wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Czeski Premid problem
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=46143
Strona 1 z 1

Autor:  Mały_Mateuszek [ 16 paź 2016, 14:39 ]
Tytuł:  Czeski Premid problem

Panowie mam problem. Doładowywałem Premida i na paragonie jest wbite klasa Euro6, waga 3,5-7,5 t i liczba osi 2. Urządzenie ustawione normalnie na 5 osi, ale na paragonie sa tylko 2. Trzeba to gdzieś zgłosić lub wymieniac urządzenie? Premida zakładał poprzedni kierowca który juz nie jeździ w tej firmie.

Autor:  TwoStepsFromHell [ 16 paź 2016, 15:10 ]
Tytuł:  Re: Czeski Premid problem

Zacznij od najważniejszego- czym jeździsz. Wbijają tylko auto czyli jeśli jest to 2 osiowa solówka lub ciągnik siodłowy o wadze z tego zakresu to masz dobrze.

W punkcie zasilenia powinni Ci zmienić. Dasz dowód i certyfikat euro kasjerowi to ogarnie Ci to po wytłumaczeniu mu o co chodzi. Ja zmieniałem w ten sposób z E5 na E6 bo miałem EEV ;)

Autor:  Mały_Mateuszek [ 16 paź 2016, 15:22 ]
Tytuł:  Re: Czeski Premid problem

Daf z naczepą, 5 osi ponad 7,5 t. Urządzenie jest ustawione na 5 osi, tylko własnie na paragonach są 2 osie i waga zaniżona. Czyli na paragonie wbijają tylko liczbe osi ciągnika? Z tego co wyliczyłem opłaty pobiera jak normalnie za 5 osi, niby wszystko ok tylko mi te cyferki na paragonie nie dają spokoju.

Autor:  TwoStepsFromHell [ 16 paź 2016, 15:28 ]
Tytuł:  Re: Czeski Premid problem

Już nie pamiętam dokładnie oznaczeń na paragonach z premida bo od czerwca tam nie jeżdżę ale powinno być >12 ton czy jakoś tak. Liczba osi się zgadza bo spisują z dowodu i to się liczy a przestawiasz na urządzeniu na 4 i więcej bo masz naczepę. Gdybyś jechał samym ciągnikiem to możesz przestawić boxa na 2 i wtedy będzie Ci kasowało mniej koron. Zapytaj się na najlepiej na Kudowie na Shellu bo tam bardzo w porządku babki zawsze były. W tej kanciapie za Shellem nic nigdy nie mogłem załatwić a tu wszystko szło się dowiedzieć.

Edit: Tak własnie szperam na stronie internetowej premida i nie ma wyszczególnienia na tonaż. Jest ilość osi oraz osobna klasa dla autobusów. Raczej masz wszystko dobrze. Jeśli Cię jeszcze Celni Sprava nie wyjęła do kontroli to jest ok :D

Autor:  davo76 [ 16 paź 2016, 17:23 ]
Tytuł:  Re: Czeski Premid problem

No no, mi kiedys zabraklo kasy i przelecialem dwie ostatnie bramki na poczwornym sygnale, nie zaplacilem do tylu bo niewiedzialem ze tak sie da.
Codzien jezdzilem obok celnej sprawy i nic, po dwoch latach rura za mna na kogutach wielki poscig, kokoty zajarzyly ze dwie bramki nie zaplacone sprzed 2 lat.... :lol:
1000 koron mandat do kosza i spokoj do dzis chyba z 8 lat.
Takze za nimi nie trafisz...

Autor:  korni8808 [ 16 paź 2016, 17:27 ]
Tytuł:  Re: Czeski Premid problem

Doładowanie polega tylko na dodaniu kwoty, chyba nie ma znaczenia co jest na paragonie.
Ważne na jakie parametry urządzenie zostało wydane.
Tak na zdrowy rozsądek.

Autor:  TwoStepsFromHell [ 16 paź 2016, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Czeski Premid problem

Cytuj:
Doładowanie polega tylko na dodaniu kwoty, chyba nie ma znaczenia co jest na paragonie.
Ważne na jakie parametry urządzenie zostało wydane.
Tak na zdrowy rozsądek.
Podejście jak do Viatolla u nas. U nich urządzenie jest przypisane do auta. Zasilasz dając urządzenie a nie podając numer konta. Więc jeśli źle urządzenie jest zarejestrowane to złe informacje będą na paragonie. Każde zasilenie itp. wiąże się z fizycznym podaniem babce w okienku boxa i ona wrzuca go do tej swojej maszynki.

Autor:  Kermiter [ 28 paź 2016, 3:22 ]
Tytuł:  Re: Czeski Premid problem

Jak myślicie czemu na boxie jest guzik którym można zmieniać ilość osi?? Bo premid daje taką możliwość.l :idea:
każdy box jakiego pobierałem był na dwie bo ich g**** obchodzi czy ty będziesz jeździć koniem czy z 20 osiowa naczepa, masz tylko płacić zgodnie z tabela stawki/ilość osi . Na Bohuminie zazwyczaj babki odrazu przestawiaja na 4+

Autor:  bibor80 [ 28 paź 2016, 3:39 ]
Tytuł:  Re: Czeski Premid problem

U mnie krajowy założył premida. Ja nigdy nie miałem z tym do czynienia i z ciekawości przeczytałem instrukcję. Jest tam napisane, tak jak Kermiter mówi. Można zmieniać ilość osi, a za prawidłowe ustawienie i naliczanie opłat odpowiada kierowca.

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Autor:  PrzemoBTC [ 28 paź 2016, 11:41 ]
Tytuł:  Re: Czeski Premid problem

Mojemu ojcu przy dobijaniu perfidna babka zmieniła na dwie osie. Po dwóch dniach halt, celna sprawa mu dokładnie wszystko wyjaśniła... I dokładnie wyszło, od kiedy zaczęło nabijać dwie osie - od momentu dobicia boxa. Trochę to koron i czasu kosztowało, ale to nauczyło ojca i mnie po każdym dobiciu samemu ustawiać boxa.

Autor:  Bauer [ 28 paź 2016, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Czeski Premid problem

Mam przed sobą paragon po doładowaniu Premida z tej trasy. Podaje dane:
Category: TRUCK 12000+ kg
Emission Class: Euro V
Base Axles Count: 2

Pozycja Base Axles Count odpowiada za ustawioną liczbę osi. W instrukcji pisze o tym.

Urządzenie wyrabiałem na Kudowie i prosiłem o ustawienie osi na 4+. Tak też się stało. Idąc raz na doładowanie urządzenia wcisnąłem przez przypadek przycisk od zmiany osi. Przy kasie poprosiłem o sprawdzenie czy nie mam zmienionej liczby osi. Babka odpowiedziała, że nie. Próbowałem wg. instrukcji zmienić liczbę osi i nic. Pozostaje bez zmian. Ciągle wyświetla mi liczbę 4 czyli 4 osie i więcej. Nie wiem jak ale wygląda jakby była zablokowana możliwość zmiany osi. O ile to w ogóle możliwe. Miałem kilka kontroli Celnej Sprawy zarówno te normalne rutynowe jak i te przejazdowe podczas normalnej jazdy. Nigdy nie było problemu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/