wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47598 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pokerstars [ 21 lut 2018, 14:42 ] |
Tytuł: | MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
Witam Panowie zwracam się do z prośbą o pomoc bo nic innego mi chyba nie zostało ,a mianowicie w skrócie MAN 4-ośka po zatarciu silnika padła decyzja na przełożenie całego .Wcześniej był tam D2865 LF09 10 litrów 340 km wsadziliśmy tam D2865 LF21 wraz ze starym osprzętem i tutaj zaczynają się schody ponieważ w trakcie próby odpalenia silnika rozwaliło czujnik obrotów niskich o ile pamieć mnie nie myli (ten przy kole zamachowym ) ,po wymianie czujnika i odpaleniu, silnik nie równo pracuję na niskich obrotach , nie puszcza biało/ niebieskich dymów czy czegokolwiek chodzi jak pszczółka na wyższym zakresie obrotów lecz w momencie odpuszczenia gazu obroty falują 500-600 i ma się uczucie jakby miało go zaraz wyrwać z ramy.Z góry dodam że nowy zakupiony silnik był w ramie wiec został sprawdzony przed zakupem Co było robione: -Wymiana sterownika/komputera na ten z LF21 -wymiana pomocy EDC na tą ze starego silnika -przegląd całej wiązki -Przejechanie 30km bo może coś się zawiesiło ( moc normalna ) -Podpięcie kompa nic nie wykazało dorzucam film jak się zachowuje https://www.youtube.com/watch?v=0IlMtYV8Dn8 |
Autor: | MAN [ 21 lut 2018, 17:49 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
Sprawdź oba czujniki na kole zamachowym oraz samo koło zamachowe czy nie od padło kawalek koronki z otworami dla czujnika położenia wału Jeśli był odkrecany docisk od sprzęgła to mógła zostać uszkodzona ta koronka z otworami na kole zamachowym Tym bardziej że twierdzisz że wymieniłeś czujnik jeśli w środku był uszkodzony mechanicznie tam w otworze to na 90% koło zamachowe do wymiany |
Autor: | pokerstars [ 21 lut 2018, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
MAN jest w warsztacie samochodowym którym wszystkie te prace zostały wykonane wraz z przełożeniem ze starego silnika kompletu sprzęgła (2 miesiące temu wymiana). Więc faktycznie może tak być jak napisałeś a wręcz chcę żeby tak było bo już nie ma na to siły . Na ten moment warsztat odmówił mi dalszej naprawy twierdząc że to wina pompy EDC albo czegoś innego . Jutro postaram z pomocą zaprzyjaźnionego mechanika sprawdzić koło zamachowe i dam znać . Z góry dzięki wielkie za podpowiedź |
Autor: | MAN [ 21 lut 2018, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
Na kole zamachowym jest taki rant od strony docisku. Jak ktoś opuścił docisk i uderzył w ten rant to wielce prawdopodobne że pękł i podczas pruby odpalenia silnika odpadło kawałek tego rantu i co spowodowało zniszczenie czujnika położenia koła zamachowego Teraz jest pewnie przerwa kliku centymetrów na kole zamachowym stąd EDC głupieje i przez to falują obroty silnika Po prawej stronie obudowy koła zamachowego na wysokości rury wydechowej jest wizjer z klapką na dwie śruby i tak sobie zobacz jak wygląda koło zamachowe Miałem kiedyś podobny przypadek przy wymianie skrzyni biegów, na uszkodzonym czujniku silnik ciężko zapalał i kopcił bo miał przedstawiony zapłon Też nie ma co się cieszyć bo trzeba wyciągać jeszcze raz skrzynie biegów i wymienić koło zamachowe |
Autor: | MAN [ 21 lut 2018, 20:48 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
Jeszcze jedno pytanie Piszesz że założyli sterownik od nowego silnika a pompę wtryskową od starego silnika, czemu tak? |
Autor: | pokerstars [ 21 lut 2018, 22:27 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
Tak ponieważ na początku był sterownik od LF09 pompa od LF21 w związku z tym że oryginalny sterownik od nowego silnika został w kabinie którą dzień później została sprasowana (mój błąd). W warsztacie stwierdzili że może być problem że sterownikiem więc po numerze win od dawcy silnika poszukałem właściwego lecz to nie rozwiązało problemu .później był pomysł że może jest problem z pompą EDC więc została przełożona że starego silnika .Na ten moment pompa i sterownik jaki i reszta osprzętu jest że starego silnika |
Autor: | MAN [ 21 lut 2018, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
To jeszcze po winie należałoby sprawdzić czy w obu silnikach są te same tłoki oraz wyryskieacze Żebyś czasem kuku nie zrobił w nowym silniku np wypalajac denko w tłoku bo pompa np będzie dawać inną dawkę paliwa bo oba silniki mogą się tym różnic że jeden jest euro 1 a drugi euro 2 Możesz podać vin z obu silników? |
Autor: | pokerstars [ 21 lut 2018, 22:51 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
LF 09 stary silnik Vin: WMAF132386M189763 Nowy LF21 VIN:WMAT020247M203254 .Hmm w sumie wtryski nie zostały zmienione. |
Autor: | MAN [ 21 lut 2018, 23:13 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
W obu silnikach jest ta sama pompa wtryskowa, wtryskiwacze oraz tłoki |
Autor: | pokerstars [ 21 lut 2018, 23:21 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
Więc wychodzi na to że problem trzeba szukać tam gdzie mówiłeś na początku czyli koło zamachowe. |
Autor: | MAN [ 22 lut 2018, 15:45 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
Tylko czasem nie po zamieniaj czujników miejscami. Oba czujniki są takie same tylko wtyczki inne |
Autor: | Kierownik [ 22 lut 2018, 17:16 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
Miałem pisać na początku, że różnice we wskazaniach czujników prędkości muszą wyjść na komputerze, ale pisałeś że był podłączony i nic nie wyszło. No nic, tym razem na czteropak nie zarobiłem. |
Autor: | MAN [ 23 lut 2018, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
Gdy zmienisz miejscami czujniki to uszkodzisz pompę wtryskową Jak dobrze pamiętam to przy wtyczkach na kablach powinny być numerki Tylko teraz ci nie powiem który to jest czujnik pierwszy. Jak nie wiesz to radzę to sprawdźić na innym manie |
Autor: | MAN [ 23 lut 2018, 21:17 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
Tak ma się sprawa |
Autor: | pokerstars [ 24 lut 2018, 0:51 ] |
Tytuł: | Re: MAN F90/F13 po wymianie silnika (Pomocy) |
No to teraz nie ukrywam że mnie przeraziles bo na chwilę mechanik musiał przełożyć czujniki bo przy jednej próbie odpalenia z komina poszedł biały dym przez 10 sekund po czym został zgaszony. Mam tylko nadzieję że pompa nie dostała po tyłku |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |