wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Czeski Premid problem http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=46143 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mały_Mateuszek [ 16 paź 2016, 14:39 ] |
Tytuł: | Czeski Premid problem |
Panowie mam problem. Doładowywałem Premida i na paragonie jest wbite klasa Euro6, waga 3,5-7,5 t i liczba osi 2. Urządzenie ustawione normalnie na 5 osi, ale na paragonie sa tylko 2. Trzeba to gdzieś zgłosić lub wymieniac urządzenie? Premida zakładał poprzedni kierowca który juz nie jeździ w tej firmie. |
Autor: | TwoStepsFromHell [ 16 paź 2016, 15:10 ] |
Tytuł: | Re: Czeski Premid problem |
Zacznij od najważniejszego- czym jeździsz. Wbijają tylko auto czyli jeśli jest to 2 osiowa solówka lub ciągnik siodłowy o wadze z tego zakresu to masz dobrze. W punkcie zasilenia powinni Ci zmienić. Dasz dowód i certyfikat euro kasjerowi to ogarnie Ci to po wytłumaczeniu mu o co chodzi. Ja zmieniałem w ten sposób z E5 na E6 bo miałem EEV |
Autor: | Mały_Mateuszek [ 16 paź 2016, 15:22 ] |
Tytuł: | Re: Czeski Premid problem |
Daf z naczepą, 5 osi ponad 7,5 t. Urządzenie jest ustawione na 5 osi, tylko własnie na paragonach są 2 osie i waga zaniżona. Czyli na paragonie wbijają tylko liczbe osi ciągnika? Z tego co wyliczyłem opłaty pobiera jak normalnie za 5 osi, niby wszystko ok tylko mi te cyferki na paragonie nie dają spokoju. |
Autor: | TwoStepsFromHell [ 16 paź 2016, 15:28 ] |
Tytuł: | Re: Czeski Premid problem |
Już nie pamiętam dokładnie oznaczeń na paragonach z premida bo od czerwca tam nie jeżdżę ale powinno być >12 ton czy jakoś tak. Liczba osi się zgadza bo spisują z dowodu i to się liczy a przestawiasz na urządzeniu na 4 i więcej bo masz naczepę. Gdybyś jechał samym ciągnikiem to możesz przestawić boxa na 2 i wtedy będzie Ci kasowało mniej koron. Zapytaj się na najlepiej na Kudowie na Shellu bo tam bardzo w porządku babki zawsze były. W tej kanciapie za Shellem nic nigdy nie mogłem załatwić a tu wszystko szło się dowiedzieć. Edit: Tak własnie szperam na stronie internetowej premida i nie ma wyszczególnienia na tonaż. Jest ilość osi oraz osobna klasa dla autobusów. Raczej masz wszystko dobrze. Jeśli Cię jeszcze Celni Sprava nie wyjęła do kontroli to jest ok |
Autor: | davo76 [ 16 paź 2016, 17:23 ] |
Tytuł: | Re: Czeski Premid problem |
No no, mi kiedys zabraklo kasy i przelecialem dwie ostatnie bramki na poczwornym sygnale, nie zaplacilem do tylu bo niewiedzialem ze tak sie da. Codzien jezdzilem obok celnej sprawy i nic, po dwoch latach rura za mna na kogutach wielki poscig, kokoty zajarzyly ze dwie bramki nie zaplacone sprzed 2 lat.... 1000 koron mandat do kosza i spokoj do dzis chyba z 8 lat. Takze za nimi nie trafisz... |
Autor: | korni8808 [ 16 paź 2016, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: Czeski Premid problem |
Doładowanie polega tylko na dodaniu kwoty, chyba nie ma znaczenia co jest na paragonie. Ważne na jakie parametry urządzenie zostało wydane. Tak na zdrowy rozsądek. |
Autor: | TwoStepsFromHell [ 16 paź 2016, 18:37 ] |
Tytuł: | Re: Czeski Premid problem |
Cytuj: Doładowanie polega tylko na dodaniu kwoty, chyba nie ma znaczenia co jest na paragonie.
Podejście jak do Viatolla u nas. U nich urządzenie jest przypisane do auta. Zasilasz dając urządzenie a nie podając numer konta. Więc jeśli źle urządzenie jest zarejestrowane to złe informacje będą na paragonie. Każde zasilenie itp. wiąże się z fizycznym podaniem babce w okienku boxa i ona wrzuca go do tej swojej maszynki.
Ważne na jakie parametry urządzenie zostało wydane. Tak na zdrowy rozsądek. |
Autor: | Kermiter [ 28 paź 2016, 3:22 ] |
Tytuł: | Re: Czeski Premid problem |
Jak myślicie czemu na boxie jest guzik którym można zmieniać ilość osi?? Bo premid daje taką możliwość.l każdy box jakiego pobierałem był na dwie bo ich g**** obchodzi czy ty będziesz jeździć koniem czy z 20 osiowa naczepa, masz tylko płacić zgodnie z tabela stawki/ilość osi . Na Bohuminie zazwyczaj babki odrazu przestawiaja na 4+ |
Autor: | bibor80 [ 28 paź 2016, 3:39 ] |
Tytuł: | Re: Czeski Premid problem |
U mnie krajowy założył premida. Ja nigdy nie miałem z tym do czynienia i z ciekawości przeczytałem instrukcję. Jest tam napisane, tak jak Kermiter mówi. Można zmieniać ilość osi, a za prawidłowe ustawienie i naliczanie opłat odpowiada kierowca. Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | PrzemoBTC [ 28 paź 2016, 11:41 ] |
Tytuł: | Re: Czeski Premid problem |
Mojemu ojcu przy dobijaniu perfidna babka zmieniła na dwie osie. Po dwóch dniach halt, celna sprawa mu dokładnie wszystko wyjaśniła... I dokładnie wyszło, od kiedy zaczęło nabijać dwie osie - od momentu dobicia boxa. Trochę to koron i czasu kosztowało, ale to nauczyło ojca i mnie po każdym dobiciu samemu ustawiać boxa. |
Autor: | Bauer [ 28 paź 2016, 12:55 ] |
Tytuł: | Re: Czeski Premid problem |
Mam przed sobą paragon po doładowaniu Premida z tej trasy. Podaje dane: Category: TRUCK 12000+ kg Emission Class: Euro V Base Axles Count: 2 Pozycja Base Axles Count odpowiada za ustawioną liczbę osi. W instrukcji pisze o tym. Urządzenie wyrabiałem na Kudowie i prosiłem o ustawienie osi na 4+. Tak też się stało. Idąc raz na doładowanie urządzenia wcisnąłem przez przypadek przycisk od zmiany osi. Przy kasie poprosiłem o sprawdzenie czy nie mam zmienionej liczby osi. Babka odpowiedziała, że nie. Próbowałem wg. instrukcji zmienić liczbę osi i nic. Pozostaje bez zmian. Ciągle wyświetla mi liczbę 4 czyli 4 osie i więcej. Nie wiem jak ale wygląda jakby była zablokowana możliwość zmiany osi. O ile to w ogóle możliwe. Miałem kilka kontroli Celnej Sprawy zarówno te normalne rutynowe jak i te przejazdowe podczas normalnej jazdy. Nigdy nie było problemu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |