Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 kwie 2016, 12:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Witam.

Mój man ostatnio krzywo stoi z tyłu, okazało się że rozpadł się jeden zawór (czujnik wysokości pojazdu wabco) i prawa strona jest niżej. Jako że nowy to dość spory wydatek, a przecież wszystkie francuzy jeżdżą z jednym zaworem który reguluje wysokość w dwóch poduszkach na raz chciałbym go obejść. Porostu chciałbym aby auto brało poziom z lewej poduszki i odrazu dawało tyle samo powietrza na prawą, tymsamym stojąc równo :)

Rozpadł się WABCO 441 050 006 0 (wpisz w Google i zobaczysz o co chodzi) i właśnie ten zawór chce obejść :)

Wieczorem dodam zdjęcie i jaśniej to zobrazuje. Da się podłączyć poduszkę lewa pod prawa, a ten zawór zaslepic tak aby nie świeciła się kontrolka?


Post Wysłano: 26 kwie 2016, 12:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Da się to w prosty sposób zrobić omijając cała elektronikę. Potrzebne dwa trójniki najlepiej skręcane pewniejsze połączenie i kawałek przewodu zapewne o średnicy 9
Przecinasz przewód zasilający od poduszki koło poduszki tam wstawiasz trójnik i ciągniesz nowy przewód do drugiej poduszki i tam się podłączasz drugim trójnikiem do przewodu zasilającego poduszkę.
Aby kontrolka nie paliła się na czerwono to najlepiej zrobić porządek z kablami przy samym sterowniku.
Sprawdź jakie numery przewodów idą do sprawnego czujnika poziomu i pod te przewody podłączy przewody od drugiego czujnika który masz odłączony.
Sterownik będzie widział dwa czujniki zamiast jednego.
Tylko nie kojarzę czy trzeba podłączyć jeden przewód czy dwa nie pamiętam połączenia przewodów w sterowniku
Bo to działa na takiej zasadzie z sterownika wychodzi zasilanie na jednym przewodzie a na drugim wraca sygnał z czujnika do sterownika.
I możliwe że zasilanie wychodzi do czujników z jednego wspólnego pinu z sterownika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 kwie 2016, 13:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli zgadają się u ciebie numery przewodów przy sterowniku

70111 lewa strona
70112 prawa strona
To zależnie z której strony masz sprawny czujnik obetnij przewód od uszkodzonego zaworu przy sterowniku i obcięty kabel ten wychodzący z sterownika podłącz do tego drugiego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 kwie 2016, 13:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Do czujnika idą 2 przewody. Dzięki kolego wielkie ogarnę to w najbliższym czasie :)

Dzięki jeszcze raz :)


Post Wysłano: 26 kwie 2016, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

W f 2000 jak się odpięło kostkę z jednego czujnika to drugi sterował obie strony, może u ciebie będzie tak samo. Kontrolkę czerwoną trzeba było odłączyć żółta działa normalnie.


Post Wysłano: 26 kwie 2016, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

A powiedzcie mi koledzy jeszcze jedną rzecz, bo coś wymyśliłem.

A gdyby wyrzucić ten uwalony zawór, ale nie wsadzać trójnika i łączyć poduszek.

Po prostu pod ten przewód (elektryczny) który szedł do naszego uwalonego zaworu podłączyć ten drugi dobry zawór? Tzn ten dobry zawór dawał by impuls na swoją poduszkę + tą uwaloną. Nie było by to lepsze rozwiązanie? Przecież też teoretycznie w takim wypadku stał by równo. Bez wcinania się w instalacje pneumatyczną i dokładania przewodów :)


Post Wysłano: 27 kwie 2016, 1:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W teorii pewnie by to zadziałało ale w praktyce możesz mieć różne ciśnienia w obu poduszkach
Na początku możesz połączyć oba przewody.
Jak będzie dalej krzywo stał to pozostanie ci połączyć obie poduszki

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: