tym jeździć, to wyjezdzij jeden zbiornik. Zobaczysz ile pali. Nakład zerowy, efekt gwarantowany.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 18:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Kupić auto za grosze po "korekcie" licznika, robić poniżej kosztów, palić ma jak 1.9 TDI...
Kierowca ma robić 24 na 24, zero awarii i narzekań... Polska.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 18:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2016, 16:06
Posty: 6
Samochód: daf cf 75

Jeździ tym mój teść wiec raczej nie w tym problem..


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 18:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2016, 16:06
Posty: 6
Samochód: daf cf 75

Auto kosztowało 100000 netto.
Stan licznika sądząc po zużyciu wszystkich elementów się zgadza.
Kierowca to mój teść wiec nie oszukuje a ja mam do niego zaufanie.
Chyba o innej Polsce mówimy...


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2016, 16:06
Posty: 6
Samochód: daf cf 75

Dla mnie ta kwota to majątek ale jako że auto prezentowało się bardzo dobrze na tle 14 wcześniej obejrzanych dla mnie było warto.


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 18:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6012
Samochód: Volvo FH

Wiec jesli wóz jest sprawny, a kierowca wykwalifikowany i pewny, to pozostaje stwierdzić "łony tak polo", i jeździć.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 18:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Jeśli cie to pocieszy to 85. 430 z 2006, z przebiegiem 200 tkm, jeżdżąc "po i wokół miasta" również 3 osie poniżej 45 nie schodzi :mrgreen:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 18:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2015, 19:30
Posty: 14

nie kombinuj
dobrze, że schodzi poniżej 35


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 19:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Scania P400 6x2 dmc 27t. Dystrybucja 10-20 punktów dziennie. W jedną stronę 30km 10t ładunku, powrót na pusto. Spalanie:
Obrazek

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

[quote="Łukasz 1986"]Dmc 32 t. Trzy osie. :shock: :shock:




Dziwi mnie spalanie ponieważ poprzednio miałem volvo fm 12 4 osie 420 km i paliło ok 42-45 litrów a brała na siebie ok 28 ton- paka 18m3.



i ty kolego mówisz o nie tej polsce?


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Warszawa, dnia 5 marca 2015 r.
Poz. 305
OBWIESZCZENIE
Ministra Infrastruktury i Rozwoju1)
z dnia 30 stycznia 2015 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

7) trzyosiowego pojazdu samochodowego – 25 ton albo 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;

skąd wyczaiłeś DMC 32 tony?

na krótkich trasach tak będzie palić - cudów nie ma i szkoda kasy na szukanie dziury w całym.
z 250km popchnąć 32 tony to trzeba się napracować - ja jeżdżąc na odcinkach po 100 km zestawem z przyczepą (4m wysoki) 4 osie z ładunkami od 5 t do 16 ton stała trasa + pusty przelot 50 km mam zużycie od 33,5 (zimą z ogrzewaniem) do 28,5 latem jak jest dobrze ciepło.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 kwie 2016, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2016, 16:06
Posty: 6
Samochód: daf cf 75

Z tym 32 ton to się pomylilem z przyzwyczajenia do starej.
Ma 26 ton.
To spalanie konsultowalem z dwoma wlascicielami trzy osiek.
Każdy mówił że to dużo wiec napisalem tutaj ale widzę ze robie nie potrzebnie dym.
Generalnie jestem wyczulony na nowo zakupione sprzęty.
Jcb 3cx nie mialo siły podnosic i nawet interhandler twierdził że to jest normalne.
Dopiero po roku udowodniłem swoją rację a na forum kopaczka też większość twierdzila że to normalne objawy.
Naprawa usterki kosztowała 15 zł....
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 17 kwie 2016, 12:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
Dmc 32 t. Trzy osie.
Jazda 18-20 km pod Betoniarnie na pusto i powrót.
Ładunek 10 ton średnio 60 procent. 18 ton 40 procent jazdy.
Pod koparka rzadko ale również bywa. Średnią obliczyłem tylko gdy jeździła.
Dziwi mnie spalanie ponieważ poprzednio miałem volvo fm 12 4 osie 420 km i paliło ok 42-45 litrów a brała na siebie ok 28 ton- paka 18m3.
Wg mnie powinna max spalić do 30 tym bardziej przy 250 km silniku.
Według kierowcy winna może być trochę skrzynia bez połówek. ..
Mimo wszystko trochę za dużo....
Spalanie raczej normalne przy tej robocie. Ponadto samochód ma dość małą moc jak na to DMC, do tego skrzynia bez połówek, więc pod ładunkiem może się męczyć i więcej palić.


Post Wysłano: 25 kwie 2016, 2:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Do sprawdzenia intercooler, ciśnienie paliwa i zawory.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: