Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 sty 2019, 9:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2019, 8:46
Posty: 2

Witam,

To mój pierwszy post więc wypada się przywitać.
Nie zajmuję się zawodowo transportem drogowy, a transportem wewnętrznym w przedsiębiorstwie produkcyjnym na pomorzu.
Jednak firma posiada jeden samochód który przyszedł czas wymienić.

Posiadany samochód :
DAF FA LF45 2005r

Chcielibyśmy wymienić go na nowy, skłaniam się do marek Daf lub Man (z takimi mam jakieś doświadczenie i nie było większych problemów)
Zabudowa typu skrzynia
Ładowność około 8 ton - tu też pytanie jaka jest różnica w samochodach do 12 ton i powyżej ? inne podatki ? licencje ?
Samochód służy głównie do transportu własnego - elementy stalowe, blachy, profile, niewielkie konstrukcje.
Trasy na terenie województwa. Bez dłuższych wyjazdów.
Nie mam doświadczenia jeżeli chodzi o transport samochodowy tak więc jeżeli potrzeba więcej informacji żeby coś doradzić to oczywiście odpowiem na wszelkie pytania.


Post Wysłano: 10 sty 2019, 10:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

przy dmc 12 ton nie masz szansy na ładownośc 8 ton.
ładownośc 8 ton będziesz mial dopiero w gamie 18 ton i więcej.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 sty 2019, 12:31

Przy dmc 12t w przypadku mana i dafa możesz liczyć na ładowność maksymalna w granicach 5-6.5t zależnie od zabudowy.


Post Wysłano: 10 sty 2019, 12:58

Co do ładowności 8t to celuj w DMC 16t lub 18t, główne różnice w porównaniu do wersji o DMC 12t to inne ogumienie, inne opłaty drogowe, powyżej DMC 12t łapiesz się na więcej zakazów ruchu, inna ładowność z DMC 12t to maksymalnie 6t ładowności. Jeśli auto ma jeździć zawsze solo to zainteresuj się takimi samochodami jak:
-Daf LF silnik Paccar 7 czyli 6,7l
-Daf CF DMC 18t, silnik Paccar 7(nie wiem czy go jeszcze oferują) lub Paccar 11 fajna opcja jak auto miało by ciągnąć czasem przyczepę.
-Man TGM DMC 16t, silnik MAN 6.8 w różnych wersjach 250KM na jednej turbinie, wersje 290 i 330 biturbo
-Man TGS, DMC 18t, silnik 9l 6 cylindrów oznaczenie MAN d15 albo D26 12,4l ale w twoim przypadku za mocny silnik jak ma być solo, kabina taka sama jak w MAN tgl, tgm, większa kabina to model tgx
-Mercedes Atego DMC 16t, silnik 7.7 moc od 240KM do chyba 330 czy 360 KM nie będę ukrywał że to mój faworyt ze względu na silnik, który jest akurat na 16-18t DMC, konstrukcja bardzo wytrzymała, jedyny minus to kabina, która nie jest tak przestronna jak w Manie
-Mercedes Actros DMC 18t w wersji z silnikiem 7.7 eliminuje wady kabiny atego reszta tak samo tylko że dostępne są jeszcze silniki 10,8l 12,8 i 15,6l ,które dla Ciebie będą za duże
-Scania P z silnikiem 9l 5 cylindrów
-Iveco Eurocargo DMC 16 lub 18t motor 6,7l
-Iveco stralis wychodzi z silnikami 8 czy 9 litrów na twoje potrzeby było by ok

Jeśli budżet pozwala to poszedł bym w Mercedesa przerabiałem temat auto nie do zabicia w dystrybucji, a silnik 7,7 jest idealny na te 16-18t DMC.



Edit: MAN poprawiłem. Nawiasem mówiąc dziwne podejście VW AG że MAN i Scania nie mają wspólnych silników z tym 9 litrowym byłem przekonany że do Mana trafił motor ze Skakanki a tu taka niespodzianka.


Ostatnio zmieniony 11 sty 2019, 13:30 przez Usunięty użytkownik 32565, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 10 sty 2019, 13:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie ma czegoś takiego jak silnik D 26 o pojemności 12,8 tylko jest 12,4 litra.
Silnik D15 to jest silnik MANa a nie Scani

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 sty 2019, 12:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2019, 8:46
Posty: 2

Dzięki za wszelkie podpowiedzi, trochę mi rozjaśniliście sprawę.

Napisałem zapytanie do DAF i MAN, zobaczę co odpiszą.


Post Wysłano: 26 sty 2019, 2:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

DAF LF45 170 KM DMC 11.999 .Masa wlasna max 4,4 tony ale jakby na sile powywalał zbedne elementy i malo paliwa to i 4,2 .Mozna mozna :P kola 17,5 cala oczywiscie 8 szpilkowe felgi. Ale do 12 t 17,5 kola , a ponad 12t co najmniej 19,5 cala kola a co za tym idzie kabina 20 cm szersza co prawda tylko nadkola a nie wnetrze.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: